Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] hda3 is missing  (gelezen 4309 keer)

griet

  • Gast
[opgelost] hda3 is missing
« Gepost op: 2009/06/08, 07:19:22 »
Na de installatie van recenteubuntu volgt een uitzonderlijk lange opruiming (35/40 minuten)
Na reboot krijg ik bovenstaande foutmelding.
Toch is de installatie geslaagt.
Hoe komt dat en kan ik die opruiming uitzetten?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/27, 02:08:45 door griet »

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/08, 21:44:08 »
Na de installatie van recenteubuntu volgt een uitzonderlijk lange opruiming (35/40 minuten)
Na reboot krijg ik bovenstaande foutmelding.
Toch is de installatie geslaagt.
Hoe komt dat en kan ik die opruiming uitzetten?

Welkom op dit forum, griet!
Ik begrijp hieruit dat je de geïnstalleerde Ubuntu kunt opstarten en gebruiken. Welke versie heb je geïnstalleerd? Is het een dual-boot naast MS-Windows?

Kun je in de terminal sudo fdisk -l invoeren (en daarna je wachtwoord), en het resultaat hier posten?


Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

griet

  • Gast
Re: hda3 is missing
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/09, 09:58:14 »
Neen, dat is het vreemde.
Ik kan wel ubuntu 7.04 installeren, (de unofficial beta 3 geloof ik), maar er is sinds Oktober geen support meer voor.
Alle latere ubuntu geven bij de eerste opstart dat er geen hda3 is, daardoor word het systeem niet gestart.
Het valt me ook op tijdens het installatieproces dat de laatste fase (opruimen) veel te lang duurt.
Bij debian 5.0.1 is dat minder dan 5 minuten, bij ubuntu duurt dat 40 minuten.
Genoeg om de inhoud van hda3 volledig te wissen.
Ik zou willen proberen te installeren zonder opruiming op het eind, misschien kan ik dan opstarten??
Ik heb bvb de 7.04 geinstalleerd, upgrade met dde alternate cd gedaan.
Zelfde resultaat.
Ik zoek het verschil tussen ubuntu 7.04 en alle latere communityversie's (7.10, 8.04, 8.10en 9.04, alle geprobeerd).

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/09, 10:28:29 »
Neen, dat is het vreemde.
Ik kan wel ubuntu 7.04 installeren, (de unofficial beta 3 geloof ik), maar er is sinds Oktober geen support meer voor.
Alle latere ubuntu geven bij de eerste opstart dat er geen hda3 is, daardoor word het systeem niet gestart.
Het valt me ook op tijdens het installatieproces dat de laatste fase (opruimen) veel te lang duurt.
Bij debian 5.0.1 is dat minder dan 5 minuten, bij ubuntu duurt dat 40 minuten.
Genoeg om de inhoud van hda3 volledig te wissen.
Ik zou willen proberen te installeren zonder opruiming op het eind, misschien kan ik dan opstarten??
Ik heb bvb de 7.04 geinstalleerd, upgrade met dde alternate cd gedaan.
Zelfde resultaat.
Ik zoek het verschil tussen ubuntu 7.04 en alle latere communityversie's (7.10, 8.04, 8.10en 9.04, alle geprobeerd).


Ik vraag me af of je harddisk gezond is.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/09, 10:35:18 »
Je zou een harddisk-check kunnen doen met een tool op de ultimate-boot-CD:

http://ultimatebootcd.com/




[Ed.11 juni 2009: werkt bij nader inzien hier niet, omdat het een PowerPC betreft.]
« Laatst bewerkt op: 2009/06/11, 21:12:23 door Willem_D »
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/09, 10:50:10 »
Je zou ook eens op kunnen starten met de Gparted-live-CD, om te kijken hoe je partities er nu bij staan:

Hier kun je de ISO downloaden:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=271779



[Ed.11u38: ik zou eerst de Gparted maar eens proberen, daarna ev. de ultimate-boot-CD.]

