Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober  (gelezen 2485 keer)

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Voor zij die de overstap wagen of nog onzeker zijn met de installatie, zal ik Ubuntu Gutsy op 20 oktober installeren tussen 14u-17u. Bel me wel even op 06-42453676 om te zien of ik niet even buiten de deur ben om lege cd's te kopen ;-)

Het adres is: Paleisstraat 109, 1012ZL Amsterdam (vlakbij Centraal Station)

Om efficiënt te werk te gaan stel ik een aantal voorwaarden.
- Het gaat niet om een demonstratie van Ubuntu Gutsy. Daarvoor is er de volgende week een release party. Deze installeerparty is enkel voor mensen die al lang zeker zijn dat ze Ubuntu Gutsy willen installeren. Ik verzoek wel vriendelijk dat iedereen die komt, zijn best doet om volgende week naar de release party te gaan.
- U moet vooraf van al Uw belangrijke informatie een reservekopie maken. Ik ben niet verantwoordelijk voor het verloren gaan van data. Er is geen mogelijkheid om tijdens de installeerparty zelf backups te maken.
- Ik installeer niet op Mac, vermits ik hier geen ervaring mee heb.
- Ik doe geen upgrades, enkel een volledig nieuwe installatie. De reden is dat ik niet weet wat U hiervoor heeft gedaan (bv automatix) met uw pc en dat dus moeilijkheden kan opleveren. Bovendien zou me dat te veel bandbreedte kosten. Als U uw home partitie heeft gebackuped, kunnen we die er terug opzetten.
- Mijn voorkeur gaat uit naar een volledige omschakeling naar Ubuntu. Indien U windows moet gebruiken, kan ik Ubuntu naast Windows als dual-boot installeren. Beslis op voorhand wel de verhouding tussen Windows en Ubuntu (bv 40%-60%). Ubuntu kan met Windows data overweg, maar niet omgekeerd.
- Ik installeer geen randapparatuur. Het meeste (zoals printers, ...) werkt normaal gezien vanzelf. Ik kan altijd kijken wat mogelijk is, maar geef geen garanties. Er is dus geen garantie dat bijvoorbeeld uw webcam, draadloos internet, het (winter)slapen van uw computer, ... zal werken.
- U gaat ermee akkoord om later geen programma's zoals automatix, easybuntu of envy te gebruiken. Alle codecs voor mp3, enz... of programma's zoals Skype doen we op de standaard manier.
- Uw pc of laptop moet beschikken over een werkende cd-rom. U hoeft geen scherm of toetsenbord mee te nemen.
- Ik installeer in principe Ubuntu. Indien U Kubuntu of Xubuntu wenst, kan dat ook als U dat op in deze forumpost aanvraagt.
- Indien mogelijk maak op voorhand een schriftelijk lijstje van de software die U graag geïnstalleerd wilt zien (dit mag ook algemeen bv tekstverwerker,webcam,..).

Een aardige waslijst, maar afspraken kunnen nooit kwaad. Het fijnst is als je op voorhand hier even aanmeldt (liefst met details over je pc, verwachtingen, ...), want mijn appartement is niet zo groot. Als het waar is dat bij elke Ubuntu release het aantal gebruikers verdubbelt, hoop ik zo mijn deel bij te dragen. Als er nog ervaren Ubuntu gebruikers zijn die willen helpen, zijn ze altijd welkom!

Groeten,
Stani

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/15, 15:46:55 »
Zie mijn link onderaan deze pagina, voor Zeeland / West-Brabant is er dezelfde optie, maar alleen op afspraak ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline wutnubu

  • Lid
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/15, 16:03:23 »
Super-Steunpunten gaan we dit noemen, geweldig heren.

Groet

Offline Soul-Sing

  • Lid
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/15, 16:21:23 »
ik zit er ook aan te denken. ;)

Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/15, 16:39:51 »
Heb 'm maar even vastgezet anders schuift ie in no time van het scherm.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/19, 12:19:42 »
Ik heb mijn eerste post geupdated met de uren. Aangezien ik enkel verzoekjes heb gekregen van mensen die willen helpen, eerder dan een installatie willen, doe het ik ook op telefonische oproep. Ik vrees dat Ubuntu het installeren toch te gemakkelijk heeft gemaakt.

Qurmo

  • Gast
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/19, 12:28:18 »
ik zal aanwezig zijn, is het ook mogelijk wat meer specifieke hulp te krijgen ivm de overstap van windows naar linux?  Windows game laten draaien onder linux, etc...

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/19, 13:05:55 »
Citaat van: Qurmo
ik zal aanwezig zijn, is het ook mogelijk wat meer specifieke hulp te krijgen ivm de overstap van windows naar linux?
Algemene dingen wel. Ik gebruik zelf wine niet en kan dus daar geen ondersteuning voor geven. Neem je computer of laptop mee? Enig idee hoe laat je komt? Indien je dit niet weet, kan je me ook gewoon een belletje geven zaterdag.
Citaat
Windows game laten draaien onder linux, etc...
Dit gebeurt met wine en daar kan ik je dus niet bij helpen.
Groeten,
Stani

Qurmo

  • Gast
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/19, 13:08:01 »
hangt er een beetje vanaf tegen welk uur ik bij mij thuis kan vertrekken, maar ik vermoed daar wel de dag te spenderen.  

*edit* beter gelezen en het antwoord gevonden

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/20, 17:46:26 »
Ondanks dat ik dacht dat er niemand zou komen, zijn er toch een paar mensen gekomen. Het geeft altijd een goed gevoel om iemand blij met een vers geïnstalleerde laptop naar buiten te zien lopen. Bedankt voor iedereen die hulp aanbood, maar het was gemakkelijk te doen.

Offline Bobbie

  • Lid
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/20, 20:26:04 »
fijn zeg, dat het toch nog wat opgeleverd heeft.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/20, 20:29:01 »
Met zo weinig reclame toch nog mensen over de vloer krijgen is al een prestatie op zich Stani :)
Leuk dat je 't gedaan hebt.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline wutnubu

  • Lid
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/21, 08:11:26 »
Geweldig, elke digitale ziel is er één natuurlijk.
Heb je een verslagje of wellicht foto's, voor op de gutsy-feestjes-verslag-wiki.

Groet

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Laat Ubuntu Gutsy installeren op Uw pc in Amsterdam op 20 oktober
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/21, 11:59:41 »
Citaat van: w.hellinga
Geweldig, elke digitale ziel is er één natuurlijk.
Heb je een verslagje of wellicht foto's, voor op de gutsy-feestjes-verslag-wiki.

Groet
Mijn fototoestel reist momenteel rond in Iran, dus helaas geen fotos. Het was deze keer niet de moeite om er een verslagje over te schrijven. Ik pas voor de volgende keer.

Stani