Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox traag als dikke .......  (gelezen 2727 keer)

Offline RonaldS

  • Lid
    • Free desktop wallpapers and software
Firefox traag als dikke .......
« Gepost op: 2017/07/14, 17:20:53 »
De laatste tijd krijg ik steeds meer last van een trage Firefox zal eerst de specs van mijn computer laten zien.

Besturing 64 Bit met Ubuntu 16.04 LTS ( met de laatste updates )
Firefox 54.0 64 bits

Firefox Plug-ins :
1 -  OpenH264 videocodec Cisco
2 - Shockwave Flash
3 - Widevine content decryption module

Extensies  :
1 - Ghostery
2 - ubuntu modifications 3.2
3 - block site ( al uitgeschakeld )
4 - User agents overide ( al uitgeschakeld )

Computer :
HP XW4400 met
CPU  :  Intel Intel Core 2 Quad Q6700 Extreme 2.66GHz Quad-Core
GPU : GeForce GTX 750 Ti
Geheugen : 4 gig RAM
250 gig SSD schijf

Zoals je ziet is de computer wat specificaties betreft ruim voldoende het probleem viel mij ook ineens op al weet ik niet meer precies wanneer zeker bij You Tube video's is het merkbaar dat de browser soms blijft hangen ook valt mij het vele geheugen gebruik op nu op dit moment met vier tabbladen open een gebruik van haast 400 MB.
Heb al diverse tips opgevolgd als voorbeeld hardware versnelling uitzetten ook de plugins uitgeschakeld heeft allemaal weinig effect.

Is dit nu een probleem van Firefox in combinatie met Ubuntu 16.04 of zijn er misschien nog dingen die ik kan proberen.

nahjo

  • Gast
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #1 Gepost op: 2017/07/14, 17:56:15 »
FF draait hier prima  maar even een paar hints van FF zelf  ;)

https://support.mozilla.org/nl/products/firefox/fix-problems/slowness-or-hanging



Offline Gamer

  • Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #2 Gepost op: 2017/07/14, 21:19:57 »
Ik weet niet wat normaal is. Maar bij mij staat de geheugen teller ook rond de 400 MB

Offline jolo

  • Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #3 Gepost op: 2017/07/14, 21:48:53 »
Dus had je Ghostery nog niet uitgeschakeld? Want ik zie hier staan bij de beoordelingen van Ghostery.
Citaat
Very slow!
en
Citaat
Slow browser 


Wellicht wordt dat met een Ghostery update opgelost.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline h2o

  • Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #4 Gepost op: 2017/07/14, 21:58:51 »
Wat nog weleens wil helpen is het volgende:
Edit ==> Preferences ==> Advanced ==> Use hardwarde accellerantion when available uitschakelen


Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline RonaldS

  • Lid
    • Free desktop wallpapers and software
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #5 Gepost op: 2017/07/14, 23:16:09 »
Dus had je Ghostery nog niet uitgeschakeld? Want ik zie hier staan bij de beoordelingen van Ghostery.
Citaat
Very slow!
en
Citaat
Slow browser 


Wellicht wordt dat met een Ghostery update opgelost.

Ja je hebt gelijk het lijkt erop dat Ghostery na de laatste major update mijn Firefox erg vertraagd heeft als ik er over nadenkt zijn de problemen inderdaad een weekje of twee geleden begonnen.

Ik heb Ghostery uitgeschakeld en inderdaad de problemen zijn verdwenen Firefox reageert inderdaad vlotter ook het hangen met You Tube is over ik heb vervolgens de lichtgewicht extensie UBlock origin als Ad blocker geïnstalleerd en ik moet zeggen dat deze prima werkt.

Wel jammer een tijd lang heeft Ghostery prima gewerkt daardoor het probleem ook niet bij deze extensie gezocht.
« Laatst bewerkt op: 2017/07/15, 19:23:39 door RonaldS »

Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #6 Gepost op: 2018/03/01, 15:47:49 »
Ja, op mijn computer loopt Firefox ook heel langzaam. Ik heb gebruik gemaakt van de opfrisfunctie van Firefox. Dat is een reset, waarbij add-ons (en bepaalde plugins?) verwijderd worden, maar je bladwijzers echter teruggezet worden. Je houdt dan een afgeslankte versie over. Nu draait Firefox weer snel als voorheen.
Opfrissen van Firefox: ga naar Menu (drie liggende streepjes rechtsboven), dan naar Help, dan naar Probleemoplossingsinformatie en kies dan 'Firefox opfrissen'.
« Laatst bewerkt op: 2018/03/01, 15:49:24 door Bebogeen »
Xubuntu-gebruiker

Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #7 Gepost op: 2018/03/01, 16:21:39 »
Open in bash eens Systeemmonitor. Kun je zien hoe je systeem belast wordt en wanneer er iets vertragends gebeurd, en waar.