[Ed. 11 juni 2009: werkt bij nader inzien hier niet, omdat het een PowerPC betreft.]
« Laatst bewerkt op: 2009/06/11, 21:12:00 door Willem_D »
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

griet

  • Gast
Re: hda3 is missing
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/09, 12:24:51 »
Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik heb een schijfje van 10 gig, deze heeft 2 beschadigde sectiren en is 11 jaar oud.
Linux kan daar gewoonlijk mee overweg.
Mijn andere is 3 jaar, perfect gezond en 80 gig groot.
Als het aan de harddisk ligt blijft mijn eerste vraag nog steeds open.
Wat is het verschil van ubuntu x.x tegenover ubuntu 7.04.
Ook open suse draait perfect, maar is een te grote belasting van de oude imac.
De cpu staatcontinu aan 100% te draaien.
Dat is niet zo met ubuntu.
En debian doet het ook goed, maar bij deze laatste moet ik xorg.config aanpassen, de instellingen zijn te hoog wat resulteert in een zwart scherm. (zelfde fenomeen heb ik bij ubuntu 6.10, hoe kan ik die instelling veranderen in ubuntu?)
Neen, aan de schijven kan het niet liggen, het moet iets zijn met de setup of systeembestanden van ubuntu later dan 7.04 volgens mij.
Ik heb bij de diverse opgingen om ubuntu te installeren steeds de gehele schijf laten gebruiken.
zelfs format naar dos32 in windows gedaan om de linuxbestanden en indelingen weg te hebben.
Ik zoek al geruime tijd naar de oorzaak, eerst op de internationale forum van ubuntu, nu probeer ik hier eens, want er was weinig reactie ginds.

Voor mij is ubuntu 7.04 voldoende, maar ik moet door de crash van de originele schijf, waar steeds ubuntu 7.04 stond herinstalleren.
Ik ben programma's en games kwijt, en ik krijg geen updates meer binnen.
Als ik die soft ergens kan vinden ben ik al tevreden.
Het is me vooral om de support (downloads) te doen, want een naakte ubuntu is enkel goed om even te surfen, maar veel heb ik er verder niet aan.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/09, 12:28:38 door griet »

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/09, 13:38:02 »
....... . . . .
Als het aan de harddisk ligt blijft mijn eerste vraag nog steeds open.
Wat is het verschil van ubuntu x.x tegenover ubuntu 7.04.
...... .....
Neen, aan de schijven kan het niet liggen, het moet iets zijn met de setup of systeembestanden van ubuntu later dan 7.04 volgens mij.
Ik heb bij de diverse opgingen om ubuntu te installeren steeds de gehele schijf laten gebruiken.
zelfs format naar dos32 in windows gedaan om de linuxbestanden en indelingen weg te hebben.
... .... .. . .

Je vraag over het verschil tussen x.x en 7.04 (in relatie tot je installatie-probleem), kan ik helaas niet beantwoorden. Het antwoord zou inderdaad een hint kunnen opleveren, maar ook zonder dit antwoord moet het op te lossen zijn, zou ik zeggen.

Wat voor bestemming heeft/had hda3? Is het je swap-partitie?

Heb je ook een clean-install (m.a.w. geen upgrade) geprobeerd via de alternate-install CD (bijv. 8.04.2)?

Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

griet

  • Gast
Re: hda3 is missing
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/09, 18:03:00 »
Clean install gedaan van de 9.04 (meest recente) met zelfde resultaat.
Wel met de desktopcd (hoe je clean install met de alternatecd doet weet ik niet, deze zijn hier niet opstartbaar.
Ik kies steeds begeleide installatie (alles in 1 partitie).
Dus
hda1 = apple (word niet gebruikt)
hda2 = bootstrap (opstartbaar vlag aan)
hda3 jornalized ext3
hda4 = swap

hdb = cdrom

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/09, 20:28:55 »
.... . .  .
Wel met de desktopcd (hoe je clean install met de alternatecd doet weet ik niet, deze zijn hier niet opstartbaar.
... . . . .

Soms lukt een install wèl met een alternate-install CD.
Als je een iso brandt en die daarna op fouten controleert, moet je hiermee toch op kunnen starten.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/09, 20:34:09 door Willem_D »
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/09, 22:20:02 »
Clean install gedaan van de 9.04 (meest recente) met zelfde resultaat.
Wel met de desktopcd (hoe je clean install met de alternatecd doet weet ik niet, deze zijn hier niet opstartbaar.
Ik kies steeds begeleide installatie (alles in 1 partitie).
Dus
hda1 = apple (word niet gebruikt)
hda2 = bootstrap (opstartbaar vlag aan)
hda3 jornalized ext3
hda4 = swap

hdb = cdrom

Het zou me niet verbazen als de partitie-tabel van je hda "niet helemaal jofel" is.
Daarom zou ik -bij nader inzien- het volgende proberen:

Opstarten met de Gparted live-CD en dan àlle partities verwijderen, dus met name ook de apple (hda1) en de bootstrap (hda2).

