Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag over beschadigde harde schijf  (gelezen 1581 keer)

piratenaapje

  • Gast
Vraag over beschadigde harde schijf
« Gepost op: 2007/01/26, 16:43:18 »
Ik heb ubuntu op de schijf gezet waar windows vroeger op stond, dit om de reden dat windows zich hierop niet meer laat op installeren, omdat deze schijf beschadigd is. Voor ubuntu maakt dit echter geen verschil uit.
Het probleem is, dat elke keer ik ubuntu nu opstart, hij de harde schijf controleert op fouten omdat de vorige fsck elke keer op een fail uitliep.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen? Bonager heeft hier blijkbaar geen effect op.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vraag over beschadigde harde schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/26, 16:53:40 »
Citaat van: piratenaapje
Ik heb ubuntu op de schijf gezet waar windows vroeger op stond, dit om de reden dat windows zich hierop niet meer laat op installeren, omdat deze schijf beschadigd is. Voor ubuntu maakt dit echter geen verschil uit.
Het probleem is, dat elke keer ik ubuntu nu opstart, hij de harde schijf controleert op fouten omdat de vorige fsck elke keer op een fail uitliep.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen? Bonager heeft hier blijkbaar geen effect op.
die check is uit te schakelen. echter de howto heb ik niet paraat.die check is op een gewone schijf en install van ubuntu onderdeel van linux. koop gewoon
een nieuwe schijf. toch? bespaard je een hoop frustraties. :D
You should strongly consider the consequences of disabling mount-count-dependent checking entirely.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vraag over beschadigde harde schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/26, 16:56:45 »

piratenaapje

  • Gast
Vraag over beschadigde harde schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/26, 16:57:38 »
Heb al nieuwe laptop besteld :P, maar ik ben nog van plan om af en toe op deze pc te werken.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vraag over beschadigde harde schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/26, 16:59:59 »
zie mijn link hierboven
: item# 3