Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen pulseaudio, tray icoon, volume regeling, etc.  (gelezen 741 keer)

geen pulseaudio, tray icoon, volume regeling, etc.
« Gepost op: 2012/11/18, 18:32:04 »
Ik heb grote problemen met het geluid in ubuntu 12.04. Pulseaudio heb ik blijkbaar door een verkeerde terminal script helemaal verwijderd, hoewel ik toch geluid kan horen. De invoer en uitvoer tabladen zijn leeg terwijl er normaal een stuk of 5 kon kiezen. Tray icoon bovenaan in de balk is ook weg. Hoe installeer ik pulseaudio volledig opnieuw? Pulseaudio is toch het standaard programma voor volume regeling etc, toch? Ik heb verschillende tooltjes gevonden van pulseaudio, maar dat bracht niets op.

Offline jan11000

  • Lid
Re: geen pulseaudio, tray icoon, volume regeling, etc.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/18, 19:19:00 »
Pulseaudio in software center installeren.(of synaptic package manager).
Alleen moet iemand met ubuntu even kijken wat voor tray icoon je met de hand moet installeren.
(in xubuntu heb ik indicator-sound-gtk2 (via synaptic package manager)moeten installeren om het terug te krijgen, ik weet alleen niet of dit bij ubuntu ook is, dus iemand met ubuntu kijk even of dit geinstallered moet worden).

Je kan ook ubuntu in virtualbox installeren dan kun je kijken wat er geinstalleerd is.

Re: geen pulseaudio, tray icoon, volume regeling, etc.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/18, 19:28:09 »
In Ubuntu heet het pakket " indicator-sound" ;)

Re: geen pulseaudio, tray icoon, volume regeling, etc.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/18, 19:37:39 »
Ok, ik heb grotendeels weer terug goed geinstalleerd. Nu die icoon nog. Ik heb indicator-sound van synaptic geinstalleerd, hoe start ik hem nu op? Ik heb versie 12.04
« Laatst bewerkt op: 2012/11/18, 19:39:44 door ubuntunoob »

Re: geen pulseaudio, tray icoon, volume regeling, etc.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/18, 19:44:31 »
Ok, ik heb grotendeels weer terug goed geinstalleerd. Nu die icoon nog. Ik heb indicator-sound van synaptic geinstalleerd, hoe start ik hem nu op? Ik heb versie 12.04
Meestal staat het er weer na uit- en inloggen of een herstart  :)

Offline Tom

  • Lid
Re: geen pulseaudio, tray icoon, volume regeling, etc.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/18, 19:54:18 »
Pulseaudio in software center installeren.(of synaptic package manager).
Alleen moet iemand met ubuntu even kijken wat voor tray icoon je met de hand moet installeren.
(in xubuntu heb ik indicator-sound-gtk2 (via synaptic package manager)moeten installeren om het terug te krijgen, ik weet alleen niet of dit bij ubuntu ook is, dus iemand met ubuntu kijk even of dit geinstallered moet worden).

Je kan ook ubuntu in virtualbox installeren dan kun je kijken wat er geinstalleerd is.
Gaat ook via paneel - rechtsklik - Nieuwe elementen toevoegen en aanklikken Indicator plugin. (xuby dus).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: geen pulseaudio, tray icoon, volume regeling, etc.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/19, 15:57:17 »
Oké, na herstart werkte dat ook weer. :)

@Wanda: dat is alleen bij kubuntu had ik ergens gelezen.