Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe installatie.  (gelezen 962 keer)

Poelder

  • Gast
Nieuwe installatie.
« Gepost op: 2009/01/13, 13:35:24 »
Ik heb UBUNTU 8.10 geinstalleerd wat opzich goed verlopen is. Nu wil ik extra software installeren dan komt het systeem met de volgende boodschap "Er is een foet opgetreden tijdens het laden van het archief." Wie kan mij vertellen wat of ik fout doe. Ik heb verschillende programma's geprobeerd maar allemaal met de zelfde fout. Wie helpt mij!

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuwe installatie.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/13, 13:42:08 »
Nu wil ik extra software installeren.........
Hoe heb je dit geprobeerd? Lijkt misschien een domme vraag, maar er zijn beginners met Ubuntu die ervan uitgaan dat een programma onder Ubuntu op dezelfde manier wordt geïnstalleerd als onder Windows, en het dus via een .exe-bestand willen installeren. En dat werkt dus niet. ^-^

Poelder

  • Gast
Re: Nieuwe installatie.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/13, 13:45:52 »
Bedankt voor de snelle reactie en dat heb ik inderdaad gedaan, dus dat zal nooit werken. Maar hoe werkt het dan wel of waar kan ik het vinden hoe het moet.

Re: Nieuwe installatie.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/13, 13:49:37 »
Extra programma's worden geinstalleerd via Toepassingen=>Installeren/Verwijderen (Beperkter, maar simpeler) of via Systeem=>beheer=>synaptic (uitgebreid, maar wat onoverzichtelijker voor beginner misschien).

Als ge het via manier 1 doet, zorg dan dat ge rechtsbovenaan eerst kiest voor "Alle beschikbare programma's weergeven".


Poelder

  • Gast
Re: Nieuwe installatie.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/13, 14:13:01 »
Bedankt ik ga het direct proberen.