Je zou dan ook eens kunnen kijken hoe alles draait zonder Ghostery.
uBlock is wel een aanrader als vervanging. Die is niet groot en niet traag.

Hier ook Ubbie 16. Ook FF (maar 58.0.2!) met ook wat add-ons (waaronder uBlock).
Op een duo core (niet eens quad). Géén ssd. Ook 4gb intern geheugen.
Zelf ook even gekeken. Systeem draait nu op goed 40% RAM. En nog geen 20% processor.
« Laatst bewerkt op: 2018/03/01, 16:26:32 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline a.j.

  • Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #8 Gepost op: 2018/03/02, 13:33:19 »
Beste Ronalds,
Bij Ghostery is het raadzaam zelf te kijken of er updates zijn.
Ik heb autom.updates ingeschakeld,maar controleerde of er updates waren.
En waarempel,GHOSTERY updates moet ik binnen halen.Dus handmatig!!
Vr.gr.a.j.

Offline RonaldS

  • Lid
    • Free desktop wallpapers and software
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #9 Gepost op: 2018/03/02, 16:04:17 »
Oke dit bericht is alweer van een tijdje geleden en ik heb toen Ghostery er af gehaald en vervangen door Ublock de problemen waren toen een stuk minder.
Nu heb ik inmiddels een andere computer met een Intel® Core™ i3-7100 CPU @ 3.90GHz × 4  met GeForce GTX 750 Ti/PCIe/SSE2.

En ik draai nu ook de nieuwe Firefox  ( https://www.wallpapersfree.nl/mozilla-firefox-58/ ) en alles loopt als een trein.

Maar bedankt voor jullie hulp.
« Laatst bewerkt op: 2018/03/02, 16:05:50 door RonaldS »

Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #10 Gepost op: 2018/03/02, 18:36:31 »
Hahaha. Nu zie ik het ook, 2017. Iemand had hem omhoog gebumpt.  =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline carbon

  • Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #11 Gepost op: 2018/03/02, 19:16:56 »
Oke dit bericht is alweer van een tijdje geleden en ik heb toen Ghostery er af gehaald en vervangen door Ublock de problemen waren toen een stuk minder.
Nu heb ik inmiddels een andere computer met een Intel® Core™ i3-7100 CPU @ 3.90GHz × 4  met GeForce GTX 750 Ti/PCIe/SSE2.

En ik draai nu ook de nieuwe Firefox  ( https://www.wallpapersfree.nl/mozilla-firefox-58/ ) en alles loopt als een trein.

Maar bedankt voor jullie hulp.
Ik heb een computer van 15 jaar oud, en ales draait ook als een tiet, als je alleen al om extreem zware browsers een nieuwe computer moet kopen om het te laten draaien als een tiet denk ikdatwe met zijnalleen de verkeerde weg op gaan, waarom moet een browser  zo zwaar zijn dat hij de cpu waardes zowat dwars door de kast heen laat schieten. Echt dit gaat nergens meer om.

Waarom is iedereenzo verknocht aan die cpu vretende FF . ik snap het niet, maar ik wilhet ook niet snapen  :P

Maar leg het me uit WAAROM?
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #12 Gepost op: 2018/03/02, 19:44:36 »
Waarom is iedereenzo verknocht aan die cpu vretende FF . ik snap het niet, maar ik wilhet ook niet snapen  :P

Cpu vretende FF? Ik gaf mijn waardes hierboven, en ik vind een wisselende 260-330mb echt niet zo veel (met een serie tabbladen open w.o. youtube).
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline koos4401

  • Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #13 Gepost op: 2018/03/02, 19:49:57 »
Vraagje: Is CARBON aan het trollen? Hij/zij/(trol=)het had ook al zo'n rare opmerking over linuxMint:https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=103800.msg1017941#new Pjotr dient hem daar van repliek!
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline rico70

  • Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #14 Gepost op: 2018/03/02, 20:02:31 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #15 Gepost op: 2018/03/02, 20:03:27 »
Ik heb een computer van 15 jaar oud,
:o  :o  :o
en ales draait ook als een tiet, als je alleen al om extreem zware browsers een nieuwe computer moet kopen om het te laten draaien als een tiet denk ikdatwe met zijnalleen de verkeerde weg op gaan, waarom moet een browser  zo zwaar zijn dat hij de cpu waardes zowat dwars door de kast heen laat schieten. Echt dit gaat nergens meer om.
Je hebt nu een computer als een prehistorische T-Ford. Niet geschikt voor de moderne (digitale) snelweg; zo'n ding hoort in een museum.

Waarom is iedereenzo verknocht aan die cpu vretende FF . ik snap het niet, maar ik wilhet ook niet snapen  :P

Maar leg het me uit WAAROM?
Eerst zeg je dat je het niet wilt snappen. En direct daarna vraag je toch "waarom".  :laugh:

Offline carbon

  • Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #16 Gepost op: 2018/03/02, 20:12:06 »

Eerst zeg je dat je het niet wilt snappen. En direct daarna vraag je toch "waarom".  :laugh:
8-) :P 8-)

@PJoRT Je hebt nu een computer als een prehistorische T-Ford. Niet geschikt voor de moderne (digitale) snelweg; zo'n ding hoort in een museum.

