Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7  (gelezen 3014 keer)

Offline gwatte

  • Lid
Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Gepost op: 2011/09/07, 23:20:02 »
Momenteel zit ik op de schoolbank.Is er toevallig geen program dat lijkt op W7 zodat ik wat kan trainen of oefenen?

Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/07, 23:34:59 »
Misschien W7?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/08, 09:12:48 »
voor lessen met Windows 7 zal je toch echt Windows 7 nodig hebben.
Linux is nou eenmaal geen windows, en velen hebben juist Linux omdat het geen windows is.

als je linux wilt houden zou je wel eventueel met Oracle VM VirtualBox kunnen werken, dan kan je windows 7 virtueel draaien.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!


Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/08, 23:50:11 »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/09, 00:04:34 »
Windows en Linux werken 'onder de motorkap' gewoon behoorlijk verschillend.

Je kan wel een W7-achtige GUI installeren onder Linux, maar daarmee is het nog geen Windows, en andersom ook niet trouwens.

Als je W7 wil leren kennen, installeer dan W7. Dat zal het meest efficiënte gaan werken  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline gwatte

  • Lid
Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/09, 23:14:51 »
Ik laat W7 in de klas staan .Zo neem ik het werk niet mee naar huis.Ik had eens naar Oracle gezien.Ik zou niet weten waarvoor het dient

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/09, 23:26:58 »
Windows en Linux werken 'onder de motorkap' gewoon behoorlijk verschillend.

Je kan wel een W7-achtige GUI installeren onder Linux, maar daarmee is het nog geen Windows, en andersom ook niet trouwens.

Als je W7 wil leren kennen, installeer dan W7. Dat zal het meest efficiënte gaan werken  ;)

+1

Je kunt Linux niet ombouwen naar Windows en omgekeerd gaat ook niet.

Maak een dual boot op je systeem, dan kun je oefenen.
Windows is helemaal niet zo slecht en je kunt er meer mee dan velen weten. Kijk niet alleen naar het uiterlijk maar ga er eens wat dieper in graven en je komt een zeer mooi systeem tegen waar eigenlijk een hoop meuk op is gegooid omdat heel veel mensen voor het uiterlijk gaan en niet voor het efficiëntie.
Microsoft doet wat de klant wil en helaas zijn veel Windows gebruikers alleen maar geïnteresseerd in hoe het er uit ziet net als de Mac gebruiker een bling bling ding voor veel te veel geld op zijn bureau wil hebben staan.



Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/10, 08:39:09 »
Viva La Revolución

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/10, 13:22:24 »
Zorin linux .
http://www.zorin-os.com/


Uhm hij moet W7 kennen en het is dus niet alleen hoe het er uit ziet maar ook hoe het werkt en dat is totaal niet gelijk.


Offline gwatte

  • Lid
Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/10, 21:27:13 »
Als ik het draadje volg is W7 de enige echte.Als beginneling moet ik eerst de cursus leren.
Vraag:kan ik de internet splitsen zodat ik op deze oude Asus Ubuntu draai en op de W7 ook internet heb.(simultaan?)Bij Ubuntu zit alles een beetje op zijn plaats en ik vind het het mooi dat dit systeem zich schoon houdt.
Als ik het verpruts met de W7 dan kan ik terugvallen op de Ubuntu laptop (500 ram)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/10, 21:34:36 »
Paar vragen.:

Wat voor curcus is het? Dus is het voor een ict opleiding of wil je leren omgaan met Windows?

Bedoel je dat je 2 pc's hebt met 1 Windows en de andere met Ubuntu? Zo ja dan kun je gewoon op beide tegelijk internet hebben.
Moet je wel als je via een ethernet kabel werkt meerdere aansluitingen hebben op je router of er een switch tussen hebben staan.

