Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer hangt plotseling en is niet meer aan de gang te krijgen  (gelezen 421 keer)

Ik zat tekst te verwerken en plotsklaps hield het op met het accepteren van toetsaanslagen.  Ook het programma sluiten lukte niet meer. Ook al het ander op het scherm reageerde niet meer op muisklikken.
Het resultaat van onderstaande acties leverde niets op.
Herstart.
Alleen met tab, return en de pijltoetsen kon ik verder.
Herstart met GRUB: memory test, andere kernel versie.
USB Stick met UBUNTU live versie.
Herinstallatie.
Installatie met wissen van partitie.
BIOS gedownload en BIOS versie geflashed.

Helaas.

Zijn er nog software mogelijkheden of moet ik gaan vrezen voor een hardware aap?

Zelfbouw desktop: Behuizing CoolerMaster 130, MoBo MSI B85I, CPU: G3258, Vloeistof koeler Seidon 120V, Graf. kaart: GeForce GT610, 16GB Ram, SSD 250GB, HDD 3TB. OS: Ubuntu 17.10
Laptop Ubuntu 17.10 Artful Aardvark

Re: Computer hangt plotseling en is niet meer aan de gang te krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/15, 21:42:42 »
Er bleef nog 1 mogelijkheid open. De muis schoonmaken en nakijken.
Alles doet het weer normaal.
Een week geleden een backup gemaakt van /home/hanspiso/
Morgen aan de slag om de boel weer terug te brengen naar de oude toestand.
Zelfbouw desktop: Behuizing CoolerMaster 130, MoBo MSI B85I, CPU: G3258, Vloeistof koeler Seidon 120V, Graf. kaart: GeForce GT610, 16GB Ram, SSD 250GB, HDD 3TB. OS: Ubuntu 17.10
Laptop Ubuntu 17.10 Artful Aardvark

youpie123

  • Gast
Re: Computer hangt plotseling en is niet meer aan de gang te krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/15, 21:59:45 »
Het lijkt me sterk dat het reinigen van de muis iets te doen heeft met het niet functioneren van het toetsenbord  :rolleyes:

Re: Computer hangt plotseling en is niet meer aan de gang te krijgen
« Reactie #3 Gepost op: 2018/03/15, 22:13:14 »
Het lijkt me sterk dat het reinigen van de muis iets te doen heeft met het niet functioneren van het toetsenbord  :rolleyes:
Dan heb ik het verkeerd uitgelegd. Het toetsenbord werkte prima. Het zat 'm in het klikken op de linker muistoets.
Als ik op een icon ging staan en links klikte dat geen reactie.
Als ik op een icon ging staan en rechts klikte dat ontvouwde zich een keuze menu. Als ik dan in dat menu links klikte dan gebeurde er niets. maar als ik daarop een return gaf dan werd er wel gereageerd.
Kortom, een hoop gedoe om niets: bal eruit en met een tandenborstel de muis stof- en vetvrij maken en gepiept.
Zelfbouw desktop: Behuizing CoolerMaster 130, MoBo MSI B85I, CPU: G3258, Vloeistof koeler Seidon 120V, Graf. kaart: GeForce GT610, 16GB Ram, SSD 250GB, HDD 3TB. OS: Ubuntu 17.10
Laptop Ubuntu 17.10 Artful Aardvark

youpie123

  • Gast
Re: Computer hangt plotseling en is niet meer aan de gang te krijgen
« Reactie #4 Gepost op: 2018/03/15, 22:17:04 »
Dan ben ik op het verkeerde been gezet ;)
Citaat
Ik zat tekst te verwerken en plotsklaps hield het op met het accepteren van toetsaanslagen.
Goh, maar lang geleden dat telkens schoonmaken van de muis. Ben blij dat het tegenwoordig niet meer nodig is  =D