Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet met beryl (zonder wel weer)  (gelezen 482 keer)

erwin85

  • Gast
Geen internet met beryl (zonder wel weer)
« Gepost op: 2008/06/12, 23:35:34 »
Hallo,

Ik heb net met veel moeite beryl werkend gekregen. Het enige probleem is nog dat wanneer ik het activeer mijn internet het niet meer doet. Als ik vervolgens de standaard metacity weer activeer en opnieuw opstart werkt internet wel weer.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!

Geen internet met beryl (zonder wel weer)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/12, 23:37:01 »
zeg eens welke versie van ubuntu gebruikt, want beryl word eigenlijk niet meer ondersteund en sinds versie 7.10 van ubuntu zit de vervanger compiz fusion er standaard in.

erwin85

  • Gast
Geen internet met beryl (zonder wel weer)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/13, 00:24:31 »
Hmmm oke... Versie 8.04. Ik zal eens kijken of ik compiz fuzion nu wel werkend kan krijgen. Dat lukte me eerst niet namelijk en toen ben ik overgegaan op beryl en dat werkte wel. In iedergeval bedankt.

erwin85

  • Gast
Geen internet met beryl (zonder wel weer)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/13, 00:51:39 »
Beryl heb ik verwijderd en compiz fusion weer getest. De instellingen die ik in compiz verander hebben geen invloed. Terwijl als ik beryl gebruik alles meteen "smooth" loopt. (Alleen internet werkt dan dus niet meer)

"Ooit" heb ik compiz wel werkend gehad alleen toen liep het heel traag en heel buggy. Dit heb ik toen gedaan door het "desktop effects could not be enabled" bericht te skippen als ik in "preferences>appearance>visual effects" normal of extra aanvink.

Kan iemand me vertellen waarom beryl grafisch gezien wel goed werkt bij mij maar compiz fusion niet?

Offline siegi

  • Lid
Geen internet met beryl (zonder wel weer)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/13, 01:02:19 »
Voor compiz  fusion in te stellen heb je compizconfig-settings-manager nodig.

Beryl is ouder en bevat minder functies dan compiz fusion. Misschien dat daarom beryl iets lichter is.
Welke grafische kaart heb je?

anyway lijkt me niet echt iets met hardware en drivers te maken te hebben. :)
Dus topic word verplaatst.