Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!  (gelezen 2606 keer)

MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Gepost op: 2011/12/11, 22:28:53 »
http://iloveubuntu.net/myunity-20-released-animated-and-enriched-interface-ubuntu-1104-1110

Ik vond het al een goed programma, maar nu helemaal :) Echt een makkelijk programma, veel makkelijker ook dan die CCSM :)

Offline Tom

  • Lid
Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/11, 22:47:54 »
Reusachtig gelijk bij mijn bookmarks gezet ... niet dus
Mijn PC heeft nu ook een nieuwe naam het is nu een PPA PC. :evil:
« Laatst bewerkt op: 2011/12/12, 07:33:01 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/12, 00:01:19 »
Inderdaad, heel handig voor de Unity gebruikers.
http://iloveubuntu.net staat nu ook in m'n favorieten. Bedankt voor de link.

Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/12, 00:11:30 »
Mooi zo! :) Graag gedaan! :)

Ik heb trouwens een Nederlandse vertaling ervan gemaakt. Aangezien het met Gambas erg moeilijk is om een taal toe te voegen, heb ik maar even een deb-pakketje gemaakt van MyUnity incl. de vertaling.
Virtualbox wil niet goed werken nu, dus heb alleen een 64-bit-pakket:
https://sites.google.com/site/ubukuntu/downloads/myunity_20111211-1_amd64.deb?attredirects=0&d=1

Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/12, 00:25:50 »
Inderdaad een interessant programma.
Spijtig dat je vertalingen niet in de main kunnen.

Ik ga voorlopig de Engelse versie gebruiken, dan heb ik updates, en ik sta op het punt om een diploma engels niveau 4.1 en 4.2 te ontvangen dus moet lukken :D
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/12, 00:49:54 »
Hoezo niet in de main kunnen? Ik heb ze al gesubmit upstream hoor.
Dit is gewoon voor de time being, voor degenen die hem nu al in het NL willen. Het is gewoon 2.0 stable maar dan met mijn vertaling erbij. De stabiliteit is dus gehandhaafd.
In de volgende versie zal de PPA ook de vertaling bevatten.

Wat ik bedoelde met "erg moeilijk" was dat het niet 1, 2, 3 in te stellen is welke taal een Gambas-programma moet gebruiken en er ook geen algemene plek voor vertalingen is in /usr
Daarom dat ik MyUnity gecompileerd met de NL-vertaling zolang 2.0.1 nog niet uit is :)
« Laatst bewerkt op: 2011/12/12, 00:51:59 door Vistaus »

Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/12, 01:46:33 »
Ah, vandaar.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/12, 09:51:51 »
Geschreven in een of andere crappy taal om de horror die GLib is te vermijden, standaard in het Spaans. Yup, Ubuntu op en top.

- Sey
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/12, 10:18:53 »
Ow dit topic te laat gezien ..........

Heb bij Documentatie (tips & trucs) een link gezet van omgubuntu ivm de toevoeging van de ppa voor my unity.

zal de link ook hier ff zetten kwestie van gemak voor de lezers van dit topic (neen ik beschouw het niet als een dubbelpost  lol )

http://www.omgubuntu.co.uk/2011/12/unity-tweak-tool-myunity-gets-new-look-coming-to-ubuntu-software-centre/
« Laatst bewerkt op: 2011/12/12, 10:28:52 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/12, 10:55:30 »
Geschreven in een of andere crappy taal om de horror die GLib is te vermijden, standaard in het Spaans. Yup, Ubuntu op en top.

- Sey

Spaans? MyUnity is Italiaans ??? En standaard staat MyUnity in het Engels hoor.

@Joris: Is prima :)

Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/12, 10:56:00 »
Ik heb trouwens een Nederlandse vertaling ervan gemaakt. Aangezien het met Gambas erg moeilijk is om een taal toe te voegen, heb ik maar even een deb-pakketje gemaakt van MyUnity incl. de vertaling.
Virtualbox wil niet goed werken nu, dus heb alleen een 64-bit-pakket:
https://sites.google.com/site/ubukuntu/downloads/myunity_20111211-1_amd64.deb?attredirects=0&d=1

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/12, 11:15:25 »
Hoezo niet in de main kunnen? Ik heb ze al gesubmit upstream hoor.
Dit is gewoon voor de time being,

Hum.... Hoe Nederlands is die vertaling?  :evil:

Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/12, 11:56:27 »
Geschreven in een of andere crappy taal om de horror die GLib is te vermijden, standaard in het Spaans. Yup, Ubuntu op en top.

- Sey

Spaans? MyUnity is Italiaans ??? En standaard staat MyUnity in het Engels hoor.
Sorry, zoveel verschil zie ik als leek ook niet direct... Ik snap niet waarom mensen open-sourceprojecten uitbrengen en code/commentaar schrijven in een andere taal dan Engels... Dat is helaas nu eenmaal de voertaal van het internet, dus je kan er niet van uit gaan dat mensen je begrijpen in het Spaans/... (Spaans is IMHO het ergste hier: die mensen doen totaal geen moeite om Engels te leren... Chinees ook, maar je kan geen programma's met Unicode-identifiers maken, ten minste, niet dat ik weet). Als je een programma of documentatie schrijft: Engels. Als je op een duidelijk Engelstalige website, chatroom, ... komt: Engels. Sorry. Niet uit arrogantie of zo: uiteindelijk heb ik me ook de moeite gedaan om Engels te leren. Gewoon zodat we je kunnen verstaan en helpen.

Hoezo niet in de main kunnen? Ik heb ze al gesubmit upstream hoor.
Dit is gewoon voor de time being,

Hum.... Hoe Nederlands is die vertaling?  :evil:

Niet iedereen heeft een webstek over taluwen. (Ugh, wie heeft de term "Bestandsbladeraar" ook al weer in één versie van Ubuntu gestoken? Als je dan toch wilt vertalen, bestandsbeheerder aub.)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/12, 13:38:42 »
@SeySayux: Haha. Ik heb een leuke tip voor je: haal 't Nederlandse .po-bestand binnen van een bepaald pakket, verander de vertaling naar believen, zet 't om in een .mo-bestand met Poedit (machine-leesbare catalogus), donder 't in /usr/share/locale/nl/LC_MESSAGES en herstart je taluw. Vanaf dat ogenblik spreekt dat pakket jouw hoogstpersoonlijke taal.  =D

Re: MyUnity 2.0 is uit met vernieuwde interface!
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/12, 21:26:12 »
@SeySayux: Haha. Ik heb een leuke tip voor je: haal 't Nederlandse .po-bestand binnen van een bepaald pakket, verander de vertaling naar believen, zet 't om in een .mo-bestand met Poedit (machine-leesbare catalogus), donder 't in /usr/share/locale/nl/LC_MESSAGES en herstart je taluw. Vanaf dat ogenblik spreekt dat pakket jouw hoogstpersoonlijke taal.  =D

Alleen niet alle pakketten gebruiken .po en ook niet alle installeren in de door jou genoemde map ;) Maar voor een groot aantal pakketten heb je wel gelijk :)

Trouwens, mijn vertaling is niks mis mee hoor :)

@SeySayux: Nogmaals: standaard is MyUnity in het Engels. Je loopt dus nu MyUnity af te kraken op taalgebied terwijl het gewoon Engels is als standaard.