Vervolgens kun je dan een ext3-partitie aanmaken (minstens 10 GB) en een linux-swap partitie (2 GB).

Daarna opstarten met de 9.04 desktop-CD (alternate-install mag ook uiteraard), installeren kiezen, en handmatig de ext3-partitie toewijzen. De swap-partitie zal automatisch gevonden worden door de installer.

Welnu, ik ben benieuwd!



[Ed. 12 juni 2009: GParted-live CD werkt bij nader inzien hier niet, omdat het een PowerPC betreft. Ik ging er -ten onrechte- vanuit dat om een intel-gebaseerde Mac ging. Dat er ook Ubuntu voor PowerPC bestaat, is nieuw voor mij.]

« Laatst bewerkt op: 2009/06/12, 13:22:07 door Willem_D »
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

griet

  • Gast
Re: hda3 is missing
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/10, 07:21:47 »
Ik ben nog even met yellow dog een experimentje aan het doen.
Dus je post kort samengevat;
Partitioneren met gparted (Ik heb die eens gebruikt via de livecd van ubuntu, ik geloof dat dat even eficient is?) en dan tijdens de install hda3 handmatig toewijzen (moet ik nog uitzoeken hoor, kan je dat even toelichten?).
Ik ga een format doen met active killdisk (geregistreerd).
Heb ik zeer goede ervaringen mee.
Alles word 3x overschreven (guttman duurt te lang vind ik).

PS: om op beide schijven een corrupte partitiontable te hebben lijkt me toch wel sterk.
Op de schijf van 80 gig kreeg ik bij 7.04 melding van meerdere logische sectoren per fysieke sector.
Dit word slechts experimenteel ondersteund, maar toch gaat het steeds goed met die versie.
Zelfs daar durf ik niet te zoeken naar een oorzaak.

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/10, 11:16:07 »
.. .. .
Dus je post kort samengevat;
Partitioneren met gparted (Ik heb die eens gebruikt via de livecd van ubuntu, ik geloof dat dat even eficient is?) en dan tijdens de install hda3 handmatig toewijzen (moet ik nog uitzoeken hoor, kan je dat even toelichten?).
..
Hier vind je nuttige informatie over partitioneren: http://sites.google.com/site/computertip/partitioneren.
Het zal ook wel kunnen via een Ubuntu live-CD sessie, maar daar heb ik weinig ervaring mee. Ik gebruik de Gparted-live CD voor dit soort zaken; het is een prima tooltje om standby in je gereedschapskist te hebben.
Dat handmatig toewijzen zal waarschijnlijk vanzelf duidelijk worden, zodra je deze optie geselecteerd hebt (anders vraag je maar).
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Re: hda3 is missing
« Reactie #13 Gepost op: 2009/06/10, 11:19:35 »
Niks doen met GParted live-cd's GParted staat ook op de Ubuntu Live CD.

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #14 Gepost op: 2009/06/10, 11:25:32 »
.. . . . .
PS: om op beide schijven een corrupte partitiontable te hebben lijkt me toch wel sterk.
Op de schijf van 80 gig kreeg ik bij 7.04 melding van meerdere logische sectoren per fysieke sector.
Dit word slechts experimenteel ondersteund, maar toch gaat het steeds goed met die versie.
. . . ...
Dat is inderdaad sterk!
Zou het kunnen zijn dat je in beide gevallen eenzelfde installatie-foutje hebt gemaakt? 
(Als dat zo is, dan komt dat mogelijk aan het licht door de installatie deze keer op een iets andere wijze te doen.)
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #15 Gepost op: 2009/06/10, 11:40:53 »
Na de installatie van recenteubuntu volgt een uitzonderlijk lange opruiming (35/40 minuten)
Na reboot krijg ik bovenstaande foutmelding.
Toch is de installatie geslaagt.
Hoe komt dat en kan ik die opruiming uitzetten?

Even tussendoor op de brainstorm-toer:

Kreeg je na de reboot nog wel een Grub opstart-menu te zien?
Komt de melding " hda3 is missing" zodra je de Ubuntu hebt geselecteerd in het opstart-menu, of daarvoor al?

