Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Jaunty update versjteerd de boel  (gelezen 996 keer)

Charlo

  • Gast
[Opgelost] Jaunty update versjteerd de boel
« Gepost op: 2009/05/14, 23:23:51 »
Paar weken terug heb ik een Acer Aspire One 150 gekocht, 1gig ram, 160gig HD met ingebouwde 3G. XP laten staan, en UNR in dual-boot gegooid.
Jaunty werkte out-of-the-box perfect: geluid, resolutie, wireless, ja zelfs de 3G werkte meteen.

Krijg ik daarstraks een update binnen, werkt de wireless opeens niet meer! Is er een manier om die updates ongedaan te maken? Soort van rollback-ding?

Verder ben ik anders best wel tevreden van die Jaunty UNR, ze hebben zeer mooi werk afgeleverd.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/14, 23:38:50 door Charlo »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jaunty update versjteerd de boel
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/14, 23:32:48 »
Paar weken terug heb ik een Acer Aspire One 150 gekocht, 1gig ram, 160gig HD met ingebouwde 3G. XP laten staan, en UNR in dual-boot gegooid.
Jaunty werkte out-of-the-box perfect: geluid, resolutie, wireless, ja zelfs de 3G werkte meteen.

Krijg ik daarstraks een update binnen, werkt de wireless opeens niet meer! Is er een manier om die updates ongedaan te maken? Soort van rollback-ding?

Verder ben ik anders best wel tevreden van die Jaunty UNR, ze hebben zeer mooi werk afgeleverd.

Ik heb ook een Acer Aspire One A150 met UNR 9.04. Ik heb n.a.v. jouw bericht even de updates binnengehaald, maar nadien geen enkel probleem. Draadloos werkt nog steeds gewoon.

Doe eens een volledige herstart van je AAO?

Offline xpired

  • Lid
Re: Jaunty update versjteerd de boel
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/14, 23:33:32 »
Klinkt misschien vreemd, ik heb mijn netbook een geupdate en toen deed wireless het ook niet meer. Toen heb ik in de bios mijn wlan kaart opnieuw aangezet en hierna deed hij het weer.

Ziet Ubuntu de wlan kaart nog wel?
Kijk bijvoorbeeld eens met lspci

Charlo

  • Gast
Re: Jaunty update versjteerd de boel
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/14, 23:38:17 »
Ok, dit is freaky. Ik had al 2-3 herstart en geen draadloos netwerk. Daarnet liet ik hem zichzelf even helemaal uitzetten, en nu heb ik terug wifi!

Dit gaat m'n petje te boven, maar voornaamste is dat ik terug wifi heb. In ieder geval toch bedankt voor de tips.