Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FTP deinstalleren.  (gelezen 550 keer)

Offline gerben150

  • Lid
FTP deinstalleren.
« Gepost op: 2008/04/11, 16:32:25 »
Hallo,

Als ik via ftp:// en dan mijn server ip intyp kom ik in een ftp omgeving en kan daar alles wijzigen wat ik wil. Ik kan daar ook in mijn etc map komen van mijn server. Hoe kan ik dit uitzetten? Ik wil alleen via een andere pc met een extra netwerklocatie bestanden op mijn server kunnen zetten.

Groeten,
Gerben

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
FTP deinstalleren.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/12, 22:42:57 »
Ik ben zelf niet zo thuis in FTP en rechten. Maar ik zal dit topic maar weer eens onder de aandacht brengen voordat het tussen de massa verdwijnt.

Waar ik het eerste aan zit te denken, is een FTP gebruikersgroep aanmaken, en een FTP user aanmaken, deze toevoegen aan de FTP groep.

Ik weet niet hoe dit zit met FTP, dit kan ook weer met elk FTP server anders zijn. HEt is misschien handig om te zeggen welke FTP server je geinstalleerd hebt. en eventueel je configuratie bestand tussen [code][/code] tags posten
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline vanadium

  • Lid
FTP deinstalleren.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/13, 13:30:26 »
Hoe dan ook is ftp voorbijgestreefd omdat het behoorlijk onveilig is, ook met paswoordbescherming. Je zet beter een ssh server op: zeer veilig en veel flexibeler. Je kan die interactief benaderen met ssh, op een veilige manier van en naar kopiëren met scp of rsync, en tenslotte ook in je lokaal bestandssysteem mounten.