Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: notebook wordt te warm  (gelezen 2076 keer)

Bieuwe

  • Gast
notebook wordt te warm
« Gepost op: 2009/09/23, 20:58:42 »
Beste mensen, ik heb een probleem. Ik gebruik nu al sinds enige tijd met veel plezier Ubuntu, maar ik heb hierbij nog een probleem. MIjn notebook wordt namelijk regelmatig door Ubuntu uitgeschakeld. Vanavond is dit alweer 8 keer gebeurt, dus je kunt je je vast wel dat ik er helemaal gek van wordt. Ik heb het idee dat het te maken heeft met dat de notebook te warm wordt. Want zodra ik alles doe om te zorgen dat er veel lucht aan de onderkant kan komen, dan gaat het meestal wel goed, maar ook niet altijd. Maar zodra ik de computer dan even op de tafel zet, dan wordt de notebook al snel uitgeschakeld, terwijl er dan dus helemaal niks mee gedaan wordt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, om te zorgen dat de notebook niet zo gigantisch gevoelig wordt voor de temperatuur.

Mijn systeem gegevens zijn als volgt:

Acer Travelmate 5520
processor: AMD Athlon 64 x2 dual-core processor TK-57 (1,9Ghz, 2x256 KB L2 cache)

groeten Bieuwe

Offline Willem_D

  • Lid
Re: notebook wordt te warm
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/23, 21:10:40 »
Je kunt temperatuur-meters installeren:

http://sites.google.com/site/computertip/meters , punt 2.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline joop905

  • Lid
Re: notebook wordt te warm
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/23, 21:14:23 »
Laptop goed uitzuigen met de stofzuiger bij de ventilatie gaten. Na verloop van tijd komt er toch stof in het systeem en dat kan ervoor zorgen dat de boel erg warm word.

Re: notebook wordt te warm
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/23, 21:35:11 »
Ik heb de acer 5510 en die wordt met vista ook al behoorlijk warm,heb hem nooit met ubuntu uitgetest(laptop is van mijn man  ;) )
Kubuntu 20.04

Re: notebook wordt te warm
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/23, 22:30:23 »
Hallo, open eens een terminal en typ 'top', dat geeft een lijstje met programma's die de meeste cpu-kracht en geheugencapaciteit vergen. Mogelijk helpt het als je compiz uitschakelt (de grafische bling bling). Kijk ook of er niet teveel programma's automatisch geladen worden, dat kost allemaal processorkracht. En zoals anderen al aangaven, eens flink je ventilatorruimte schoonmaken is altijd een goed idee. Kijk ook even in je bios naar de paniekwaarden van je cpu-temperatuur, mogelijk staan die te laag. Een processor kan makkelijk een graad of 80, 90 worden zonder dat dat problemen hoeft op te leveren.