Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dockerfile: unable to locate package  (gelezen 237 keer)

Offline r3inhout

  • Lid
Dockerfile: unable to locate package
« Gepost op: 2016/03/17, 10:00:45 »
Betreft: https://gist.github.com/BrianAdams/649d8bbfcf7bc676a15b?signup=true

Als ik het bovenstaande Dockerfile wil opbouwen (sudo docker build -t NAME_OF_IMAGE .) krijg ik de fout dat 4 pakketjes niet gevonden kunnen worden ( ros-indigo-rosbridge-suite, ros-indigo-image-transport, ros-indigo-camera-calibration-parsers en ros-indigo-camera-info-manager).
Ik kan de packages echter wel vinden als ik sudo apt-get install ros-indigo-xxx gebruik.

Zijn er hier slimme koppen die weten waaraan dit zou kunnen liggen?

Met vriendelijke groet,
R3inhout

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Dockerfile: unable to locate package
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/17, 10:46:56 »
Even voor alle duidelijkheid: betreft dit docker.io, bedoeld om virtualisatie te weeg te brengen?

Zo ja, dan is Firejail misschien een interessant alternatief, want bijzonder makkelijk en gebruikersvriendelijk:
https://sites.google.com/site/computertip/zandbak

Ik kan Firejail aanbevelen: ik werk er al een tijdje mee, en ben zeer tevreden. Virtualisatie voor het volk.  =D

Offline r3inhout

  • Lid
Re: Dockerfile: unable to locate package
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/17, 11:33:53 »
Het betreft inderdaad de docker engine. Een alternatief lijkt interessant maar daar kan ik de Dockerfile niet op draaien toch?
Het is de bedoeling om een connectie te maken met een robot en die Dockerfile zou het systeem moeten instellen zodat die connectie mogelijk is. Voor zover ik het begrepen heb moet je eerst een image bouwen via docker build xxx en kan je daarna die image uitvoeren via docker run xxx. Het lijkt gemakkelijk in gebruik maar dan moet de Dockerfile wel werken natuurlijk (of ik moet ergens een instelling verkeerd staan hebben)..