Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Password en Username  (gelezen 1408 keer)

e.g.staal

  • Gast
Password en Username
« Gepost op: 2008/09/17, 19:53:01 »
Hallo allemaal,
Ik probeer al een poosje UBUNTU te installeren, lukt niet lekker!
Vraagt bij het uitproberen zonder installatie
Password en Username
Wat ik ook probeer niets lukt!

Offline jan11000

  • Lid
Password en Username
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/17, 19:56:42 »
Opstarten met de live cd, daar word geen password gevraagd, kan volgens mij niet.
Dus wat ben je aan het doen?

e.g.staal

  • Gast
Password en Username
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/17, 20:18:22 »
Hallo Jan,
Isobestand gedownload en gebrand op CD.
Bestanden op CD gecontroleerd. Oke.
Meteen installeren loopt iedere keer vast steeds op een ander gedeelte.
Uitproberen zonder installatie vraagt Ubuntu 8.04 om username en password.
Harde schijf vooraf geformateerd  ntfs en partitiegemaakt met 20 G.
Of ben ik soms te ongeduldig?

Password en Username
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/17, 20:28:06 »
Als je van de LiveCD boot en je kiest de eerste optie dan wordt er niet om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Als dat wel gebeurt heb je een andere optie gekozen.

charlie1964

  • Gast
Password en Username
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/07, 16:53:32 »
Hallo allemaal,
Na vele verhalen gehoord te hebben en het nodige te hebben gelezen over Linux/Ubuntu ben ik wel nieuwsgierig geworden.
Daarom heb ik Ubuntu 8.04 gedownload. Als ik nu echter vanaf de CD opstart en niet wil installeren, wordt mij ook iedere keer gevraagd naar een username en password. Ik lees hier, dat dat eigenlijk niet normaal is.
Hoe kan ik dit echter voorkomen? Ik heg nu de CD al drie keer gedownload en loop iedere keer tegen het zelfde probleem aan.

Password en Username
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/07, 17:05:21 »
Hallo Charlie, welk CD image heb je gedownload? Als je boot met de live CD start de desktop sessie zonder te vragen om een wachtwoord. De standaard user van de live CD, ubuntu, heeft geen wachtwoord.

Offline Drummies

  • Lid
Password en Username
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/07, 17:07:16 »
charlie1964 voor uitproberen lees onderstaande link

uitproberen/testen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline heir4c

  • Lid
Password en Username
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/07, 18:17:26 »
Citaat van: charlie1964
Als ik nu echter vanaf de CD opstart en niet wil installeren, wordt mij ook iedere keer gevraagd naar een username en password. Ik lees hier, dat dat eigenlijk niet normaal is.
Hoe kan ik dit echter voorkomen? Ik heg nu de CD al drie keer gedownload en loop iedere keer tegen het zelfde probleem aan.
Na wat gegoogle heb ik het volgende: Dit is geen ubuntu probleem, ook Fedora, Opensuse, Knoppics, enz... kennen dit probleem. Het komt zowel voor met Gedownloade cd als met officiele Livecd. De oudste topic daarover dat ik vond was van 2004!!! Dus al oud. Mogelijke oplossingen die aangedracht worden: Opstarten in Safe Grafics Mode (bij sommige Livecd gebeurt dit via F4 geloof ik). Of direct installeren zonder de Live-sessie. Bij één iemand heeft hij de ram strookjes in zijn computer van plaats verwisselt en dat loste het probleem op. Cd kan ook corrupt zijn, aan  te hoge snelheid branden.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

charlie1964

  • Gast
Password en Username
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/08, 20:31:30 »
Ik heb van de site www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download, Ubuntu 8.04 LTS, GNOME, gedownload.
Zowel voor de normale PC als voor een 64 bits heb ik geprobeerd. Ik heb namelijk een AMD Athlon 64.
Bij allebei de versies werd een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Met een live-cd van Fedora had ik hier geen probleem mee.
Hier kon ik echter de inhoud van mijn harde schijven niet bekijken. (Ik weet niet of dit normaal is?)
De link van drummies ga ik nu eens bekijken.