Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast  (gelezen 4309 keer)

installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #25 Gepost op: 2006/09/07, 16:38:56 »
Ik begin heel zoetjesaan te vrezen dat je hardware problemen hebt.
f je CDrw player is niet in orde, of je HD is niet in orde, in het minste geval staan er misschien settings in je bios verkeerd.

Want dit is verre van normaal.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #26 Gepost op: 2006/09/07, 21:59:48 »
Voor de goede orde: ik heb hier een Compaq Presario V6066EA laptop. In de bios kan ik uitsluitend de boot order en een password instellen.
Het apparaat is betrekkelijk nieuw. De nieuwste editie van Everest Ultimate kende 'm nog niet.

Ik heb geen extra's aan de laptop hangen, dus qua syteem waarmee ubuntu aan de slag moet valt er niets meer te veranderen.

N.B. Loop nu niet direct naar de winkel om hetzelfde apparaat aan te schaffen omdat het misschien een uitdaging is. Deze machine is het grootste misbaksel dat ik ooit in m'n handen heb gehad. Jammer van de mooie processor die er in zit.

installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #27 Gepost op: 2006/09/07, 22:11:54 »
Ik zij dit omdat ik onlangs vergelijkende problemen had met een pc.
zeer bizarre zaken gebeurde er in willekeurige volgordes.

achteraf bleek de HD en de 2 CDR/RW players niet helemaal koosjer te zijn.

Ik hing een andere player eraan en de meeste zoniet alle problemen waren al opgelost, nadat ik de HD met brute-force te lijf was gegaan :P

Nu die van jouw nieuw is zou je dus moeten denken dat er niets mis is met de hardware.

er spoken nu allerhande dingen door me hoofd wat de oorzaak zou kunnen zijn waaronder totaal nieuw spul wat niet ondrsteund word in Ubuntu/Linux.

BTW ik ga deze niet kopen en ik koop nooit merk computers.
Ik mijd die zooi als de pest. :P
owja en ik scheer ze allemaal onder 1 kam, ff voor het gemak.
Ik heb genoeg merken kunnen testen zoniet bijna allemaal en ze hebben allemaal hun nukken.

Geef mij maar een cloon, PC of laptop kan me niet boeien.

Ik kan me nog steeds niet aan de indruk ontrekken dat die merk gasten hun uiterste beste doen om hardware te ontwikkelen op zulks wijze dat alleen door hun speciaal geschreven drivers de boel aan het lopen kan maken.

Anders kan ik niet verklaren waarom je op een merk als SnJKSDUI*&&*  alles kan installeren en die dingen het altijd goed doen. :)

:D

PS
moest ff me kwijt no offense :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

socratux

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #28 Gepost op: 2006/09/08, 14:51:28 »
Dus wat je kan doen, is een lijstje afstrepen wat het kan zijn:

-andere hd proberen
-andere cdrom proberen
-hardware checks met bootable tooltje
-misschien andere live cd (Knoppix ofzo)
-De cd fikken met een andere brander
-ander geheugen module, indien beschikbaar ntuurlik
-Je had geloof ik al een BIOS update gedaan, die niet echt veel meer gaf. Weet je zeker dat er ook niet nog een andere knop is om in je BIOS te komen? Op sommige pc's zijn er wel 4 toetsen (toevallig op mijn amd64) die allemaal met BIOS instellingen te maken hebben.

Ik blijf erbij dat de inconsequente foutmeldingen voortkomen uit hardware problemen. Een software probleem zorgt zelden voor dit soort inconsequente problemen, dan is het meestal gewoon iedere keer dezelfde bug op hetzelfde moment.


Nee, die nieuwe dingen, daar blijf ik ook altijd vanaf. (afgezien van me amd64, maar die loopt toppie :P, eerst wat vooronderzoek gedaan) Feit is dat wat nieuw is, als beter en vetter wordt gezien door de mensen. Ik wil meer en beter....altijd!
Terwijl er zoveel oudere producten zijn die prima functioneren, misschien net een tikkie langzamer of minder mooi zijn, maar wel solid werken. De nieuwe apparatuur moet steeds sneller gemaakt worden en dit gaat dan weer te koste van het product. Kijk maar eens naar Vista, het product valt al te gebruiken terwijl het nog totaal niet deugt. En wie zorgt ervoor dat het gaat deugen?.. de consument die hun bug reportjes door sturen. Een hoop techniek wordt al uitgebracht zonder dat het stabiel is en uitvoerig is getest vanaf de consumenten kant.
Een vriend van mij kocht zo ooit eens een nieuwe laptop, 17 inch, nieuwe hardware controller technieken en een beeldscherm dat er uitziet als echt glas (erg mooi om te zien overigens) Nou je wilt het niet weten, het ding is voor de vierde keer teruggestuurd naar de fabriek, elke keer hebben ze een ander deel hardware vervangen (zeggen ze) en vervolgens begint iets anders weer raar te doen. Nu blijkt na zo veel boze consumenten te hebben gehad, dat de laptop niet meer gemaakt zal worden. Er bleek een tijdsdruk achter te zitten om de laptop klaar te krijgen... dan krijg je dit soort dingen ja.

zo ff een kleine anekdote  

chiaou

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #29 Gepost op: 2006/09/08, 18:00:21 »
Net echt glas, dat zie ik hier ook voor me. Het ging mij om een 64 bits dual core processor waarop ik een 64 bits multithreaded app server op los wil laten. Deze machine heeft 120 gb hd dus leek geschikt om dual boot in te richten. XP draait dus dusverre goed.
Ik ga van deze laptop natuurlijk geen onderdelen uitwisselen. Ik denk dat het een driver probleem is.
Essenties van deze draad zet ik nog op het forum van ubuntu.org. Misschien zijn er al lotgenoten.

