Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XFCE Venster altijd op het zichtbare werkblad  (gelezen 469 keer)

Offline BaukeP

  • Lid
XFCE Venster altijd op het zichtbare werkblad
« Gepost op: 2017/07/24, 16:06:45 »
Hallo,
Het bovenstaande (zie onderwerp) kun je gemakkelijk regelen met een rechtsklik op de titelbalk van een venster. Maar hoe regel ik nu dat dat voor bepaalde toepassingen de default waarde wordt. Ik wil bv dat het terminal venster op alle werkbladen getoond wordt.

Alvast bedankt!

Bauke

Re: XFCE Venster altijd op het zichtbare werkblad
« Reactie #1 Gepost op: 2017/07/24, 17:54:55 »
Hallo, ik begrijp niet goed wat je wilt. Hetzelfde terminalvenster dat op al je bureaubladen wordt getoond?  Het idee achter werkbladen is nu juist dat je applicaties (groepen) scheidt, bijvoorbeeld werkapplicaties op werkblad 1, Gimp en andere grafische toepassingen op werkblad 2, enz.

Of bedoel je dat als je Gimp start, deze automatisch op werkblad 2 wordt geopend? Uit m'n hoofd meen ik dat dit inderdaad kan.

Wat ook kan is dat je door alle applicaties op alle werkbladen wilt bladen met Alt+Tab. Bij Instellingen, Vensterbeheer de optie 'Wissel af tussen vensters van alle werkbladen' aanvinken.

Maar ik weet niet of dit je vraag was.

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: XFCE Venster altijd op het zichtbare werkblad
« Reactie #2 Gepost op: 2017/07/24, 19:14:45 »
Waarom zet je dan geen snelkoppeling naar Terminalvenster in de werkbalk? Die is toch bij alle werkbladen hetzelfde?
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline BaukeP

  • Lid
Re: XFCE Venster altijd op het zichtbare werkblad
« Reactie #3 Gepost op: 2017/07/24, 21:08:06 »
Ik wissel inderdaad vrij veel van werkblad en wat ik bijvoorbeeld eigenlijk altijd wel even nodig heb is de terminal. Het is (lijkt me) wel prettig als ik dan de terminal meteen in een hoekje open heb........Anders wissel ik nog veel vaker van werkblad.

Bauke

Re: XFCE Venster altijd op het zichtbare werkblad
« Reactie #4 Gepost op: 2017/07/25, 15:50:01 »
Ha Bauke, gebruik dan de sneltoets System+T, daarmee open je de terminal op het werkblad waar je op dat moment bezig bent! Je kunt er gerust tien openen op evenveel werkbladen, die belasten je pc nauwelijks.

Offline BaukeP

  • Lid
Re: XFCE Venster altijd op het zichtbare werkblad
« Reactie #5 Gepost op: 2017/07/29, 13:14:27 »
System-T??

Ik heb nu terminator. Deze doet precies wat ik wil .. en meer!

Bedankt voor de reacties

Bauke

Re: XFCE Venster altijd op het zichtbare werkblad
« Reactie #6 Gepost op: 2017/07/29, 15:50:18 »
System+T: dat is de toets links op je toetsenbord tussen de Ctrl en Alt, vaak staat daar een raar logootje op. In combi met de T (van terminal) open je zo snel een terminalvenster.