Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ff2mpv installatie lukt niet  (gelezen 1040 keer)

Offline Tuxjo

  • Lid
ff2mpv installatie lukt niet
« Gepost op: 2020/12/28, 10:03:28 »
Ik wil ff2mpv  (addon firefox waarmee je youtube video's kunt bekijken : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ff2mpv/?utm_source=addons.mozilla.org&utm_medium=referral&utm_content=search) script uitvoeren om de client te installeren, maar kom er niet uit. Volgens de maker zou het simpel zijn : https://github.com/woodruffw/ff2mpv/wiki/Installation-on-Linux
Ik heb dit script gekopieerd en in mousepad geplakt en opgeslagen : https://github.com/woodruffw/ff2mpv/blob/master/ff2mpv.js.
Wanneer ik in de terminal vervolgens './install.sh' geef krijg ij een foutmelding.
Wat doe ik fout? Kan iemand hier svp bij helpen, want zo simpel vind ik het nou ook weer niet. Dank!

(ps de addon installeren is uiteraard wel gelukt en heb ik als eerste gedaan)
« Laatst bewerkt op: 2020/12/28, 10:05:10 door Tuxjo »

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: ff2mpv installatie lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2020/12/29, 13:52:33 »
Iemand (met de nodige scriptkennis)?

Offline vanadium

  • Lid
Re: ff2mpv installatie lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2020/12/29, 14:29:58 »
Je krijgt een foutmelding?

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: ff2mpv installatie lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2020/12/29, 15:24:00 »
Je krijgt een foutmelding?
Install.sh heb ik inmiddels weten uit te voeren,maar de terminal geeft deze output :
sed: can't read ff2mpv.json: No such file or directory
Install successful!

Nogal tegenstrijdige info. Bepaald niet zo eenvoudig als de maker stelt. De addon werkt in elk geval niet.
« Laatst bewerkt op: 2020/12/29, 15:30:06 door Tuxjo »

Offline vanadium

  • Lid
Re: ff2mpv installatie lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2020/12/29, 18:50:53 »

Je hebt wellicht alleen het install.sh script gekopieerd? Dat script verwacht het ff2mpv.py te vinden in dezelfde folder van het script. Kopieer de ganse repo: je kan het als een zip downloaden via de groene "Code" knop op https://github.com/woodruffw/ff2mpv. Zip uitpakken, hierdoor wordt in de folder van dat zip bestand een "ff2mpv-master" folder aangemaakt met daarin alle bestanden. Open dan de terminal in die ff2mpv-master folder en  voer het script uit met het commando './install.sh'.

Eens geïnstalleerd kan je het zip bestand en de uitgepakte folder verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 2020/12/29, 19:55:37 door Ron »

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: ff2mpv installatie lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2020/12/30, 14:05:13 »
Perfect uitgelegd en leerzaam Vanadium! Mijn dank. Installatie is nu goed verlopen. Was wel handig geweest wanneer de maker zicht had gerealiseerd dat er ook linuxgebruikers zijn die nog niet zo ervaren zijn. duidelijke insturcties zijn dan onmisbaar.

Alleen werkt de addon nu nog steeds niet >:(. Wanneer ik in firefox rechtsklik op een youtube video en de optie 'Play in MPV' aanklik gebeurt er niets. Wanneer ikin de terminal 'mpv' met daarachter de betreffende youtube url geef en enter, dan start de video wel. Juist die PLay in MPV optie is uiterst handig en vooral snel. Moet ie het wel doen natuurlijk.

Zie ik nog iets over het hoofd of zo? 

Offline vanadium

  • Lid
Re: ff2mpv installatie lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2020/12/30, 15:03:25 »
Het zou kunnen dat dat install script eist dat je uitgepakte folder blijft staan. Ik zie in het installatiescript immers nergens dat ff2mpv ergens wordt geinstalleerd. Het enige wat het script doet, is het huidige pad van ff2mpv (in je uitgepakte folder) ingeschreven wordt in ff2mpv.json in de .mozilla/NativeMessagingHosts folder.

