Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 6.06 en 6.06.1  (gelezen 993 keer)

ubuntu 6.06 en 6.06.1
« Gepost op: 2006/11/01, 08:29:59 »
Hay,

Ubuntu 6.06 dapper drake alternate.iso heb ik op cd staan.
Gisteren zag ik op de downloadsite : Dapper drake 6.06.1 LTS. Is er een verschil tussen die 2 bestanden?
Reden van mijn vraag is dat ik de MD5 hashes nu controleer voor ik de cd brand.
;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
ubuntu 6.06 en 6.06.1
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/01, 08:34:15 »
Het verschil zit 'm in de updates. Na het verschijnen van Dapper 6.06 zijn er zoveel updates aan gebeurd dat 't wenselijk werd om een versie 6.06.1 in te voeren.

Met versie 6.06 zul je rap 400mb aan updates binnen moeten pakken om versie 6.06.1 te worden ;).
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

ubuntu 6.06 en 6.06.1
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/01, 08:53:19 »
Haha, dat dacht ik al.
Ben een stuk grondiger geworden met die .iso bestanden en het branden op cd. Ik heb op het forum al dikwijls over problemen gelezen die te wijten zijn aan een slecht gebrande cd.
https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto
De versie 6.06.1 alternate heb ik nu op hdd voor verdere installaties. Uit veel bronnen bleek ook dat de alternate ( installeren in textmodus) te verkiezen valt. Klopt dat, Bart :)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline woteb

  • Lid
ubuntu 6.06 en 6.06.1
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/01, 11:32:42 »
Je kunt het een beetje als volgt vergelijken: Dapper Drake met Sevicepack 1.... een wat kromme vergelijking, maar de bedoeling is denk ik wel duidelijk.

De alternate CD is vooral handig als je reparaties moet verrichten, bijv nadat je Windows hebt ge
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

ubuntu 6.06 en 6.06.1
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/01, 11:47:10 »
Citaat van: woteb
Je kunt het een beetje als volgt vergelijken: Dapper Drake met Sevicepack 1.... een wat kromme vergelijking, maar de bedoeling is denk ik wel duidelijk.
Klinkt een beetje MS ;) maar heb het begrepen

Dus, bij installeren biedt de alternate toch een aantal voordelen t.o.v de live cd
:)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline woteb

  • Lid
ubuntu 6.06 en 6.06.1
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/01, 12:10:41 »
Je hebt wat meer controle...
Wat ik eigenlijk mis is zoiets wat ze bij Debian hebben, een netinstall CD.
Dan installer je puur een basis-systeem en kun je via aptitude kiezen wat je hebben moet, of desnoods via apt-get. Voordeel is ook dat je meerdere pakketbronnen kunt toevoegen. Is de ene repository uit de lucht, dan wordt automatisch overgeschakeld naar een andere.....
En een basissysteem bij Debian is nog lichter dan een server installatie van Ubuntu....
Maar ik zou een dergelijk initiatief van Canonical toejuichen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

ubuntu 6.06 en 6.06.1
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/01, 13:52:45 »
sorry, was even met iets anders bezig.
Nu heb je het eigenlijk over een zo licht mogelijke installatie. Met welke bedoeling juist.
:)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

wr19026

  • Gast
ubuntu 6.06 en 6.06.1
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/01, 14:00:35 »
Citaat van: woteb
Je kunt het een beetje als volgt vergelijken: Dapper Drake met Sevicepack 1.... een wat kromme vergelijking, maar de bedoeling is denk ik wel duidelijk.

De alternate CD is vooral handig als je reparaties moet verrichten, bijv nadat je Windows hebt ge