Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na het installeren van Macbuntu geen draadloos internet meer.  (gelezen 1655 keer)

Offline babybird

  • Lid
Ik wil graag macbuntu gebruiken maar als ik deze over Ubuntu 10.04 werkt mijn draadloze verbinding even maar daarna niet meer. Hij ziet dan geen draadloze netwerken meer. Weet iemand hier een oplossing voor?

Re: Na het installeren van Macbuntu geen draadloos internet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/23, 20:51:08 »
Macbuntu niet gebruiken :P
Misschien dat hier iets te vinden valt: http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Na het installeren van Macbuntu geen draadloos internet meer.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/23, 20:57:52 »
mmm heb  MACbuntu ook geinstalleerd met ubuntu 11.04 geen enkel probleem met draadloos. Just for fun
De vorige schrijver heeft gelijk zou het niet gebruiken als werk systeem.

Probeer Cairo Dock eens gebruiken wij al jaren, hier werkt het perfekt op onze werk systemen met 10.04 LTS
In software  en Synaptic
 
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline babybird

  • Lid
Re: Na het installeren van Macbuntu geen draadloos internet meer.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/27, 09:45:22 »
Heb inmiddels versie 11.04 geinstalleerd met Cairo dock. Om mijn TP-Link TL-WN821N Wireless USB adapter goed aan de praat te krijgen Windows stuurprogramma met draadloos installeren. Anders valt de verbinding weleens weg.
Nadeel van 11.04 vindt ik wel dat ik regelmatig een zwart scherm krijg met tekst en dan opnieuw moet opstarten.

Wil eigenlijk nog wel weer terug naar 10.04 LTS. Deze versie lijkt me wat stabieler. Alleen ziet hij in die versie op een bepaald moment mijn TP-Link niet meer.

In ieder geval bedankt voor de tips!

Re: Na het installeren van Macbuntu geen draadloos internet meer.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/27, 16:35:37 »
Citaat
Heb inmiddels versie 11.04 geinstalleerd met Cairo dock. Om mijn TP-Link TL-WN821N Wireless USB adapter goed aan de praat te krijgen Windows stuurprogramma met draadloos installeren. Anders valt de verbinding weleens weg.

Heb deze USB adapters (liggen nog 3 in  de kast) ook wel gebruikt, vaak problemen.

Als je een desktop computer hebt druk er een draadloos netwerk kaartje in, zijn er voor een paar tientjes, je hebt dan een sneller en probleemloos internet
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Na het installeren van Macbuntu geen draadloos internet meer.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/27, 18:46:45 »
Sneller en probleemloos? Eerder niet. Maar veel verschil maakt het in ieder geval niet.
Als je van plan bent een draadloze kaart te kopen, neem dan wel een goede (eentje die Ubuntu ondersteund).
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline babybird

  • Lid
Re: Na het installeren van Macbuntu geen draadloos internet meer.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/28, 11:11:28 »
Ik geef persoonlijk wel de voorkeur aan een USB Wireless N adapter. Haal nu draadloos dezelfde snelheid als bedraad.

Maar welke USB Wireless N adapter (of chipset) is het meest geschikt voor Ubuntu. Werkt dus out of the box?