Gast

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #30 Gepost op: 2006/09/08, 21:16:41 »
Probeer het eens te vragen op het Engels forum. Helaas is deze nogal .. slecht bereikbaar de laatste dagen.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #31 Gepost op: 2006/09/09, 00:44:25 »
't Engels forum kamt blijkbaar ook met een luxeprobleem ... teveel nieuwe mensen die 't forum raadplegen.
Tja, de keerzijde van een succesverhaal h
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #32 Gepost op: 2006/09/11, 10:55:14 »
Ik heb de suggestie gevolgd om nogmaals de alternate te installeren. Dat hielp niet.
Buitengewoon verontrustend vond ik de volgende thread: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=253673. Voor mij in ieder geval een reden om een ander 64 bits os te gaan gebruiken.

installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #33 Gepost op: 2006/09/11, 13:10:07 »
Post eens je hardware-specificatie!

Een te nieuwe PC kan beter wachten tot Edgy Eft uit is.

Ik heb overigens een AMD64 systeem en had de AMD64 ubuntu versie zonder probleem geinstalleerd.
Tegenwoordig draai ik een 32-bits versie omdat, flash, wine, etc alleen daarvoor beschikbaar zijn, of je moet gaan compilen, wat ik overigens geprobeerd heb, maar dat lukte niet.

Succes

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #34 Gepost op: 2006/09/11, 20:24:54 »
Veel betere 64bits OS'en zal je ook niet vinden hoor :) Windows is een lachertje met de 64bit versie... Native 64bit werkt ondertussen trouwens grotendeels voor open source software, maar bv. flash en skype en w32codecs zijn proprietary (closed source) en die zitten nog op 32bit
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #35 Gepost op: 2006/09/12, 01:30:40 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Post eens je hardware-specificatie!
Een te nieuwe PC kan beter wachten tot Edgy Eft uit is.
Heb je de thread van mijn vorige post gelezen? Edgy Eft zal dus weinig verbetering brengen.
Ik ben niet zo technisch. Ik heb een evaluatieversie van Everest Ultimate. Wat wil je weten?

Het is inmiddels gelukt om 'n os op te starten; openSUSE 10.1. In de helft van de pogingen blijft ie hangen, maar uiteindelijk lukt 't altijd. Net zoals Ubuntu had SUSE problemen met de grafische hardware, maar na installatie in text mode konden kennelijk de juiste drivers gedownload worden.

installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #36 Gepost op: 2006/09/12, 14:19:15 »
Khad al je posts echt waar gelezen, maar de link naar de issue over Edgy en 64-bits software, gaat niet over hardware ondersteunig!!! Juist over het ontbreken van verscheidene software pakketten op de repositories.

Maar kben blij voor je dat je alsnog een distro aan de praat hebt gekregen, ookal is het niet echt de veiligste, maar dat komt vast allemaal goed.

Succes

Gast

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #37 Gepost op: 2006/09/28, 11:49:41 »
Citaat van: socratux
Dus wat je kan doen, is een lijstje afstrepen wat het kan zijn:

-andere hd proberen
-andere cdrom proberen
-hardware checks met bootable tooltje
-misschien andere live cd (Knoppix ofzo)
-De cd fikken met een andere brander
-ander geheugen module, indien beschikbaar ntuurlik
-Je had geloof ik al een BIOS update gedaan, die niet echt veel meer gaf. Weet je zeker dat er ook niet nog een andere knop is om in je BIOS te komen? Op sommige pc's zijn er wel 4 toetsen (toevallig op mijn amd64) die allemaal met BIOS instellingen te maken hebben.
Ik heb hetzelfde probleem: Ubuntu proberen te installeren met verschillende cd's (live - alternate), maar bij allebei loopt ie vast op een gegeven moment in het installatieproces. Daarna nog Xubuntu geprobeerd van een alternate, maar ook daar loopt hij na ongeveer 30%-40% (vaak: uitpakken externe pakketten) in het installatieproces vast. Waar kan het aan liggen?

socratux

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #38 Gepost op: 2006/09/28, 12:41:32 »
Wat ik eigenlijk nog niet tegen kwam in dit topic, maar vaak helpt bij 64 bit systemen is om de volgende opties mee te geven achter boot: (dus het eerste schermpje wat je te zien krijgt om te installeren/live te draaien)

apm=off noapic nopcmcia acpi=off

Dit houdt in dat je bepaalde modules (bios power management, pcmia support e.d.) uitschakelt bij installatie.
 
Je zou de media ook nog kunnen controleren op integriteit met de boot optie (ik weet niet uit mijn hoofd of deze ook in Ubuntu is geimplementeerd):

mediacheck