Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nvidia driver zorgt dat mijn wifi niet meer werkt? Help!  (gelezen 606 keer)

Nvidia driver zorgt dat mijn wifi niet meer werkt? Help!
« Gepost op: 2015/01/06, 10:57:58 »
Hallo,

Daar ben ik nog een keer. Ik krijg via steam een foutmelding, zie bijlage. NU heb ik na lang zoeken een aantal nieuwe drivers geinstalleerd en het spel wat ik via steam heb gedownload doet het! Alleen deed zich meteen een nieuw probleem voor. Wifi doet het niet meer. Ik snap niet wat die twee met elkaar te maken hebben en word er een beetje hopeloos van. Ik heb nu weer een andere nvidia driver aangeklikt en nu doet mijn wifi het wel weer (er staat nu alleen een vraagteken op de plek van het wifisymbool)
En als ik nu weer het spel open krijg ik weer de opengl foutmelding. Om hopeloos van te worden!

De driver die ik nu gebruik voor mijn Nvidia kaart is: Nvidia driver versie 331.113
Mijn wifi driver is: Do not use the device (dat is gek want ik gebruik toch echt het internet)

Kortom, heel leuk dat ubuntu maar als je een spelletje wilt spelen zit je niet goed. Iemand die mij kan helpen want ik heb al zoveel verschillende dingen gelezen op het net en mijn kennis is niet goed genoeg om alles te proberen helaas.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/06, 11:06:59 door PaulRosenberg »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nvidia driver zorgt dat mijn wifi niet meer werkt? Help!
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/06, 11:15:40 »
Je kunt *twee* stuurprogramma's activeren in dat scherm van Software & Updates. Eentje voor je Nvidia-videokaart en eentje voor Broadcom-draadloze chipset.

Die twee hebben niets met elkaar te maken.  :)

Wanneer er gesloten niet-vrije ("proprietary") stuurprogramma's beschikbaar zijn, werkt de betreffende apparatuur doorgaans daar het beste op. Altijd inschakelen dus.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/06, 11:20:29 door Pjotr »

Re: Nvidia driver zorgt dat mijn wifi niet meer werkt? Help!
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/06, 11:19:57 »
Maar wifi doet het niet als ik de nieuwste driver van nvidia activeer. Ik krijg dan eindelijk een spel draaiende zonder de opengl foutmelding maar wifi doet het dan echt niet meer.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nvidia driver zorgt dat mijn wifi niet meer werkt? Help!
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/06, 11:21:24 »
Maar wifi doet het niet als ik de nieuwste driver van nvidia activeer. Ik krijg dan eindelijk een spel draaiende zonder de opengl foutmelding maar wifi doet het dan echt niet meer.
Vreemd, maar schakel dan het gesloten ("proprietary") stuurprogje voor je Broadcom eens in?
« Laatst bewerkt op: 2015/01/06, 11:24:19 door Pjotr »

Re: Nvidia driver zorgt dat mijn wifi niet meer werkt? Help!
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/06, 11:24:25 »
Hij springt dan elke keer naar: do not uses the device.
Wat een gedoe om een spel te kunnen spelen! Ik gebruik zelf ubuntu gnome 14.10 64 bit. Is er een OS welke spellen beter draaiende krijgt?
Ik vrees dat het anders weer "gewoon" windows 7 gaat worden en dat wil ik liever niet.

Re: Nvidia driver zorgt dat mijn wifi niet meer werkt? Help!
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/06, 11:25:38 »
Oei hoe schakel ik die in? (vast een domme vraag)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nvidia driver zorgt dat mijn wifi niet meer werkt? Help!
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/06, 11:26:17 »
Je moet eerst zorgen voor tijdelijk bedraad internet. Het nieuwe stuurprogje wordt dan via de kabel binnengesleurd van de Ubuntu-servers en in je systeem gepompt. Daarna zou je draadloos moeten werken.

Re: Nvidia driver zorgt dat mijn wifi niet meer werkt? Help!
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/06, 11:40:31 »
En dat binnensleuren  gaat vanzelf zodra ik internet via een kabel heb? Het wifi doet het wel weer nu trouwens. Alleen het spel weer niet. Ahum...kalm blijven...Ik ga een kabel zoeken!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nvidia driver zorgt dat mijn wifi niet meer werkt? Help!
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/06, 12:25:50 »
En dat binnensleuren  gaat vanzelf zodra ik internet via een kabel heb?
Juist. Dat doet Software & Updates dan automatisch voor je, zodra je 't aanvinkt.