Maart draait als een jonge tiet :)
« Laatst bewerkt op: 2018/03/02, 20:17:27 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #17 Gepost op: 2018/03/02, 20:12:55 »
Vraagje: Is CARBON aan het trollen?

Volgens mij wel

Nu je het zegt. @#$% en ik trapte er in.  >:(
« Laatst bewerkt op: 2018/03/02, 20:15:13 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline carbon

  • Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #18 Gepost op: 2018/03/02, 20:20:02 »
Waarom is iedereenzo verknocht aan die cpu vretende FF . ik snap het niet, maar ik wilhet ook niet snapen  :P

Cpu vretende FF? Ik gaf mijn waardes hierboven, en ik vind een wisselende 260-330mb echt niet zo veel (met een serie tabbladen open w.o. youtube).
Maar ik heb het niet over RAM maar over cpu, ram is minder van belang als je er genoeg hebt dat dan wer wel.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #19 Gepost op: 2018/03/02, 20:28:44 »
Met zo'n oeroude prehistorische bak blijft het natuurlijk modderen in de marge. Volstrekt ongeschikt voor een modern volwaardig besturingssysteem.

Waarom loop je hier verwarring te zaaien, door niet meteen erbij te zeggen dat je zo'n fossiele bak hebt? Of is dit soms een rare, ergerlijke en verknipte manier om reclame te maken voor antiX?

Offline carbon

  • Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #20 Gepost op: 2018/03/02, 20:38:32 »
Gijntje hoort er bij toch. Ja jammer dat browsers vooral FF zo zwaar zijn,terwijl het nergens voor nodig is om zo zwaar te zijn, dat is mijn punt. Natuurlijk kan ik prima met FF browseren,maar dat kan net zo goed met een minder zware browser.Iksnap niet waarom zon ding zo allemachtig veel cpu moet vreten. Mensenzouden zich daar veelmeer bewust van moeten zijn En iedereen maar wer nieuwere nog snellere comouters kopen.. terwijl dat niet nodig hoeft te zijn.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #21 Gepost op: 2018/03/03, 10:19:08 »
Maar ik heb het niet over RAM maar over cpu, ram is minder van belang als je er genoeg hebt dat dan wer wel.
Ja jammer dat browsers vooral FF zo zwaar zijn,terwijl het nergens voor nodig is om zo zwaar te zijn, dat is mijn punt. Natuurlijk kan ik prima met FF browseren,maar dat kan net zo goed met een minder zware browser.

Browsers zijn niet zwaar. Websites zijn zwaar. Daar veranderd de browserkeuze niks aan.

Net getest. Volledige systeem met FF draait op 2%. Zodra youtube gaat streamen (=zware site) gaat dat omhoog naar 20. Youtube stream belast de cpu dus met 18%, maar wat wil je, zware filmstream. Duh, dan valt dat nog behoorlijk mee.
En ik heb hier geen fossiele maar zeker ook geen nieuwe bak staan.
Heb hier ook nog een bak met linux light staan met een superlichte browser en die browst prima, totdat je zware sites gaat laden (zoals youtube).

Kijk bij jezelf maar na.
Open in bash eens Systeemmonitor. Kun je zien hoe je systeem belast wordt en wanneer er iets vertragends gebeurd, en waar.

Dus wat jij stelt, FF traag want zwaar, is complete onzin.
Misschien wat minder tabblaadjes pronhub tegelijk draaien? :D
« Laatst bewerkt op: 2018/03/03, 10:28:48 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline carbon

  • Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #22 Gepost op: 2018/03/03, 14:11:21 »

Misschien wat minder tabblaadjes pronhub tegelijk draaien? :D
Nee ik had 6 chaterbate openstaan  8-)
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #23 Gepost op: 2018/03/09, 00:10:29 »
Hahaha. Nu zie ik het ook, 2017. Iemand had hem omhoog gebumpt.  =D
Ja, dat was ik. Ik had gezocht op dit forum naar mijn probleem, en kwam hier. Ik dacht: laat ik mijn geen nieuwe post aanmaken, maar inhaken op deze. Het 'opfrissen' van Firefox was voor mij de oplossing.
Xubuntu-gebruiker

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #24 Gepost op: 2018/03/09, 12:30:14 »
Hahaha. Nu zie ik het ook, 2017. Iemand had hem omhoog gebumpt.  =D
Ja, dat was ik. Ik had gezocht op dit forum naar mijn probleem, en kwam hier. Ik dacht: laat ik mijn geen nieuwe post aanmaken, maar inhaken op deze.
Dat kun je voortaan beter niet meer doen.... Een oud draadje omhoogschoppen creëert vaak verwarring.  ;)