Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04 (OPGELOST)  (gelezen 2023 keer)

Offline force317

  • Lid
Kubuntu-restricted-extra wil niet installeren op mijn netbook met Kubuntu Netbook Edition 10.04

Ik selekteer het pakket - via klikken op pijltje naar beneden - en klik vervolgens op toepassen maar er gebeurd niets.

Mist hij ergens een link om de installatie uit te voeren ?
« Laatst bewerkt op: 2010/06/25, 13:28:30 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/25, 10:26:42 »
Kubuntu-restricted-extra wil niet installeren op mijn netbook met Kubuntu Netbook Edition 10.04

Ik selekteer het pakket - via klikken op pijltje naar beneden - en klik vervolgens op toepassen maar er gebeurd niets.

Mist hij ergens een link om de installatie uit te voeren ?

Ben je wel online als je het pakket wilt installeren? Het grootste gros van alle pakketten haalt elke Ubuntu versie van hoofdservers af.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

DarkEra

  • Gast
Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/25, 10:43:47 »
kubuntu restricted extras valt nog steeds niet te installeren via KPackageKit. Dit is vermeld in verschillende topics waarvan onlangs nog eentje.

Je zult dit via de terminal moeten doen:

sudo apt-get install kubuntu-restricted-extras
« Laatst bewerkt op: 2010/06/25, 10:46:56 door DarkEra »

Offline force317

  • Lid
Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/25, 13:27:25 »
Inderdaad, had ondertussen de installatie al gedaan via sudo apt-get install enz ... in het terminalvenster, had op een laptop met Kubuntu 10.04 net hetzelfde probleem, het lag dus niet aan de netbookversie.

Er is nog geen Kubuntu Softwarecentrum versie van Ubuntu Softwarecentrum ?

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

DarkEra

  • Gast
Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04 (OPGELOST)
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/25, 17:46:14 »
Als dat zo was dan had deze al in de Kubuntu 10.04 LTS gezeten... Is het niet? ;)

Offline force317

  • Lid
Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04 (OPGELOST)
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/25, 19:14:01 »
Juist, Ubuntu besteed duidelijk minder tijd aan zijn KDE versie.

Heb trouwens nog een probleempje tegengekomen : skype geluid werkt niet in Kubuntu Netbook op mijn Asus EEE PC, in tegenstelling tot de Ubuntu Netbook versie.

Het zou mooi zijn indien de KDE4 versie van Ubuntu even afgewerkt wordt als de Ubuntu GNOME versie, maar goed, dat zijn keuzes die wij niet maken.

Dus : voorlopig laat ik Ubuntu op de netbook staan en test ik wat vanaf de usb stick de Kubuntu Netbook versie, is mooier en heeft veel potentieel, maar er is nog een inhaalbeweging te maken op de Ubuntu netbook versie.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04 (OPGELOST)
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/25, 21:27:43 »
Kubuntu Softwarecentrum is een Google Summer of Code 2010-project, dus misschien kunnen we hem in 10.10 verwachten. Zou ik echt heel blij mee zijn :)
Zelfde geldt voor Ubuntu One KDE.

Ik ben het er wel mee eens dat ze inderdaad minder tijd besteden aan Kubuntu, dat zou inderdaad moeten verbeteren.

Maar bedenk wel dat de Netbook-versie van Ubuntu al langer bestaat dan die van KDE. Sinds KDE 4.3 is er plasma-netbook en ook Kubuntu Netbook. Dus dat zal met de tijd ook wel beter worden :)

Offline force317

  • Lid
Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04 (OPGELOST)
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/26, 16:02:22 »
De Gnome werkomgeving is funktioneel maar spartaans. Zeker voor budget laptops en pc's en oudere pc's en laptops een goede oplossing - voor de heel oude is er natuurlijk ook Lubuntu en Xubuntu - , voor recente pc's en laptops met flink wat processorkracht, ram geheugen en stevige grafische kaarten zou het nochtans wenselijk zijn dat KDE4 intensiever ontwikkeld wordt. Als je de effekten van een KDE4 maximaal gebruikt op dat soort van performante platformen, dan zal dat een goede uitbreiding van de Linux range van Ubuntu zijn.

Ik zou het durven als volgt omschrijven :

- voor oude pc's en laptop met weinig processorkracht en ram : Xubuntu, Lubuntu en misschien nog net Ubuntu;
- voor budget pc's en laptop met een gemiddelde processorkracht en ram : Ubuntu voor wie alleen geinteresserd is in prestaties en Kubuntu voor wie zijn machine een 'state of the art' grafische interface wil meegeven, en als tussenoplossing is er dan nog Linux Mint nietwaar ?
- voor multimedia en andere krachtige pc's en laptops : Kubuntu om het beste uit de grafische effekten en faciliteiten van KDE4 te halen.

- en dan voor de netbooks : Ubuntu Netbook Edition en Kubuntu Netbook Edition.

Maar inderdaad, KDE4 hinkt bij Ubuntu wat achterop. Begrijpelijk natuurlijk, zo'n firma - Canonical - moet ergens zijn prioriteiten stellen, nochtans heb ik de indruk dat andere Linux distro's meer aandacht besteden aan KDE4, hetgeen op de langere termijn een betere keuze zou kunnen zijn dan Gnome. Nu komt Gnome 3 eraan, maar kan deze de konkurrentie aan met KDE4 ? Het visuele speelt nu eenmaal een rol om mensen naar Linux te trekken, en als het de bedoeling is om méér mensen = gewone desktop gebruikers, naar Linux te krijgen, dan is een visueel aantrekkelijke interface als KDE4 en een verdere uitbouw van de onderdelen hiervan zeker een must. Linux Mint toont daar al een beetje de weg door Gnome een soort van Windows XP look te geven, kwestie van voor desktopgebruikers de drempelvrees wat weg te nemen. Het zijn nu eenmaal dat soort van simpele aanpassingen die het hem doen.


Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04 (OPGELOST)
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/26, 20:23:10 »
Niks aan toe te voegen, ben het helemaal met je eens :)
force317 +100

Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04 (OPGELOST)
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/27, 21:09:37 »
hallo allen
ik zit hier te lezen over de verschillende mogelijkheden
als linux leek heb ik een vraag voor mijn laptop, 14 inch, hi-gradenotino met celeron1200 en 360 werkgeheugen.
ik had hier ubuntu 8.04 op staan, werkte wel goed.
die heb ik vervangn voor de netbook 10.04, maar die stopte tijdens het instaleren met een melding van badbloks op de schijf.
daarna ubuntu 10.04, maar dat is ws te veel voor deze laptop
nu heb ik 9.10 draaien en dat gaat goed

kan ik dit zo laten, of toch beter de netbook versie.
ik lees steeds dat de netbook niet voor laptops is, maar het juiste snap ik niet

vraag 2, ik heb een usb-tv stik gekocht met software, maar niet voor linux
heb dit onder wine geinstaleerd, maar dit werkt niet
zit er in ubuntu een programma waar je dmv een usb-tv stik tv kan bekijken

hopelijk kan iemand mij verder helpen
groet
willem

Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04 (OPGELOST)
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/27, 21:50:48 »
@willemverhage: De netbook-versie is gericht op netbooks. Maar het werkt ook uitstekend op laptops en desktops :)
Ik zou als ik jou was gewoon naar de netbook-versie omschakelen, heb je 10.04 en werkt je laptop ook sneller :)

TV kijken met een DVB-T stickje kan met bijv. het programma KDEtv :)
Toepassingen>>>Ubuntu Softwarecentrum
zoekopdracht: kdetv

Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04 (OPGELOST)
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/27, 22:34:43 »
dank voor de reactie
zou het wel kunnen kloppen dat de netbook versie een melding geeft van badbloks terwijl  ubuntu 9.10 wel gewoon installeerd
schrijft die om de badbloks heen ofzo of zou netbook dat ook moeten doen?
groet
willem

Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04 (OPGELOST)
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/27, 22:37:32 »
Dat zou netbook ook moeten doen. Misschien was je download/iso niet helemaal goed. Ik zou zeggen: probeer het nog eens :)
En als het dan nog niet lukt met Ubuntu Netbook Remix, probeer dan de Kubuntu Netbook Remix :)

Re: Kubuntu-restricted-extra op Kubuntu Netbook Edition 10.04 (OPGELOST)
« Reactie #13 Gepost op: 2010/06/27, 22:47:22 »
ok
hartelijk dank
probeer het nog een keer
laat morgen weten of het is gelukt
groet
willem