Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software voor samsung omnia7  (gelezen 3498 keer)

Offline chaos7

  • Lid
software voor samsung omnia7
« Gepost op: 2011/02/10, 22:23:08 »
ik zeg nog zo tegen mijn cheffin, doe mij maar een samsung galaxy met android 2.2, die kan ook syncen met de windows omgeving hier.
wat krijg ik? een samsung omnia7. mijn eerste reactie was, hou m maar, ik wil m niet. het is w. en ik wil een android. zegt ze, jij bent waarschijnlijk de meest kritische persoon in dit bedrijf met betrekking tot w. dus ik wil dat je m uit probeert. onder 1 voorwaarde, was mijn antwoord, ik test m 4 weken uit maar daarna wil ik een galaxy met android. het antwoord ben ik nu nog schuldig maar ik heb mijn standpunt maar weer eens duidelijk gemaakt.

dit was het verhaaltje, nu het probleem. om te kunnen syncen met w. heb ik zune software nodig. alleen die software is er voor XP, vista of w7. is er geen vervangende software?
dit is mijn lsusb;
martin@martin-MS-7060:~$ lsusb
Bus 004 Device 002: ID 03f0:7504 Hewlett-Packard Printing Support
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 004: ID 045e:04ec Microsoft Corp.
Bus 001 Device 002: ID 05e3:0608 Genesys Logic, Inc. USB-2.0 4-Port HUB
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
martin@martin-MS-7060:~$

kan ik m toch aankoppelen? hoe gaat dat?

alvast bedankt.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/11, 09:44:41 »
Ik heb een HTC Touch Pro II, en je raad het al met Windows Mobile 6. Ik heb SyncCE geïnstalleerd, krijg het toestel te zien, ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik de agenda etc. ga synchroniseren. http://www.synce.org/moin/
Daarnaast heb ik op het geheugen kaartje Android geinstalleerd, deze wordt opgestart met een Windows programma, harret exe. Ik zal vanavond meer info geven, ik moet nl. weg.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chaos7

  • Lid
Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/11, 10:23:07 »
er zit 8Gb geheugen in maar geen apart kaartje. ik ga even uitproberen of synce werkt. 
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline ace

  • Lid
Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/11, 14:53:03 »
Mag je niet zelf je telefoon uitzoeken? Je moet je baas zeggen dan windows op de telefoon sowieso gaar is.
Microsoft-logica: Op start drukken om af te sluiten.

Offline chaos7

  • Lid
Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/11, 15:35:38 »
ik heb al lang gezegd dat windows op een telefoon niet goed gaat. dat er in verhouding 1:16 meer telefoons met android verkocht worden. (heb ik ergens gehoord, weet niet of het klopt) zelf heeft ze een samsung galaxy met android 2.2 en is ze helemaal lyrisch over. maar we hebben een complete windows omgeving op het werk en ze denken dat dan windows7 op de foon beter aansluit op het netwerk dan android.
en nee we mogen in principe niet kiezen. we proberen de telefoons zoveel mogelijk standaard te houden. meer als 200 verschillende telefoons (zoveel medewerkers) is ook een beetje gekkigheid.

sharepoint schijnt niet te werken op android en wat ik begrepen heb willen ze daar mee gaan werken. ik weet niet wat dat inhoud maar ik ben er in principe tegen omdat het microsoft is.

door mijn gezeur over linux en de vrijheid die ik er mee heb mogen ervaren en nog steeds doe, hebben ze nu er wel voor gezorgd dat we ook open document formaat kunnen inlezen.

in ieder geval wil ik zoveel mogelijk dingen (gebaseerd op feiten en ervaringen) die aangeven dat er betere alternatieven zijn voor dit type telefoon verzamelen. ik hoop zo duidelijk te maken dat de tunnelvisie die er momenteel heerst op het werk wat meer open gaat. maar goed eerst proberen of ik dit ding op ubuntu 10.10 aan de praat krijg.

synce heb ik geinstalleerd via softwarecenter maar het progje opstarten doet ie al niet. wat is de juiste benaming voor in de terminal?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/11, 20:56:34 »
SynCE staat onder Hulpmiddelen, SynCE Tray Icon, als je daar op klikt en de telefoon is verbonden met de telefoon, krijg je rechtsboven op de balk een Icoon te zien, waarmee je de diverse instellingen mee kan doen. In de terminal /usr/bin/synce-trayicon
Nog wat info http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/mobile-device-syncing-in-linux-made-easy-500217?artc_pg=1
Daarnaast je kan Android ook installeren op je interne geheugen, het intern geheugen van mijn telefoon was te klein om het erop te zetten.
Er wordt niets geïnstalleerd, het is net een live CD, Haret.exe opstarten en even het programma ze gang laten gaan. Bij uit en in schakelen staat gewoon Windows Mobile er weer op.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chaos7

