Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?  (gelezen 21863 keer)

Mulimans

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Gepost op: 2008/01/22, 23:18:12 »
Vanaf het domein www.rtl.nl is het mij nog nooit gelukt filmpjes af te spelen. Bij andere domeinen lukt het mij bij falen dan vaak alsnog door het kopieren van de link en vervolgens vanuit een terminal

mplayer [link]

te doen, maar bij de site van rtl lukt dat dus niet, want dan blijkt de zogenaamde link ineens een plaatje te zijn ( http://www.rtl.nl/system/transparant-pixel.gif )
Ervaren jullie hetzelfde? Ik vermoed eigenlijk van wel en dat RTL dus graag codes gebruikt die geen rekening houden met de gebruikers van de niet Windows-systemen.  Maar om misconfiguraties, dan wel andere eigen fouten uit te kunnen sluiten vraag ik het toch maar even.

Hier een voorbeeld van zo'n rtl-link:

http://www.rtl.nl/(channel=rtl4,progid=rtlnieuws,zone=rtlgemist.rtl.nl/rtlnieuws,vm=/actueel/rtlnieuws/binnenland/,ord=1201031300897)/system/video/wvx/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2008/week04/di_1800_burka.avi_plain.xml/796.wvx

Offline joop905

  • Lid
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/22, 23:24:34 »
werkt hier ook niet

tuxido_devito

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/22, 23:31:31 »
hier ook niet, mischien een petitie om een flash stream aan te bieden?

Offline siegi

  • Lid
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/22, 23:34:51 »
Het is een wvx bestand.
Met even te zoeken  heb ik op internet nog niemand gevonden die het onder linux aan de praat kreeg.
Flash zie ik ook niet zo graag, er zijn genoeg formaten die elk besturingssysteem zonder problemen ondersteund.

Mulimans

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/22, 23:40:40 »
Een petitie zou ik graag op poten zetten, maar heb daar helaas te weinig tijd voor.
Misschien anders een idee om hen een e-mail te sturen en verwijzen naar deze topic als alternatief signaal?

Offline Menno_

  • Lid
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/22, 23:42:00 »
Hier werkt het ook niet, ik krijg wel een player in firefox, maar vervolgens blijft op 'laden' hangen en gebeurt er verder niks.
Over andere formaten: quicktime werkt ook niet jofel, kijk het filmpje van de vorige week voorgestelde "macbook air" http://www.apple.com/nl/macbookair/guidedtour/index.html?size=medium van apple maar eens. Die kerel zit te prtaen met een donald duck stemmetje en er vallen dele van de zinnen weg, maaaar het is met een beetje moeite wel te verstaan hoor :)
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

Mulimans

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/22, 23:50:31 »
Ok, bij voldoende reacties stuur ik RTL een mailtje met daarin opgenomen deze topic. Wie weet zet dat iets in beweging.

JimZ

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/22, 23:51:54 »
Dan ben ik zeker de enige uitzondering ter wereld.

Werkt hier probleemloos met de VLC player.

Screenshotje:



Gr,
Jim

Offline Bertel

  • Lid
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/23, 00:08:17 »
Ben ook zo'n uitzondering. Eveneens met VLC.

Gr,
Bert.


Wat is vrije software?

Offline bwman

  • Lid
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/23, 00:11:25 »
ik heb ook geen problemen met rtl uitzendingen, wel dat sommige gecodeerd zijn heeft te maken met uitzendrechten of zoiets en ook met vlc zonder problemen, ik kijk regelmatig naar rtl gemist.heb alle mediacodecs en plugins voor firefox geinstalleerd. je krijgt een pop up te zien en daar een balkje in (zwart met 2 grijze blokjes) je moet klikken tussen die twee grijze blokjes en dan opent vlc bij mij het betreffende filmpje.Het filmpje van mac book air speelt ook zonder problemen af.ook met vlc player.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/23, 00:15:22 »
Vreemd want rtl is toevallig mijn startpagina, al jaren :D

En alle filmpjes spelen netjes af in Ubuntu, niet alleen bij mij maar bij alle pctjes waar ik Ubuntu op gezet heb.

