Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Een groep van mensen mee laten kijken op mijn beeldscherm  (gelezen 1403 keer)

Een vraag waarvan ik niet weet, of die hier thuishoort. Zo niet, verplaats 'm dan rustig.

Wat ik zou willen doen is een aantal mensen die bij mij in dezelfde ruimte zijn, en die ik iets moet uitleggen, mee laten kijken op mijn beeldscherm. Ziets als VNC viewer, maar dan read-only (ik wil de enige zijn die de muis en toetsenbord bedient).

In de ruimte hebben we een draadloos netwerk.

De anderen hebben deels Linux, deels Windows notebooks.
Een doel van de bijeenkomst is de mensen warm te maken voor Linux en OpenSource ;)
Omdat dit allemaal low-budget moet, vraag ik me af of we het zonder beamer af kunnen.
Vandaar dus de vraag.

Heeft iemand een idee welke software hiervoor het best gebruikt kan worden?
Wat zijn jullie ervaringen met snelheid en werkbaarheid?
(VNC heeft de neiging wat traag te zijn)
« Laatst bewerkt op: 2011/08/29, 11:13:47 door Nico den Boer »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Een groep van mensen mee laten kijken op mijn beeldscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/07, 17:12:57 »
Misschien streamen als een film naar alle pc's.
Dus een film makenvan je presentatie.

Re: Een groep van mensen mee laten kijken op mijn beeldscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/07, 17:28:57 »
Dan zou het wel een zgn. life stream moeten zijn, omdat wat op mijn beeldscherm verschijnt interactief wordt bepaald o.b.v. de reacties van de deelnemers.

VNC geeft trouwens aan dat hun product daarvoor geschikt zou zijn.
http://www.realvnc.com/vnc/how.html

Maar, zoals ik al opmerkte, VNC heeft de neiging traag te zijn. Vandaar dat ik de vraag stel, misschien zijn er andere en betere applicaties.

Re: [opgelost] Een groep van mensen mee laten kijken op mijn beeldscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/29, 11:14:45 »
Dit topic heb ik vandaag afgesloten, omdat het erop lijkt dat VNC de enige fatsoenlijke mogelijkheid is. Het is wat traag, maar het werkt. Jammer, ik had graag een betere oplossing gevonden. Mocht die alsnog opduiken, zal ik het zeker terugmelden!

Re: [opgelost] Een groep van mensen mee laten kijken op mijn beeldscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/11, 14:15:45 »
Rare mosterd na de maaltijd.
Ik wilde je toch nog even berichten over een vermoeden. Gisteren en vandaag zat ik te klooien met VLC. Ineens zag ik de vermelding 'Desktop' ergens opduiken. Ik heb dit in mijn hoofd gezet als een mogelijkheid om blijkbaar de desktop te streamen met VLC.
Vandaag zag ik je vraag. Heb gauw even gekeken bij VLC en kon het niet zo gauw terugvinden. Kijk eens of je er iets over kunt vinden zou ik zeggen.

m.v.g.

pablo k