Netjes is dat niet. Die uitgepakte folder staat doorgaans onder je Downloads folder en zou maar tijdelijk nodig moeten zijn.

Probeer volgende eens:

1) Plaats het script ff2mpv van de github site in een folder ".local/scripts" in je home folder (die folder "scripts" bestaat niet: maak die aan in de folder  ~/.local).
2) Maak het script uitvoerbaar: rechts-klik het en zet het als "uitvoerbaar" op de tab "Permissies".
3) Werk het pad naar ff2mpv nu bij in het bestand .mozilla/NativeMessagingHosts/ff2mpv.json dat daar nu zou moeten aanwezig zijn (als je vorige installatie "succesvol" was): vervang, op de vierde regel, het pad dat er nu staat (dat van je tijdelijke uitgepakte folder) naar "/home/<jelogin>/.local/scripts/ff2mpv".

Mocht in stap 3) het bestand er niet zijn (en dan wellicht ook de folder .mozilla/NativeMessagingHosts niet), maak dan die folder aan en plaats daar ff2mpv.json in van de github site. Voeg daarna natuurlijk de aanpassing van het path door in dat bestand.
« Laatst bewerkt op: 2020/12/31, 10:03:52 door vanadium »

Offline vanadium

  • Lid
Re: ff2mpv installatie lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2020/12/30, 15:07:58 »
-- (verkeerde post)
« Laatst bewerkt op: 2020/12/31, 10:03:34 door vanadium »

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: ff2mpv installatie lukt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2020/12/30, 16:26:53 »
Hallo Vanadium, ik heb alles precies uitgevoerd zoals je hebt omschreven, maar helaas zonder resultaat.

Ik ben heel blij met je hulp, maar het lijkt me toch dat de maker van de addon hiermee heel wat mensen afstoot. Hij heeft het dan over simpel?? Wanneer er zoveel -technische- handelingen moeten worden uitgevoerd om je addon werkend te krijgen, dan heeft ie het niet helemaal begrepen lijkt me en haken de meeste af. en terecht. Maar dit even terzijde...
Mocht jij er verder geen energie in willen steken dan begrijp ik dat uiteraard.

ps : hier lees ik het nodige over 'common problems' : https://github.com/woodruffw/ff2mpv/wiki/Common-problems
Oa dat youtube-dl moet zijn geinstalleerd. Dat is bij mij het geval. Dus daar kan het ook niet aan liggen.

« Laatst bewerkt op: 2020/12/30, 16:38:22 door Tuxjo »

Offline vanadium

  • Lid
Re: ff2mpv installatie lukt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2020/12/31, 10:09:25 »
Denk eraan steeds precieze info te geven: met een "helaas zonder resultaat" kan niemand verder helpen. Je kan nog eens het install script proberen. Ik zou dan wel eerst het bestand .mozilla/NativeMessagingHosts/ff2mpv.json terug verwijderen. Dan moet je die gedownloade folder wellicht laten staan, minstens het script  ff2mpv.

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: ff2mpv installatie lukt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2020/12/31, 15:04:24 »
Denk eraan steeds precieze info te geven: met een "helaas zonder resultaat" kan niemand verder helpen.
In dit geval viel er geen info te verstrekken. Er gebeurt namelijk volstrekt niets wanneer ik op 'play via mpv' klik. Ook geen foutmelding.
Je kan nog eens het install script proberen. Ik zou dan wel eerst het bestand .mozilla/NativeMessagingHosts/ff2mpv.json terug verwijderen. Dan moet je die gedownloade folder wellicht laten staan, minstens het script  ff2mpv.
Geprobeerd maar geen resultaat, foutmelding of wat dan ook.

Hier eindigt het wat mij betreft. Ik ga er geen verdere energie en tijd in steken.

Vanadium, nogmaals bedankt voor je hulp.