Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Laptop weigert Ubuntu  (gelezen 1531 keer)

[opgelost] Laptop weigert Ubuntu
« Gepost op: 2011/11/25, 10:48:19 »
L.S.
Heb een aantal keren geprobeerd op een oude laptop (eMachine D620) Ubuntu 11.10 te installeren. Halverwege  liep de installatie vast of raakte in een spin. Heb het daarna gebrobeerd met Ubuntu 10.4. Daarmee gebeurde precies hetzelfde. Probeerde het vervolgens met Debian 6. Die distro installeerde snel en smetteloos. Mij kan het niet schelen, want Debian werkt vrijwel hetzelfde als Ubuntu, maar ik ben toch benieuwd waarom Ubuntu niet wil installeren. Heeft iemand een antwoord?
« Laatst bewerkt op: 2011/12/02, 13:23:29 door Nick Lamar »

FrSu

  • Gast
Re: Laptop weigert Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/25, 10:51:09 »
Misschien een 64 bit gekozen i.p.v. een 32 bit?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Laptop weigert Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/25, 12:39:22 »
Er is een combinatie van hardewaar, die niet grafisch te installeren valt.
Probeer eens de alternate CD.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Laptop weigert Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/25, 13:00:10 »
Ik heb het even nagekeken, maar het waren toch echt de 32 bit-versies.
Ik vermoed ook wel dat het een hardwareprobleem is, maar dan rijst de vraag waarom Debian daar geen last van heeft. 
En verder is het niet zo belangrijk, want Debian werkt dus ik kan die laptop weer gebruiken.
Ik was alleen nieuwsgierig naar een mogelijke verklaring.

Re: Laptop weigert Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/25, 13:30:56 »
Misschien is het dan handig om de kernels te vergelijken. Kan zijn dat Debian Stable een andere heeft dan de Ubuntu's die je hebt geprobeerd en dat die kernel toevallig net beter werkt met de specifieke hardware.

Offline Nardon

  • Lid
Re: Laptop weigert Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/25, 14:38:55 »
De alternatieve CD van Ubuntu gebruikt de "text mode" installatie die Debian ook gebruikt (als ik het goed heb..). Als je problemen hebt met de grafische installatie kun je proberen deze installatie CD te gebruiken.

Offline Dick2

  • Lid
Re: Laptop weigert Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/26, 21:02:42 »
Is de installatie-cd 100%?
__________________________________
Ik draai Xubuntu 12.04 op een AMD 64 x2 productiemachine en op een Acer Travelmate 4000.
Elementaire hulp voor Ubuntu (en veel meer) vind je op http://sites.google.com/site/computertip

Re: Laptop weigert Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/01, 21:29:38 »
L.S.
Heb een aantal keren geprobeerd op een oude laptop (eMachine D620) Ubuntu 11.10 te installeren. Halverwege  liep de installatie vast of raakte in een spin. Heb het daarna gebrobeerd met Ubuntu 10.4. Daarmee gebeurde precies hetzelfde. Probeerde het vervolgens met Debian 6. Die distro installeerde snel en smetteloos. Mij kan het niet schelen, want Debian werkt vrijwel hetzelfde als Ubuntu, maar ik ben toch benieuwd waarom Ubuntu niet wil installeren. Heeft iemand een antwoord?

Heb ongeveer hetzelfde gehad, Debian gebruikt een andere kernel dan ubuntu. Die van ubuntu is iets nieuwer op mijn oude P3 pc's kan ik 11.10 niet draaien maar wel debian. Dit ligt aan de software O.o

Re: Laptop weigert Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/02, 13:23:00 »
Begrepen.
Dan houd ik gewoon Debian op die ouwe laptop.
Allen dank.

Re: Laptop weigert Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/02, 22:09:30 »
Begrepen.
Dan houd ik gewoon Debian op die ouwe laptop.
Allen dank.

Je kan trouwens altijd een blokkendoos maken, dat ben ik aan het doen. Is heel leerzaam.