Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat maakt xampp zelf startend ?  (gelezen 1431 keer)

Offline Erik N

  • Lid
    • http://www.rubennieuwenhuis.nl
Wat maakt xampp zelf startend ?
« Gepost op: 2006/04/27, 21:44:11 »
Ik heb met succes xampp voor linux geinstalleerd. Wat ik me afvraag: dit programma start zich automagisch met Ubuntu. Dan heb ik dus direct de beschikking over http://localhost als ik een browser start. Ik hoef zelf de service niet te starten.  Wat/waar binnen linux regelt dat apache gestart wordt? En dit  geldt eigenlijk voor elke progje: Hoe regel je dat een programma start?
(ik ben beginner, mijn excuses als dit echt een onnozele vraag is, Via dit forum vond ik zo niets hierover)

Wat maakt xampp zelf startend ?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/27, 23:05:48 »
Xampp verwijderen, Ubuntu pakketjes voor apache en dergelijke installeren.

budster

  • Gast
Wat maakt xampp zelf startend ?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/28, 00:49:47 »
Volgens mij wilt hij wat anders weten Dennis, Volgens mij wilt hij weten hoe init werkt met intittab, en dat het in /etc/inttab staat ....

Ik weet er eigenlijk erg weinig van hoe het precies werkt. ik heb er eigenlijk nooit wat mee gedaan.

Wat maakt xampp zelf startend ?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/28, 14:02:06 »
/etc/inittab heeft niks met opstarten van services te maken...

Maar xampp heb je op Ubuntu helemaal niet nodig en is zeker niet aan te raden ivm security updates.

budster

  • Gast
Wat maakt xampp zelf startend ?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/04/28, 19:01:39 »
Citaat van: Dennis
/etc/inittab heeft niks met opstarten van services te maken...

Maar xampp heb je op Ubuntu helemaal niet nodig en is zeker niet aan te raden ivm security updates.
Zoals ik zei, ik heb mij daar nog nooit in verdiept. Maar de oorspronkelijke vraag was (meen ik) wat en hoe programma's in linux automatisch worden gestart na opbooten.

Wat maakt xampp zelf startend ?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/04/28, 21:29:21 »
Als je de juiste pakketten installeert, worden er ook initscripts bijgezet in /etc/rc*.d

Offline Erik N

  • Lid
    • http://www.rubennieuwenhuis.nl
Wat maakt xampp zelf startend ?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/04/29, 09:02:02 »
OK, dank voor reacties, ik heb me inmiddels wat meer ingelezen, heb xampp gede

wr19026

  • Gast
Wat maakt xampp zelf startend ?
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/05, 09:39:50 »
Citaat van: Dennis
Xampp verwijderen, Ubuntu pakketjes voor apache en dergelijke installeren.
Mee eens op een produktie machine, maar als je XAMPP gebruikt waar het voor bedoeld is, namelijk ontwikkeling, is het handiger dan de losse componenten maar bij elkaar te gaan zoeken om webserver, mysql, phpmyadmin en al die dingen meer te installeren.

Ok, je krijgt geen automatische updates van die specifieke software maar so what? apachefriends.org biedt een gepackagede versie van allemaal handige software aan wat nog eens werkt ook. Ze melden zelf trouwens volgens mij dat XAMPP niet bedoeld is voor live omgevingen.

Nogmaals, XAMPP is IMHO niks mis mee voor ontwikkeling. Voor produktie ben ik het met je eens, gewoon apt gebruiken en alleen "echte" Ubuntu software installeren.

Wat maakt xampp zelf startend ?
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/05, 10:03:42 »
Ubuntu pakketjes zijn makkelijker te installeren en krijgen security updates, er is geen enkel voordeel aan xampp op Ubuntu.