Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet volledig verdwenen in Ubuntu 10.04  (gelezen 1018 keer)

internet volledig verdwenen in Ubuntu 10.04
« Gepost op: 2011/04/10, 11:40:49 »
Dag iedereenm

Vandaag bij het opstarten van Ubuntu 10.04 waren alle iconen weg van de internet verbinding en heb ik geen internet meer.
Krijg internet via live cd die nu opstaat.
Wie kan mij helpen?
Dank U
Chris

Re: internet volledig verdwenen in Ubuntu 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/10, 11:54:10 »
Druk Ctrl + Alt + T dit opent de terminal (bibber .... valt wel mee hoor).

typ vervolgens ' nm-applet' (zonder de ') en druk op enter.

Staat je manager er dan terug op het paneel ?

Post je resultaten maar.

Edit: misschien simpeler is om het mededelingsgebied toe te voegen aan je panel ; rechtsklikken op bovenste panel (leeg gebied) en vervolgens 'Toevoegen' kiezen. Dan ga je naar het onderdeel 'mededelingengebied' selecteer dat en kies toevoegen. Should work .
« Laatst bewerkt op: 2011/04/10, 12:02:22 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: internet volledig verdwenen in Ubuntu 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/10, 12:25:51 »
ik heb het gedaan in terminal van mijn Ubuntu en daar moest ik
sudo apt-get-install network-manager-gnome
of mythbuntu-diskless-client intypen maar kon niet geen internet voor installeren

live cd
buntu@ubuntu:~$ nm-applet
An instance of nm-applet is already running.

** (nm-applet:4741): WARNING **: <WARN>  constructor(): Couldn't initialize the D-Bus manager.

Re: [Niet opgelost] internet volledig verdwenen in Ubuntu 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/10, 20:09:09 »
Sorry

Deze is niet opgelost
De professionelen hebben dit niet kunnen oplossen zoals vele andere moeilijke vragen, ik vraag me af of ik Ubuntu moet verder gebruiken of terug over stappen en reclame maken voor Windows daar moeilijke gevallen niet opgelost worden
Ik zal terug een schone opkuis moeten doen of terug overstappen naar Windows
chris_brugge@skynet.be

Offline Tom

  • Lid
Re: internet volledig verdwenen in Ubuntu 10.04
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/10, 20:36:56 »
U heeft uw vraag vandaag gestart om 12.40hr ,het is zondag , het is mooi weer , het is hier vrijwilligers werk , de mensen zitten nu veel buiten.
Dan is het te verwachten dat niet iedereen online is ,ook al is uw probleem nog zo vervelend.
Heb dan ook even geduld a.u.b
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Niet opgelost] internet volledig verdwenen in Ubuntu 10.04
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/10, 20:38:58 »
Sorry

Deze is niet opgelost
De professionelen hebben dit niet kunnen oplossen zoals vele andere moeilijke vragen, ik vraag me af of ik Ubuntu moet verder gebruiken of terug over stappen en reclame maken voor Windows daar moeilijke gevallen niet opgelost worden
Ik zal terug een schone opkuis moeten doen of terug overstappen naar Windows
chris_brugge@skynet.be

Met zo'n mentaliteit lijkt me dat een uitstekend plan. Houdoe!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: internet volledig verdwenen in Ubuntu 10.04
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/11, 08:00:42 »
Sorry

Deze is niet opgelost
De professionelen hebben dit niet kunnen oplossen zoals vele andere moeilijke vragen, ik vraag me af of ik Ubuntu moet verder gebruiken of terug over stappen en reclame maken voor Windows daar moeilijke gevallen niet opgelost worden
Ik zal terug een schone opkuis moeten doen of terug overstappen naar Windows
chris_brugge@skynet.be

Veel plezier met windows en ik wens u nog veel BSOD's toe.

Toedeloe!

Offline chaos7

  • Lid
Re: internet volledig verdwenen in Ubuntu 10.04
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/11, 08:06:33 »
als in je normale ubuntu iets verdwenen is en je probeert het in de cd omgeving weer te installeren dat weet je dat het niet gaat. als je iets anders in je normale omgeving probeert te doen en je doet niet wat er gezegd wordt dan weet je vrijwel zeker dat de oplossing langer duurt.

vind het jammer dat je ubuntu de schuld geeft en niet eerst naar jezelf kijkt wat jij fout doet.
ik wens je veel plezier met wat voor O.S. je neemt XD
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: internet volledig verdwenen in Ubuntu 10.04
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/11, 09:56:35 »
Oeps ! Wat een reactie van de TS .... ???

Waren de adviezen dan niet duidelijk ? Of heb je iets uitgeprobeerd wat we niet weten (als ik je antwoorden lees) ?

Voor Windows kan je maar beter eens goed nadenken en lees wat issues op dit forum ! Check vooral de antwoorden op gestelde problemen; hier op dit forum is vrijwel altijd een oplossing in het verschiet, maar op dat Windowsforum blijven VELE topics gewoon onbeantwoord ! (En dat is geen toeval !)

Soit. Mocht je echt in de sh*t zitten, kan je steeds een schone installatie doen = fail-safe en bovendien snel gedaan. Ten andere je zit hier met Ubuntu NIET met beperkte mogelijkheden.

Misschien ook Mint proberen (of als je echt een professional bent Debian zelf).

Hier is de link naar een Windowsforum (bezint voor ge begint): http://www.windowsonline.nl/
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort