Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: card reader en scrollwieltje op Toshiba sp2100 werkt niet met os Mint 13  (gelezen 763 keer)

Offline lowieke

  • Lid
Heb een oude Toshiba SP 2100 met Pentium 4 en 1,8Ghz Processor gekregen en een paar dingen geprobeerd.
Eerst Windows xp terug opgeplaatst en getest,installatie ging vlot maar driver voor netwerkkaart moest met behulp van bijgeleverde cd geïnstalleerd worden.Card reader niet getest maar scrollwieltje in touchpad werkte.

Dan Ubuntu 12.4 geprobeerd ,installatie duurde zeer lang en toestel werkte zeer langzaam ,ook na aanpassen van de swap,eigenlijk niet bruikbaar>Card reader en scrollwieltje  in touchpad niet getest.Tijdens installatie werd reeds paswoord voor netwerk gevraagd en netwerk reeds tijdens installatie in orde.

Vervolgens Kubuntu 12.4 geplaatst ,ging al vlotter maar wilde toch even weten hoe het zat met Mint 13.Netwerkkaart  in orde.

Mint 13 erop ,iets vlotter maar niet veel naar mijn gevoel ,niks gechronometreerd.Ook de swap verminderd en een beetje het lijstje van Pjotr gevolg (duidelijke en mooie handleiding,doe ik mijn hoedje voor af,dank je wel)
Zou graag verder werken met Mint 13 maar merk nu dat de cardreader niet werkt en het scrollwieltje in het touchpad ook niet reageert.Had ook problemen met de slaapstand en die maar uitgeschakeld ,is blijkbaar niet op te lossen.Netwerkkaart in orde ,moest enkel na installatie wachtwoord ingeven om updates binnen te halen
Graag tips om de cardreader en het scrollwieltje werkend te krijgen .
Verkies nu Mint 13 omdat ik op een andere pc dat ook staan heb en het iets meer gewoon ben,kan mij goed inbeelden dat iemand die gewoon is om met Ubuntu(kubuntu) te werken daaraan de voorkeur geeft.

Offline Ed

  • Lid
Re: card reader en scrollwieltje op Toshiba sp2100 werkt niet met os Mint 13
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/17, 12:29:54 »
Ik heb een Dell XPS en daar werkt de cardreader ook niet meer, sinds 11.04  gebruik ik dit commando,

sudo sh -c "echo 1 > /sys/bus/pci/rescan"
Dan wordt hij bij mij zichtbaar, het gaat bij mij om een sd fotocard, als ik mijn foto toestel rechtstreeks aansluit met het snoertje werkt het wel.

Ik gebruik Mint 13 Cinnamon.


Offline lowieke

  • Lid
Re: card reader en scrollwieltje op Toshiba sp2100 werkt niet met os Mint 13
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/17, 15:46:01 »
poging gewaagd ,scherm bevriest en terug moeten opstarten.
toch bedankt.