Ze spelen af in zowel mplayer als vlc dus de keuze aan de gebruiker.
Wat heet misschien dwars zit is dat in Gutsy firefox het allemaal niet zo snapt ...
((ik blijf firefox ook een niet al te vriendelijk/makkelijk proggie vinden, maar dat is mijn persoonlijke mening))

Mocht je het helemaal niet voor elkaar krijgen installeer dan MediaPlayerConnectivity.

hierin kan je nogmaals hard ingeven welke bestanden met wat afgespeelt moet worden.


Wat wel een probleempje is dat firefox niet altijd automatisch apspeelt.
beetje nukkig denk ik.
Soms krijg ik een vullend zwart vakje en dan speelt hij na 10 sec automatisch af.
Soms alleen een dunne zwart balkje aan de bovenzijde en pas wanneer ik erop klik speelt hij af.

In alles wel geduld hebben, want pas zodra je erop klikt gaat hij de file downloaden en midden in je beeld krijg je dan mplayer.

Heb je vlc gekozen dan komt hij linksbovenaan je scherm, wederom wachten tot het filmpje is gedownload en dan gaat hij vanzelf spelen.

ergo alles speelt af op deze site, zij het met wat extra geklik en wachten.
Je merkt idd echt dat dit puur on Windows is gericht.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Mulimans

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/23, 00:20:03 »
Mooi, maar in dit voorbeeld had ik toevallig de werkelijke link al paraat, maar hoe komen jullie anders aan die link? Want bij kopieren van de link via de totem-plugin-viewer krijg ik standaard ' http://www.rtl.nl/system/transparant-pixel.gif ' terug.

JimZ

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/23, 00:31:38 »
Vreemd, als ik bij de eigenschappen van die link kijk (om maar even bij die burka's te blijven) krijg ik het volgende te zien:



En een simpele klik op die link speelt hem dan gewoon af.

Gr,
Jim

Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/23, 00:40:56 »
klopt.

BTW dit is de link naar mijn homepage:
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/index.xml

Misschien zij de linkjes hier directer voor je.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Mulimans

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/23, 01:02:22 »
Bedankt Gandyman, met die plugin 'MediaPlayerConnectivity' is het mij nu in ieder geval gelukt direct vanaf de RTL-site de video's automatisch in de juiste speler af te spelen. Alleen opende de video met die 'totem-plugin-viewer' intern (binnen de pagina). Weten jullie of dat met die 'MediaPlayerConnectivity' ook kan. Heb het nog niet kunnen vinden.

En JimZ, wel vreemd, want bij mij zie ik weliswaar bij eigenschappen ook deze (plaatjes)link, maar is er niet op te klikken. En bij mijn inmiddels oude viewer 'totem-plugin-viewer' zat er niet eens een optie 'eigenschappen' bij. Daar kon ik alleen kiezen voor afspelen in Totem of linklocatie kopieren. Ben daarom wel heel benieuwd hoe je deze aanklikbare link hebt weten te bereiken.

Overigens, bij het versturen van mijn bericht van 23:20:03 had ik die van Gandyman van 23:15:22 nog niet gelezen.

JimZ

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/01/23, 01:16:18 »
Op deze pagina:

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/

bijvoorbeeld staat rechtsboven zoiets als:

Citaat
Geen verbod op boerka's

Een verbod is volgens het kabinet juridisch niet haalbaar, meldt RTL Nieuws.
en daar staat o.a. een pijltje bij:

En onder de eigenschappen (rechtsklik) van dat pijltje zit wat ik hierboven gepost heb.

Gr,
Jim

belg

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/01/23, 01:26:47 »
Hier ook geen probleem met de mplayer-mozilla plugin....keurig full-screen en redelijke kwaliteit.