Heb je soms iets gewijzigd in het Grub opstart-menu?
Op http://sites.google.com/site/computertip/grubfoutmeldingen vond ik het volgende:
Error 22: Partitie bestaat niet
De gevraagde partitie bestaat niet. Dit duidt op een typfout in Grub.
Onthoud dat (hd0,3) feitelijk /dev/hda4 (of /dev/sda4) is: Grub begint te tellen bij 0, Linux bij 1.
Als u de partities herordend hebt, controleer dan of /boot/grub/menu.lst bijgewerkt is.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/10, 12:12:35 door Willem_D »
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #16 Gepost op: 2009/06/10, 11:47:36 »
Niks doen met GParted live-cd's GParted staat ook op de Ubuntu Live CD.

Ik ben erg benieuwd waarom je dit vindt! Is de Gparted volgens jou minder gebruiksvriendelijk?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Re: hda3 is missing
« Reactie #17 Gepost op: 2009/06/10, 11:59:49 »
Ja. Enorm. Een Ubuntu-live-cd is zeker voor beginners veel gemakkelijker.

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #18 Gepost op: 2009/06/10, 12:11:20 »
Ja. Enorm. Een Ubuntu-live-cd is zeker voor beginners veel gemakkelijker.

En is de functionaliteit identiek?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

griet

  • Gast
Re: hda3 is missing
« Reactie #19 Gepost op: 2009/06/10, 12:27:26 »
De grub bootloader met de bekende keuze uit systemen krijg ik ook niet met de andere (7.04) mits het geen multiboot is.
Ik krijg de keuze uit
druk i for hard disk
druk c for cdrom
Dit zijn de 2 opstartmogelijkheden.
Dan komt er ipv loading the ramdrive de melding 'geen hda3' (ik weet niet eens meer hoe het juist was maar het staat in mijn eerste post hier)
Ik veranderde niets, gewoon clean install vanaf een geformatteerde schijf.
Wat me wel opvalt (ik heb net ubuntu 7.04 geinstalleerd) is dat ik daar bij de partitionering geen koppelpunt zie (geen schuine streep, niets).
Gparted heb ik nog niet gezocht, maar nu loopt de setup van ubuntu 8.04 (ik zit tegen mijn traffic limit aan van mijn provider, maar als het met deze opgelost raakt moet het ook werken met 9.04.
Deze systemen zijn bijna gelijk.
Straks ga ik eens kijken met de livecd van ubuntu 7.04 wat ik met die gparted aankan.
Ik experimenteer nog wat en laat dan wel weten hoe het zit.
Nu even naar een mirror zoeken voor gparted en straks na installatie van ubuntu 8.10 eens gaan kijken met gparted (beide versies).
Werkt het niet, dan formatteren en na gparted partitionering opnieuw een clean install.
De detail van de partitionering heb ik genoteerd van de 7.04, straks als ik alles heb post ik dat in een keer, dan kunnen we eens vergelijken.

PS in linux heb ik inderdaad nog wat te leren, maar windows en dos heb ik beide meegemaakt.
Ik ben in dat gedeelte super medewerker op een pc forum en op het zusterforum was ik admin.
Ik ben benieuwd naar het verschil tussen de gpartedsystemen dus kijk ik straks even met beide hoever ik kom.
Inmiddels geen ruzie maken he  :evil: :evil:
« Laatst bewerkt op: 2009/06/10, 12:29:58 door griet »

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #20 Gepost op: 2009/06/10, 14:52:43 »
.. . . . .
Ik ga een format doen met active killdisk (geregistreerd).
Heb ik zeer goede ervaringen mee.
Alles word 3x overschreven (guttman duurt te lang vind ik).
..  .... . ..

Dit is -inderdaad- ook een goede manier (en wellicht gemakkelijker voor je). Daarna zou je dan -als eerste poging- een automatische installatie kunnen starten met gebruik van "de gehele harde schijf". Als dat ook geen werkend systeem oplevert, kun je altijd nog handmatig partitioneren (al of niet met Gparted).
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #21 Gepost op: 2009/06/10, 15:17:43 »
De grub bootloader met de bekende keuze uit systemen krijg ik ook niet met de andere (7.04) mits het geen multiboot is.
Ik krijg de keuze uit
druk i for hard disk
druk c for cdrom
Dit zijn de 2 opstartmogelijkheden.
Dan komt er ipv loading the ramdrive de melding 'geen hda3' (ik weet niet eens meer hoe het juist was maar het staat in mijn eerste post hier)
. . ...

