Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace  (gelezen 2104 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Gepost op: 2011/08/25, 06:56:09 »
Dit is toch te zot voor woorden: De verkoop van de Samsung Galaxy S, SII, en de Ace, wordt verboden wegen patentbreuk op, jawel, Apple. Welk patent? Het heeft te maken met het scrollen in een fotogallerij....

http://computertotaal.nl/nieuws/22994-rechtbank-den-haag-verbiedt-galaxy-s--s-ii-en-ace.html

Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/25, 08:51:48 »
Ik dacht dat die patenten in Europa (nog) niet geldig waren? Wel grappig dat ik gister nog reclame zag voor een Samsungtablet op TV. Weet niet of het dat precieze model was trouwens.

Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/25, 12:10:25 »
Ondertussen is de boel al aangepast en mag terug verkocht worden.
bron
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/25, 16:21:31 »
Ik dacht dat die patenten in Europa (nog) niet geldig waren? Wel grappig dat ik gister nog reclame zag voor een Samsungtablet op TV. Weet niet of het dat precieze model was trouwens.

Het vreemde is niet het patent, maar het feit dat het ging om de fotogalerij. Die fotogalerij van Samsung is de standaard fotogalerij van Android. Maar om Google voor de rechter te slepen, daar heeft Apple de ballen niet voor.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/25, 16:28:54 »
Ondertussen is de boel al aangepast en mag terug verkocht worden.
bron

Dat was te verwachten omdat ze er rekening mee hebben gehouden en zo toch door konden gaan met de verkoop.

De streek die Apple uithaalt is echt laag door te zeggen dat de Tablet van Samsung op die van Apple lijkt.
Ik heb ze beide gezien en sorry maar die foto's waar Apple mee rond loopt, lijken niet eens op het ding wat Samsung verkoopt.

Maar ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu Steve J weg is, de aandelen zijn al gedaald. XD

Google kunnen ze niet aanpakken.
Ze zijn bezig om voor de Apple producten hun leveringen veilig te stellen want het grootste gedeelte van de hardware komt van Samsung, wat er in de Apple zooi zit.


Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/25, 18:52:55 »
Ik dacht dat die patenten in Europa (nog) niet geldig waren? Wel grappig dat ik gister nog reclame zag voor een Samsungtablet op TV. Weet niet of het dat precieze model was trouwens.

Het vreemde is niet het patent, maar het feit dat het ging om de fotogalerij. Die fotogalerij van Samsung is de standaard fotogalerij van Android. Maar om Google voor de rechter te slepen, daar heeft Apple de ballen niet voor.
En het feit dat het ging om de overgang tussen afbeeldingen. Zoiets bestaat al jaren en hebben alle grote galerij-programma's al jaren geleden geïntroduceerd. Dat je dit met je vinger doet, doet niets af aan het feit dat het al jaren geleden bedacht is. Dit patent had gewoon niet toegekend mogen worden aan Apple. 
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/25, 20:26:10 »
Vandaag was er in Düsseldorf ook een rechtzaak Apple vs Samsung.Tot nu toe ziet het er niet zo best uit voor Samsung.Wordt vervolgd....
Kubuntu 20.04

Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/25, 20:30:34 »
Laat de klanten zelf de software installeren, dan heb je geen probleem... ???
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/25, 20:34:54 »
Ik dacht dat die patenten in Europa (nog) niet geldig waren? Wel grappig dat ik gister nog reclame zag voor een Samsungtablet op TV. Weet niet of het dat precieze model was trouwens.

Het vreemde is niet het patent, maar het feit dat het ging om de fotogalerij. Die fotogalerij van Samsung is de standaard fotogalerij van Android. Maar om Google voor de rechter te slepen, daar heeft Apple de ballen niet voor.
En het feit dat het ging om de overgang tussen afbeeldingen. Zoiets bestaat al jaren en hebben alle grote galerij-programma's al jaren geleden geïntroduceerd. Dat je dit met je vinger doet, doet niets af aan het feit dat het al jaren geleden bedacht is. Dit patent had gewoon niet toegekend mogen worden aan Apple. 

Dat klopt maar helaas zijn op dat gebied de rechters niet goed bezig.
Er moet er 1 zijn die zegt dat Apple en zo niet moet lopen janken en ze weer weg sturen.
Maar vind maar eens een rechter die lef heeft.

Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/25, 20:43:28 »
Dat mag een rechter niet zo maar doen, dan negeren ze de wet én het octrooi. Als de rechtbank oordeelt dat Samsung een octrooi schendt, kan er niet gezegd worden dat Apple zich maar niet zo moet aanstellen, omdat er nou eenmaal een octrooi geschonden wordt. En daar staat een straf op, hoe stom ook.

Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/25, 21:15:09 »
Bij de rechtbank in Düsseldorf ging het er vandaag om dat beide modellen uiterlijk teveel op elkaar lijken.Ik vind dat eerlijk gezegd niet,maar dat zal ook wel niet het enige zijn waar het om gaat. ;)
Kubuntu 20.04

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/25, 21:54:23 »
Dat mag een rechter niet zo maar doen, dan negeren ze de wet én het octrooi. Als de rechtbank oordeelt dat Samsung een octrooi schendt, kan er niet gezegd worden dat Apple zich maar niet zo moet aanstellen, omdat er nou eenmaal een octrooi geschonden wordt. En daar staat een straf op, hoe stom ook.

De rechter kan zeggen dat het octrooi niet geld voor zo iets.

Tevens staat er ook een straf op liegen en de waarheid verdraaien in de rechtbank.
Apple heeft dit meermalen gedaan met nu bij Samsung de foto's.
Alleen ben ik bang dat dan veel mensen het niet kopen omdat ze niet verder kijken dan wat ze in de winkel in handen hebben.

@dellkubuntu, vind ik ook niet maar ze zeuren over een radius die gelijk zou zijn.
Dan kan ik ze zeggen dat Apple daar ook een hoop dingen mee heeft gekopieerd.
Zeer droevig allemaal.

@lord4163, dat is wel de oplossing.
Zet er een standaard versie op en laat ze zelf thuis het updaten naar wat ze zelf willen.
Dan kunnen ze niets doen en kan Microsoft ook geen geld meer vragen voor patenten.

Re: Rechter Den Haag verbiedt verkoop Galaxy S, SII, Ace
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/25, 23:41:41 »
"De rechter kan zeggen dat het octrooi niet geld voor zo iets."

Dat kan, maar dan gaat Apple in hoger beroep en moet een andere rechter ernaar kijken. Dan schiet je ook niet veel op, behalve dat Samsung dan even wat lucht krijgt om te verkopen totdat het hoger beroep begint.

"Dan kunnen ze niets doen en kan Microsoft ook geen geld meer vragen voor patenten."

O jawel hoor. Microsoft heeft dat zelfs al gedaan bij die notificatiebalk die je naar beneden kunt slepen vanaf de bovenkant. Is een patent van Microsoft. Zelfs Apple schendt dat patent nu, want ze gebruiken precies hetzelfde notificatiesysteem op iOS 5 als Android gebruikt. Dus het is een kwestie van een paar maanden vooraleer MS ook Apple onder handen gaat nemen.