Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc  (gelezen 346105 keer)

Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #750 Gepost op: 2010/05/19, 19:43:37 »
ik ontdekte laatst Zenmap, een grafische front-end voor nmap. Nmap  is een programma om het netwerk (lokaal of internet) in kaart brengen door middel van poortscannen. Je kunt dan zien welke poorten/services openstaan op welke machine. Zenmap laat het resultaat grafisch zien.



Poortscannen buiten je eigen netwerk is niet in elk land toegestaan trouwens.

Offline frank4

  • Lid
Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #751 Gepost op: 2010/05/22, 13:49:41 »
Is het niet een keer verstandig dat deze topic een keer opgeschoond wordt?? Ik kom hier te veel en te vaak discussie tegen over voor-/nadelen, waarom wel/niet van programma's, add-on's. Dacht dat deze topic bedoeld was om anderen op leuke software, add-on's en tools te wijzen ipv. hierover een hele discussie te starten.

Hier ben ik het dus absoluut mee eens. Is het een idee om dit topic in een geneste vorm op te zetten?
Op pagina 1 alle programma's die men aandraagt en dan als een ander info er over wil hebben, dat dan een subtopic geopend wordt. Misschien is het ook mogelijk om het op te zetten per ubuntu release; 804,810,904,910 enz. Het is nu zo een bijzonder groot topic en het mag wel wat kleiner worden.
Begrijpen jullie wat ik bedoel?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/22, 13:55:29 door Frank »
Tja, Ubuntu na jaren windows gebruik....  ff wennen.

Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #752 Gepost op: 2010/05/22, 17:22:38 »
Als je vrijwilliger bent om al dat werk te doen zullen er niet veel mensen je tegenhouden... XD
Dit is gewoon zo'n topic waarin iedereen zo nu en dan zijn liefde van het moment kan voorstellen. Ik geloof niet dat het ooit echt de bedoeling is geweest (en dat is het al lang niet meer) om hier een systematische lijst op te zetten.
Smaken verschillen en "de gustibus et coloris non discutandem", daarom doen we dat zo veel XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #753 Gepost op: 2010/05/22, 18:24:27 »
+1

Zoveel smaken dat het tot weinig zal gaan leiden.
Nu is het gewoon leuk om te lezen, en zie je ook duidelijk de verschillende wensen van mensen voorbij komen.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #754 Gepost op: 2010/05/22, 20:06:46 »
Het is wel zo dat heel veel inmiddels al hartstikke oud is. Ik zal daarom kijken of ik dit topic wat op kan schonen. Wil niet zeggen dat ik alles weghaal, maar misschien wel tot op een bepaalde datum.

Offline elendil

  • Lid
Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #755 Gepost op: 2010/05/22, 20:34:11 »
Het begint ook al in 2006, dus wat dat betreft...


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #756 Gepost op: 2010/05/22, 20:39:07 »
Het is wel zo dat heel veel inmiddels al hartstikke oud is. Ik zal daarom kijken of ik dit topic wat op kan schonen. Wil niet zeggen dat ik alles weghaal, maar misschien wel tot op een bepaalde datum.
Begin gewoon een nieuw topic "Software must have.... tips, leuke tooltjes voor Lucid Lynx 10.04" en maak die sticky.

Zoals uit reacties blijkt vinden sommige het leuk om die oude discussies nogmaals te lezen dus waarom wissen?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #757 Gepost op: 2010/05/22, 20:40:41 »
Goed idee Cees, dat ga ik doen. Slotje op deze en nieuw topic voor 10.04