Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: simetrix installeren  (gelezen 1092 keer)

Offline fred101

  • Lid
simetrix installeren
« Gepost op: 2009/08/07, 00:13:33 »
Ik heb nu ubuntu ipv kubuntu en alles zit er weer op behalve mijn favoriete simulator, simetrix. daar ben ik de vorige keer erg lang mee bezig geweest want dat moet handmatig en dan vanuit een terminal als root. Dat heeft toen diverse rare bijwerkingen gehad ivm conflicten maar uiteindelijk werkte het gtotendeels. Voor ik weer zo maar wat doe: kan iemand het vertalen naar de ubuntu manier.

Dit is de install instructie:

Offline fred101

  • Lid
Re: simetrix installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/24, 10:13:05 »
Ik hoop niet dat dit topic kicken is maar ik zou heel graag dit pakket wat makkelijker gebruiken ipv via een VM zoals nu. Is er echt niemand die mij in leken taal kan zeggen wat ik moet doen om dit te installeren. De instructies zijn vrij algemeen en de vorige keer ging het ook aardig mis. Een beetje linux goeroe moet toch snappen wat er staat en wat de juiste vertaling nar ubuntu commando's is  ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: simetrix installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/24, 11:39:58 »
Zo te lezen is het redelijk rechttoe rechtaan.
Zorg als eerste dat simetrix.tar op je bureaublad staat.

Open nu een terminalvenster (Toepassingen>Hulpmiddelen>Terminalvenster)

Tik nu dit commando in:
sudo -i
Hierna je wachtwoord intikken, je ziet geen sterretjes of bolletjes

Daarna:
cd /usr/local

Kopieer nu het tar bestand:
cp /home/fred/Bureaublad/simetrix.tar .
Als fred niet je inlognaam is verander dat dan even in het bovenstaande commando.
Let op de hoofdletter en de punt aan het einde.

Tot slot:
tar xf simetrix.tar

Klaar.
Tik exit in om weer als gewone gebruiker te werken.

Om het programma te starten kan je een starter maken naar /usr/local/simetrix_intro_55/bin/SIMetrix
Gewoon rechtsklikken op je bureaublad en kiezen om een starter aan te maken.

Offline fred101

  • Lid
Re: simetrix installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/24, 13:35:05 »
Bedankt, dat deel lukte in ieder geval (moest alleen even de pakket naam goed intypen) maar het resultaat is nog meer archieven, heb ik toch iets fout gedaan ?  ???

Ik durf als root niet meer te experimenteren. Ik heb nu eindelijk een echt probleemloze PC (op een hinderlijke systeem foutmeldings piep na, die hoor je 3 straten verder op nog)

Offline fred101

  • Lid
Re: simetrix installeren (opgelost)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/25, 11:52:31 »
Ik heb nu dat tar xf gedaan voor elke tar file en nu werkt alles. Bedankt voor de hulp, ben erg blij dat ik mijn favoriete simulator weer gewoon onder linux draaiend heb.