Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opnemen met ardour van rosegarden + linuxsamplerplugin  (gelezen 1358 keer)

Offline Auke z

  • Lid
opnemen met ardour van rosegarden + linuxsamplerplugin
« Gepost op: 2010/07/29, 15:17:37 »
hallo allemaal,

Ik heb een stukje midi opgenomen in rosegarden waarna ik bij afspeelparameters \apparaat \syntplugin heb ingesteld en bij instrumentparameters  de linuxsamplerplugin. Daarna linuxsampler opgestart en een pianosample toegevoegd.
Ik wil dit graag opnemen met ardour, maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar. In jack heb ik van alles aan elkaar geknoopt met 0 resultaat. Ik hoor de track wel en zie ook bij het master venster blauwe balkjes bewegen, maar als ik dit opneem krijg ik niets. Doe ik iets fout of is dit niet mogelijk
 

Bijvoorbaat dank   auke

« Laatst bewerkt op: 2010/07/29, 21:29:45 door .zamorano »

Offline Auke z

  • Lid
Re: opnemen met ardour van rosegarden + linuxsamplerplugin
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/30, 16:22:00 »
Heb vandaag nog even wat uitgeprobeerd.
Krijg het nu wel werkend zonder rosegarden er tussen, maar het volume is te weinig om goed te kunnen opnemen.
Ik heb inmiddels een programma gevonden wat wel goed werkt onder linux namelijk pianoteq. Het enige nadeel is dat het niet gratis is . Ben nu een beetje aan het stoeien met de demo

Re: opnemen met ardour van rosegarden + linuxsamplerplugin
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/30, 17:36:09 »
Linuxsampler werkt uitstekend op Linux (Pianoteq trouwens ook).
Misschien dat jij nog niet helemaal goed werkt op Linux of met MIDI of met Ardour? ...

Een andere app uitproberen omdat het volume niet op het juiste level zit  :|
Welkom in de wereld van de muziekproductie.

;)
« Laatst bewerkt op: 2010/07/30, 17:39:08 door .zamorano »

Offline Auke z

  • Lid
Re: opnemen met ardour van rosegarden + linuxsamplerplugin
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/30, 19:44:47 »
Ik geef toe dat ik nog een beginner ben met Linux, maar ik ben er de hele week mee bezig geweest en ik krijg het niet voor elkaar, als jij het wel voor elkaar krijgt, zou je me dat dan stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen. Ik kan nu wel opnemen maar heel zacht, en als ik de volumeschuif voor de opname op vol zet krijg ik nog amper geluid. Als ik dezelfde handeling doe met pianoteq krijg ik wel ruim voldoende geluid. ik heb met patchage en jack tig verschillende verbindingen gemaakt maar het geluid blijft te zacht.