Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Harddisk swap  (gelezen 653 keer)

Offline Thom

  • Lid
Harddisk swap
« Gepost op: 2007/09/18, 13:35:25 »
Nog even een vraagje. Ik heb op een van mijn PC's Ubuntu geinstalleerd. Op die PC werkt Ubuntu prima. Probeerde toen die harde schijf in een andere PC te gebruiken, maar dit gaf uiteindelijk een probleem met de grafische scherm. Kon alleen verder in de tekstscherm, maar daar snap ik niets van.
Met Windows heb ik ook wel eens zoiets gedaan en Windows hersteld zelf de drivers etc. Is dit niet het geval onder Linux.

mvrgr
Thom
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Harddisk swap
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/18, 13:53:02 »
In Linux moet je dus wel effe "zeggen" dat hij de grafische dingen moet herkennen en installeren.
Doe even in een terminalvenster:sudo apt-get install xresprobe
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Citaat van: Pjotr123
Overigens: de vragen in de vragenriedel: bij alles meteen akkoord gaan. Bediening met Tabtoets
en de binnenste entertoets gebruiken. ;)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Harddisk swap
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/18, 15:15:26 »
of gewoon sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

dan moet ge enkel de driver voor uw grafische kaart kiezen...

Offline Thom

  • Lid
Harddisk swap
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/18, 19:12:25 »
Ik heb beide codes in de terminal venster ingetoetst en vervolgens de grafische kaart geselecteerd. Ik heb daarna de code sudo apt-get install Kubuntu-desktop ingegeven. Vervolgens zijn alle bestanden in een tekstscherm geladen en uitgepakt. Na herstart kreeg ik een Kubuntu inlogscherm waarbij ik echter KDE of Gnome kan selecteren. Dus niet in de Grub(?). Beide versies werken, alleen bevat de Gnome versie nu ook KDE programma's.
Toch niet een slecht resultaat voor een beginner (minder dan een week ervaring) met Linux.
Bedankt voor de hulp.
mvrgr
Thom
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3