Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond  (gelezen 828 keer)

Offline anatool

  • Lid
hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Gepost op: 2013/11/10, 20:30:46 »
hoikes,
aangezien windows xp binnenkort stopt met beveiligingupdates,ben ik bezig met installeren van ubuntu...
heb een probeempje ,waar ik nu ongeveer een uurtje bezig mee ben...ik wil mij achtergrond veranderen ( via deze website :  http://www.gnome-look.org/ ,vooral deze vind ik mooi :Moomex-Theme
 0.7.1 ),het lukt mij echt niet !!! ik heb nochtans het laatste topic gelezen van shappie ,maar vind zelfs niet dit : Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk gaan.kan iemand mij helpen aub???
dank u bij voorbaat.

groeten anatool !!!

Offline joop905

  • Lid
Re: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/10, 20:48:35 »
Op het werkblad rechtermuisknop--> werkbladachtergrond wijzigen

Offline jan11000

  • Lid
Re: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/10, 20:55:01 »
Zoek eens hiermee, in google,
ubuntu 13.10+gnome theme+install

Re: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/10, 21:06:49 »
Ik betwijfel of zo'n GTK2-thema nog goed werkt in nieuwere versies van Ubuntu (iemand?). Die moomex 0.7 waar je het over hebt lijkt voor het laatst bijgewerkt te zijn in 2008.

Offline anatool

  • Lid
Re: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/10, 23:29:00 »
bedankt voor de vlugge reacties,maar er is niks aan mijn iconen veranderd,het enige wat ik kan veranderen is mijn achtergrond (ubuntu saucy salamander).
zou in feite gewoon (om te beginnen ) mijn linkerkant (verticaal ) waar de iconen zich bevinden ...onderaan - horizontaal willen verkrijgen...is dit mogelijk?

grts anatool  ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/10, 23:32:45 »
Voor een oude XP-machine is hoofdversie Ubuntu meestal wat te zwaar. Zelf raad ik overstappende XP-gebruikers daarom doorgaans de lichtere Xubuntu aan, of Linux Mint 13 Xfce:
https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce

Bijkomend voordeel: daar ben je als XP-gebruiker zo aan gewend....  :)

Re: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/10, 23:34:04 »
De Starter van links naar onderen verplaatsen is niet mogelijk.

En inderdaad, wat erik al zegt: dat thema is verouderd en de instructies ook. Systeem --> Voorkeuren --> Uiterlijk bestaat niet meer in moderne versies van Ubuntu. Als je een thema wil voor Ubuntu, dan zul je op GNOME Look moeten kijken voor GTK3 Theme (let op dat er niet staat dat het alleen voor GNOME Shell is, die werken namelijk niet). Via het Ubuntu Softwarecentrum kun je dan GNOME Tweak Tool installeren. Het gedownloadde thema moet je uitpakken de inhoud daarvan in een mapje (dat je zelf moet maken) .themes zetten (let op de punt, die moet erbij). Start GNOME Tweak Tool (Advanced Settings) naderhand op en bij 1 van de tabjes links staat iets over het uiterlijk. Klik daarop en dan kun je aan de rechterkant je thema instellen.

Offline anatool

  • Lid
Re: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/14, 02:01:24 »
sorry voor het late antwoord,heb ondertussen linux mint geprobeerd (oogt voor mij persoonlijk mooi,maar heb wat moeilijkheden om u torrent te installeren)...zal eens het advies van pjotr opvolgen  ;)

grts anatool

Re: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/14, 16:15:36 »
Waarom uTorrent? Voldoet de standaardclient niet? Voor Linux heb je ook een hele reeks clients: Transmission (standaard bij Ubuntu), Deluge, Qbittorrent, Ktorrent, rTorrent en vast nog veel meer. Maar goed dat is eigenlijk iets voor een apart topic als je daar een vraag over hebt.

Re: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Reactie #9 Gepost op: 2013/11/14, 20:04:01 »
KTorrent is hét alternatief voor uTorrent. Ziet er grotendeels hetzelfde uit, ondersteunt ook precies hetzelfde (zelfs het uT-protocol!) en is net zo fijn in het gebruik :)

Offline anatool

  • Lid
Re: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Reactie #10 Gepost op: 2013/11/15, 12:28:37 »
ok het is Linux Mint 13 Xfce geworden =D
dank u allen voor de reacties!!!!
heb nog echer vragen omtrent linuw mint Xfce,ik veronderstel dat ik mij nu moet inschrijven in een linux mint forum?

grts anatool.

Re: hulp gevraagd bij het aanpassen van achtergrond
« Reactie #11 Gepost op: 2013/11/15, 15:51:31 »
« Laatst bewerkt op: 2013/11/15, 15:53:10 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04