Dat qt van de apple site overigens ook.

Offline joop13

  • Lid
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #17 Gepost op: 2008/01/23, 02:20:36 »
VLC werkt bij mij ook gewoon de link af, prima.

Kennelijk is vlc de oplossing van veel problemen.... :cool:
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Dave

  • Lid
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #18 Gepost op: 2008/01/23, 17:53:17 »
geen probleem met die filmpjes

Basic

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #19 Gepost op: 2008/01/23, 18:29:48 »
Heb een 1,5/256 verbinding. Hier gaat het haperend met Mplayer.

Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #20 Gepost op: 2008/01/23, 20:22:49 »
Het rtl filmpje gaat met horten en stoten in VLC
Het Apple filmpje speelt een paar seconde goed en loopt dan vast in VLC.
MPLAYER start pas een minuutje later en gaat met horten en stoten.
Dat wordt weer een paar uurtjes sleutelen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ivo

  • Lid
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #21 Gepost op: 2008/01/23, 22:31:33 »
Citaat van: Mulimans
Vanaf het domein www.rtl.nl is het mij nog nooit gelukt filmpjes af te spelen. Bij andere domeinen lukt het mij bij falen dan vaak alsnog door het kopieren van de link en vervolgens vanuit een terminal

mplayer [link]

te doen, maar bij de site van rtl lukt dat dus niet, want dan blijkt de zogenaamde link ineens een plaatje te zijn ( http://www.rtl.nl/system/transparant-pixel.gif )
Ervaren jullie hetzelfde? Ik vermoed eigenlijk van wel en dat RTL dus graag codes gebruikt die geen rekening houden met de gebruikers van de niet Windows-systemen.  Maar om misconfiguraties, dan wel andere eigen fouten uit te kunnen sluiten vraag ik het toch maar even.

Hier een voorbeeld van zo'n rtl-link:

http://www.rtl.nl/(channel=rtl4,progid=rtlnieuws,zone=rtlgemist.rtl.nl/rtlnieuws,vm=/actueel/rtlnieuws/binnenland/,ord=1201031300897)/system/video/wvx/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2008/week04/di_1800_burka.avi_plain.xml/796.wvx
Ja hoor, werkt uiteraard als een speer hier, zoals ik alles kan afspelen vanuit FireFox. Ik zie Rik Nieman een verhaal afsteken met een foto van een Burka dame op de achtergrond. Heb je de mplayerplug-in 3.31 geinstalleerd, en uiteraard ook mplayer zelf?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

falcon1

  • Gast
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #22 Gepost op: 2008/02/27, 09:35:16 »
Hoi mensen.

Ik kan hier helaas geen plaatje posten. Maar als ik de link met mediaplayerconnectivity kopieer en plak in totem. Of de bovenstaande link http:// *** .wmx

Dan zie ik twee streams in de afspeellijst.

transparent.gif
en di_1800_burka.avi.MiMedia_WM_800K_V9_av_film_an_t4b4l2r2_480x268.wmv?MSWMExt=.asf

De ondeste bevat het filmpje.

blijkbaar bevat de link twee streams. En wordt automatisch de verkeerde gekozen.

Succes

Offline SirX

  • Lid
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #23 Gepost op: 2008/05/12, 00:40:07 »
Het lukt mij ook niet om iets af te spelen van rtlgemist.nl Hoe kan ik in firefox aangeven dat vlc gebruikt moet worden voor het openen van wvx bestanden? Ik heb geprobeerd dit via die mediaplayerconnectivity plugin te doen. Die kan ik niet installeren omdat die alleen voor een oudere versie van firefox zou zijn (ik heb Hardy Heron met Firefox 3 Beta 5).

Iemand een idee?

Offline Duckie

  • Lid
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #24 Gepost op: 2008/05/12, 01:43:10 »
Hier doet ie het ook gewoon. Zo te zien gebruikt ie de Totem plugin.
____________________________________________