Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost: tetravex  (gelezen 1148 keer)

Offline maarth

  • Lid
opgelost: tetravex
« Gepost op: 2009/10/17, 12:54:18 »
dit is misschien wel niet zo belangrijk maar het spelletje tetravex zit niet in gnome-games.
op een andere computer staat hij (tetravex) wel tussen gnome-games.(allebei jaunty)
waar kan ik dit nu downloaden .
bij voorbaat dank voor de reakties.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/18, 12:52:28 door maarth »

xander1979

  • Gast
Re: tetravex
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/17, 13:08:51 »
Kijk hier is (http://live.gnome.org/GnomeGames).
Hier kan je hem krijgen alleen is er een probleem,
je krijgt dan de gehele games pack van gnome  :|.


Offline tabasco

  • Lid
Re: tetravex
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/17, 13:09:31 »
Het zou kunnen zijn dat hij alleen niet in je menu zichtbaar is. Dat kun je op de volgende manier controleren
typ ALT-F2
typ alacarte
blader naar de spellen en vink het vierkantje voor tetravex aan.

Alles wat je hier ziet is geïnstalleerd, wat je uitvinkt wordt niet verwijdert, het is alleen niet zichtbaar in je menu.

Re: tetravex
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/17, 13:58:33 »
Het zou kunnen zijn dat hij alleen niet in je menu zichtbaar is. Dat kun je op de volgende manier controleren
typ ALT-F2
typ alacarte
blader naar de spellen en vink het vierkantje voor tetravex aan.

Misschien iets makkelijker: Systeem=>Voorkeuren=>Hoofdmenu.

Offline heir4c

  • Lid
Re: tetravex
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/17, 14:03:54 »
Tetravex moet er normaal gezien instaan. In het menu kan het zijn dat hij onder 'logica' staat.
Je kan via Installeren/Verwijderen zien of hij geïnstalleerd staat onder: Tetravex.
In Synaptic staat het onder: gnotravex
(Heb ik ontdekt via de terminal: man tetravex )

Dus: als het progje niet geïnstalleerd zou staan, dan via de terminal:
sudo apt-get install gnotravexdan word tetravex geïnstalleerd.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline tabasco

  • Lid
Re: tetravex
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/17, 14:20:15 »
Het zou kunnen zijn dat hij alleen niet in je menu zichtbaar is. Dat kun je op de volgende manier controleren
typ ALT-F2
typ alacarte
blader naar de spellen en vink het vierkantje voor tetravex aan.

Misschien iets makkelijker: Systeem=>Voorkeuren=>Hoofdmenu.
[offtopic]
Om wijzigingen aan te brengen in het Hoofdmenu (alacarte) , leer ik mijzelf en anderen altijd aan om de combinatie ALT-F2, alacarte te gebruiken.
Dit omdat je hier namelijk ook (per ongeluk of niet) het Hoofdmenu zelf kunt verwijderen uit het menu. Via ALT-F2 is het altijd bereikbaar...
[/offtopic]

Re: tetravex
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/17, 14:37:01 »
Ok, maar dan zullen ze dat wel aangeven :). Als ge uw redenering doorzet, gaat ge alles via alt+f2 of de terminal starten. En dat is nu net wat beginners niet willen :).

Offline tabasco

  • Lid
Re: tetravex
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/17, 15:20:41 »
edit: [weer offtopic]

Ik ga juist uit van beginners die:
- dingen uitproberen en beginners fouten maken
- zoveel mogelijk met de gui willen werken
- niet voor ieder wissewasje op een forum hoeven te zoeken maar zelf basis oplossingen kunnen vinden, bedenken.

Mijn uitgangspunt is ook niet het sturen van forum bezoekers, deze hebben hun vraag al gesteld, ik probeer preventief methoden aan te leren die problemen zouden kunnen voorkomen aan gebruikers in mijn omgeving.

Dit pas ik toe bij mensen die ik help met een nieuwe Ubuntu installatie. Er zijn enkele van die trucjes / maniertjes om de werkwijze waarop je Ubuntu gebruikt duidelijk en consistent te houden.

Uiteraard juich ik ook toe om bij vragen/problemen dit forum te gebruiken. Maar in de praktijk zie ik dat dit bij enkelen meer vragen oproept dan beantwoordt.

Een basis Ubuntu gebruiker hoeft van mij niet per se te weten hoe je met de terminal om gaat. De huidige distributie voorziet voldoende in het gebruiks gemak via de gui voor een gemiddelde gebruiker die een werkend systeem heeft en daar zijn e-mail op leest, wat surft, office gebruikt en zijn foto's beheerd.

Als vergelijking: Wie een nieuwe auto koopt leest niet de gebruiksaanwijzing van het apparaat. Enkele basisprincipes zijn bekend. Is er een probleem, dan gaat men naar de garage. Als je een computer koopt hoef je geen 'rijbewijs' te hebben en het sleutelen doet men in de regel zelf zover de kennis rijkt.
Gemiddelde autobezitters struinen ook niet een forum af om dat ene euvel te verhelpen. Van gemiddelde computer/Ubuntu gebruikers verwacht ik dat ook niet. Maar ik probeer ze wel, wanneer ik kan, uit te leggen dat je stopt bij een rood verkeerslicht, je lichten aan doet als het donker wordt, richting aangeeft als je afslaat, etc. (Het zogenaamde computer-rijbewijs) :)

(oh ja, het ging over tetravex...) ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/10/18, 12:54:45 door tabasco »

Offline maarth

  • Lid
Re: tetravex
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/18, 12:42:34 »
bedankt voor de reakties vooral gnotravex ,en  tabasco als ik in de terminal tik aptitude search tetravex vindt ie niks ,en ik had al op google gekeken ernaar maar had het niet gevonden wat ik moest hebben.
dus ik vond het wel een vraagje waard,wat dat hele verhaal van de gui enzo ermee temaken heeft weet ik ook niet.
jij heb het ook moeten leren en er zijn geen stomme vragen alleen stomme antwoorden.
trouwens je komt wel een beetje elitair over wist ik veel dat het een andere naam gekregen heb.
en als je mijn profiel bekijkt zie je dat ik niet voor elk dingetje in de pen klim.
nu heb je een heel verhaal opgeschreven je had mij toch ook kunnen tikken dat het gnotravex heet .
voor de andere reakties nogmaals bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/18, 12:50:17 door maarth »

Offline tabasco

  • Lid
Re: tetravex
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/18, 12:53:27 »
bedankt voor de reakties vooral gnotratex of zoiets,en  tabasco als ik in de terminal tik aptitude search tetravex vindt ie niks ,en ik had al op google gekeken ernaar maar had het niet gevonden wat ik moest hebben.
dus ik vond het wel een vraagje waard,wat dat hele verhaal van de gui enzo ermee temaken heeft weet ik ook niet.
jij heb het ook moeten leren en er zijn geen stomme vragen alleen stomme antwoorden.
Hoi Maarth,
Mijn 'lange zeur verhaal' was niet aan jou gericht maar meer algemeen en als antwoord op Nunslaughter, dat had ik erbij moeten zetten. Overigens was het helemaal niet de bedoeling om zover offtopic te gaan maar ik liet me even gaan...

Het pakket heet inderdaad gnotravex, is het voor jou nu opgelost?
edit: sorry, topic titel wijziging gemist!
« Laatst bewerkt op: 2009/10/18, 13:06:39 door tabasco »