  • Lid
Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/11, 21:08:46 »
alleen met lsusb zie ik de telefoon.

synce opstarten via hulpmiddelen of terminal lukt niet, ik krijg ook geen icoontje te zien rechts boven in de balk. ik denk dat meneer microsoft er alles aan doet om er voor te zorgen dat andere distro's zo min mogelijk gebruik kunnen maken van hun producten. waarschijnlijk is deze telefoon te nieuw met windows7 dat de linux software het nog niet kan inlezen. oftewel ik ben zo'n een noob dat ik het nu niet meer weet, hoe nu verder.

ik moet nog wel even de link doornemen.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline rja

  • Lid
Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/12, 12:31:03 »
Heeft zo´n Windows telefoon geen mogelijkheid om zoals de meeste andere telefoon , om de telefoon te mounten als schijf ?


Offline chaos7

  • Lid
Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/12, 13:29:43 »
Heeft zo´n Windows telefoon geen mogelijkheid om zoals de meeste andere telefoon , om de telefoon te mounten als schijf ?

ik heb nog een oude windows mobile 6.5 dacht ik, daar zit een apart kaartje in en die ziet ie inderdaad als een aparte schijf. geprobeerd die te syncen heb ik nooit gedaan. nu mag ik deze uittesten en dat staat bijna gelijk aan "kijken wat ik kan doen en als ie vernaggelt is, pech gehad". moedwillig vernaggelen kan ik ook doen, door op de grond te gooien etc, maar dat gaat mij net te ver.
ik wil een poging doen om het met ubuntu te laten communiceren.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline rja

  • Lid
Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/12, 13:32:46 »
Als die telefoon zich als schijf laat mounten, moet die waarschijnlijk ook onder Ubuntu werken.

Kun je bijvoorbeeld muziek of andere dingen op je telefoon zetten.


Offline Pisces75

  • Lid
Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/14, 01:30:06 »
@ ace... Windows gaar? Nou... valt mee hoor valt me regelmatig weer rauw op het dak...

@ Chaos7... Misschien bij de cheffin zeuren om een laptop waar Windows op draait  =D ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/02/14, 01:33:43 door Pisces75 »
Groet, Pisces75

Op naar de volgende uitdaging...;-)

Offline chaos7

  • Lid
Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/14, 06:14:03 »
als je de vrijheid gewend ben, door met linux te werken, wil je eigenlijk niets anders meer.

linux past zich overal in aan om te zorgen dat het werkt, alleen er gaat wat tijd overheen. dat andere besturingssysteem, uit redmond heeft de luxe dat het zich niet aanpast, maar op de één of andere manier wordt het veelvuldig linux verweten.

laptop aanvragen bij cheffin? hoeveel wil ik er hebben? dat is het punt niet. ik wil linux.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/14, 18:58:55 »
Heeft zo´n Windows telefoon geen mogelijkheid om zoals de meeste andere telefoon , om de telefoon te mounten als schijf ?

ik heb nog een oude windows mobile 6.5 dacht ik, daar zit een apart kaartje in en die ziet ie inderdaad als een aparte schijf. geprobeerd die te syncen heb ik nooit gedaan. nu mag ik deze uittesten en dat staat bijna gelijk aan "kijken wat ik kan doen en als ie vernaggelt is, pech gehad". moedwillig vernaggelen kan ik ook doen, door op de grond te gooien etc, maar dat gaat mij net te ver.
ik wil een poging doen om het met ubuntu te laten communiceren.
Ik heb op mijn HTC ook nog Windows Mobile 6.5 staan, daarom vind ik het vreemd dat ik wel kan synchroniseren en jij niet.
Je hebt Multisync ook geïnstalleerd staan?




In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline muthill

  • Lid
Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/14, 18:53:43 »
        1

        Open a Terminal window and insert the following commands to obtain WINE:

        sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa

        sudo apt-get update

        sudo apt-get install wine1.3
        2

        Download the Zune program onto your Ubuntu desktop.
        3

        Right-click the downloaded file and click "Open." Proceed through the installation as normal.


Read more: How to Use Zune with Ubuntu | eHow.com http://www.ehow.com/how_7317935_use-zune-ubuntu.html#ixzz1gX5ADqBr


Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #15 Gepost op: 2011/12/15, 00:26:16 »
Volgens mij heeft chaos7 het toestel al in de container gegooid. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/15, 00:51:03 »
Volgens mij heeft chaos7 het toestel al in de container gegooid. XD

XD

Offline chaos7

  • Lid
Re: software voor samsung omnia7
« Reactie #17 Gepost op: 2011/12/15, 08:26:19 »
de omnia7 heb ik allang weggedaan
systeembeheer, bij ons, vind m nu ook niet zo heel erg fijn, dat terzijde.

ik ben helemaal heppie met mijn toch nog gekregen galaxy s.
ik sluit m aan en ik kan er alles mee doen wat ik wil.
bedankt voor de hulp.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt