Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: in Python: Vector afbeelding weergeven.; lijnen en cirkels invoegen.  (gelezen 1420 keer)

Offline bart85

  • Lid
In een programma voor het biljarten wil ik het biljart tekenen met ballen en lijnen.
Hoe dit in een vector afbeelding zetten?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Re: in Python: Vector afbeelding weergeven.; lijnen en cirkels invoegen.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/01, 15:03:05 »
Hoe kan ik in Python een afbeelding openen en laten zien?
Hoe teken ik punten, lijnen en cirkels aan de hand van coördinaten?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Re: in Python: Vector afbeelding weergeven.; lijnen en cirkels invoegen.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/01, 17:08:20 »
#!/usr/bin/env python

import tkFileDialog
from Tkinter import *
from PIL import Image
import os

root= Tk()
filename = 'biljart.jpg'
img = Image.open(filename)

Hoe deze afbeelding laten zien in het venster root?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Re: in Python: Vector afbeelding weergeven.; lijnen en cirkels invoegen.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/02, 19:20:37 »
    from PIL import Image, ImageTk
ImportError: cannot import name ImageTk
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.