Als je dual boot draait kun je bij het opstarten kiezen tussen W7 en Ubuntu.
Mocht er iets fout gaan met Windows dan kun je Ubuntu altijd nog opstarten.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #12 Gepost op: 2011/09/10, 22:03:28 »
Het begin van het begin.Gemiddelde leeftijden 60 jaar,20 vrouwen,5 heren.Words of zoiets.Ik heb er geen spijt van.Mss moet ik dan geen vraagjes meer stellen,minder koppijn en mensen lastig vallen.

Ik heb enkel de oude Asus met Ubuntu erop.Er zit een ethernetkabel op die van 40 m ver komt.Een  switch ,een wisselschakelaar om internet te verbinden met de ene laptop of anders de andere laptop?Niet tegelijkertijd dus,ook als er 1 laptop afstaat gaat dat niet?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #13 Gepost op: 2011/09/10, 23:48:06 »
Mij val je niet lastig hoor met vragen want als het wel zo is zou ik geen reactie geven.
Het was alleen onduidelijk wat je nu precies wilt.

 


Offline Wout55

  • Lid
Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #14 Gepost op: 2011/09/11, 09:36:09 »
Een switch geeft de mogelijkheid om tegelijkertijd vier computers aan een router of modem aan te sluiten. Het is een klein kastje waar 5 J45 plugjes in kunnen. Er gaat een kabel naar het modem of de router en de overige aansluitingen kan je gebruiken om computers of andere netwerkapparaten aan te hangen. En een aansluiting voor de stroom. Die stroom heeft hij nodig om het verkeer te regelen. Bij mij hangen hier tien apparaten met 3 switches aan 2 poorten van de router.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/11, 09:38:33 door Wout55 »

Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #15 Gepost op: 2011/09/11, 13:03:43 »
Het begin van het begin.Gemiddelde leeftijden 60 jaar,20 vrouwen,5 heren.Words of zoiets.Ik heb er geen spijt van.Mss moet ik dan geen vraagjes meer stellen,minder koppijn en mensen lastig vallen.

Ik heb enkel de oude Asus met Ubuntu erop.Er zit een ethernetkabel op die van 40 m ver komt.Een  switch ,een wisselschakelaar om internet te verbinden met de ene laptop of anders de andere laptop?Niet tegelijkertijd dus,ook als er 1 laptop afstaat gaat dat niet?

Je hebt nu zelf geen computer met Windows maar gaat wel een W7-cursus volgen? Dat mag natuurlijk, maar het lijkt me toch wel handig een PC met W7 zelf te hebben dan :P En wat betreft de vragen, blijf ze maar stellen hoor. 

Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #16 Gepost op: 2011/09/11, 13:41:40 »
Het begin van het begin.Gemiddelde leeftijden 60 jaar,20 vrouwen,5 heren.Words of zoiets.Ik heb er geen spijt van.Mss moet ik dan geen vraagjes meer stellen,minder koppijn en mensen lastig vallen.

Ik heb enkel de oude Asus met Ubuntu erop.Er zit een ethernetkabel op die van 40 m ver komt.Een  switch ,een wisselschakelaar om internet te verbinden met de ene laptop of anders de andere laptop?Niet tegelijkertijd dus,ook als er 1 laptop afstaat gaat dat niet?
Ah, en op dit moment volg je een computercursus waar ze alleen Windows 7 gebruiken. Misschien is het verstandiger om een van de steunpunten van Ubuntu-nl op te zoeken en die te vragen om je te helpen met het gebruiken van Ubuntu :)

Check:
http://www.ubuntu-nl.org/ondersteuning/steunpunten
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline gwatte

  • Lid
Re: Iets dat W7-achtig is,wegens lessen W7
« Reactie #17 Gepost op: 2011/09/11, 23:57:50 »
Ubuntu is sober maar correct.Dez middag bekeek ik een XP pro.Op de internetsite zaten wel 6 browsers.1/5 zit dan weer vol applets.Ik opende een mailtje(vertrouwde afzender)en dat ging zich dan installeren.De enige uitweg was de pc afzetten.Dus Ubuntu ;D doe voort zo.
Ik volg mijn lessen toch verder zodat ik wat basiskennis heb.