Deze twee keuzes zullen van de BIOS komen:
druk i for hard disk
druk c for cdrom

Volgens mij hoort er altijd automatisch een Grub-opstart menu aangemaakt te worden bij een installatie, ook als er geen sprake is van een multi-boot. Je hebt altijd tenminste de keuze uit een normale opstart en een recovery mode.

Het Grub-programmaatje in het Master Boot Record probeert het Grub-opstartmenu te vinden op -waarschijnlijk- je hda3. Als er iets mis is met je partities, is op dat moment is de melding "hda3 is missing" te verwachten.

Niet dat dit je direct verder helpt, maar goed om te weten. :)



Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #22 Gepost op: 2009/06/10, 15:23:19 »
.. . .
Voor mij is ubuntu 7.04 voldoende, maar ik moet door de crash van de originele schijf, waar steeds ubuntu 7.04 stond herinstalleren.
Ik ben programma's en games kwijt, en ik krijg geen updates meer binnen.
Als ik die soft ergens kan vinden ben ik al tevreden.
Het is me vooral om de support (downloads) te doen, want een naakte ubuntu is enkel goed om even te surfen, maar veel heb ik er verder niet aan.

Dit lezende zou ik kiezen voor 8.04.2 in plaats van 9.04, vanwege betere stabiliteit en langere support.
(8.04 is namelijk een Long Time Support-versie, afgekort LTS-versie.)
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

griet

  • Gast
Re: hda3 is missing
« Reactie #23 Gepost op: 2009/06/10, 15:42:38 »
Dat is goede info allemaal, toevallig heb ik dus de 8.04 alternate vast (gelukkig).
De keuze tussen i en c krijg ik idd van de bios, maar de 2e maal is het de grub bootloader die dit overneemt.
Ik geloof via hda1 apple.
Voor deze krijg ik natuurlijk een uitroepteken bij gparted.
Unformatted, beschadigd of unknown .
deze is hfs geformatteerd, dat zal de rede zijn.

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
In plaats van autoinstall gebruikte ik de tabkey en gaf dan de opdracht " install-powerpc ".
Ik denk dat de auto install voor intel gerelateerde mac is.
Nu komt er een opstartpoging, ik ga die even beschrijven.
De ramdisk word geladen (voorheen kreeg ik dan direct de melding over hda3)
Dit blijft nu achterwege.
Ik geloof dat dit een stap in de goede richting is.
Nu krijg ik na het inladen van de ramdisk in het geheugen (via 'ctrl+alt+F1' de melding " loading, please wait ".
Verder geen foutmeldingen, niets.
Maar naar ik vermoed om het systeem niet te beschadigen stopt de harde schijf met draaien.
Alles valt stil, doch de powerknop blijft branden.
Nu heb ik even jullie hulp nodig om via de tekstmode eens te kijken welk process er direct als eerste na de ramdisk plaatsvind.
Ik geloof niet dat het xwindow dan reeds geladen word.
Daar heb ik ook vaak last mee omdat het scherm van een oude imac de refresh en resolutie niet aankan en zou verbranden.
Kijken jullie eens even na wat er gebeurt bij het opstarten, dan kunnen we weer verder.
In geval dat het xorg.config nodig is, geef er dan even een gebruikshandleiding bij als het kan.

Offline Willem_D

  • Lid
Re: hda3 is missing
« Reactie #24 Gepost op: 2009/06/10, 16:00:44 »
Griet,
als ik dit lees:
Citaat van: griet
Ik geloof via hda1 apple.
Voor deze krijg ik natuurlijk een uitroepteken bij gparted.
Unformatted, beschadigd of unknown .
deze is hfs geformatteerd, dat zal de rede zijn.

is het volgens mij nu tijd om je "plan-B" te doen:

.. . . . .
Ik ga een format doen met active killdisk (geregistreerd).
Heb ik zeer goede ervaringen mee.
Alles word 3x overschreven (guttman duurt te lang vind ik).
..  .... . ..

Dit is -inderdaad- ook een goede manier (en wellicht gemakkelijker voor je). Daarna zou je dan -als eerste poging- een automatische installatie kunnen starten met gebruik van "de gehele harde schijf". Als dat ook geen werkend systeem oplevert, kun je altijd nog handmatig partitioneren (al of niet met Gparted).




Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille