Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos printen via de kpn experiabox  (gelezen 8152 keer)

Fransvp

  • Gast
Draadloos printen via de kpn experiabox
« Gepost op: 2009/09/14, 14:00:16 »
Hallo allemaal,

Ik heb sinds juni 2009 een epsonprinter de BX600FW, het voordeel leek mij dat je hiermee draadloos kon printen vanaf elke plek in huis.

Echter ik ben een totale leek voor wat computers en draadloos aangaat.

weet iemand hoe ik in idergeval de printer kan activeren op de experiabox zodat men van elke werkplek of laptop kan printen.

alvast bedankt voor jullie medewerking.


Groet,

Frans

Offline joop13

  • Lid
Re: Draadloos printen via de kpn experiabox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/14, 23:41:03 »
Je kunt hem met UTP-kabel aansluiten aan de experiabox. Dan krijgt de printer een ip-nummer. Met Systeem->Beheer->Afdrukken kun je dan een nieuwe printer laten zoeken en installeren. En volgens mij kun je dan vanaf elk werkstation, ook via draadloos deze printer bereiken. Misschien kan het ook via een draadloze verbinding met de experiabox, maar daar weet ik te weinig van. Kun je op de printer zien dat hij een draadloos netwerk ziet? En kun je dan de WPA ingeven op de printer, enz. enz.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,


Re: Draadloos printen via de kpn experiabox
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/15, 08:06:28 »
Welkom,
is dit wat:  http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1030670&highlight=BX600FW

grj.
Ik geloof niet dat dat wat is, deze printer heeft ondersteuning voor WiFi, dus in principe kun je 'm aanmelden bij het netwerk en vervolgens de printer ontdekken via Systeem -> Beheer -> Afdrukken. Hiervoor moet je eens in de handleiding van het apparaat kijken, daarin staat vast uitgelegd hoe je 'm aanmeldt bij het netwerk.