Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash werkt niet goed  (gelezen 10702 keer)

Flash werkt niet goed
« Gepost op: 2009/02/10, 17:27:34 »
Laatste tijd veel problemen met de flashplayer. Die werkt om de een of andere reden gewoon niet goed. Als ik een filmpje kijk op Youtube, dan gaat het eventjes vloeiend en daarna schokkerig. En dan weer vloeiend. Heb de driver opnieuw geïnstalleerd, maar probleem blijft. Iemand die nog een andere oplossing weet?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Dave

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/10, 18:20:55 »
zal aan de bandbreedte liggen. Op pauze zetten en later nogmaals afspelen wil nog wel eens helpen.

Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/10, 19:43:22 »
Via youtube laat hij al zien wat hij heeft gedownload... en aangezien mijn verbinding zo rond de 1 MB/s ligt, is dat niet zo'n groot probleem denk ik...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Dave

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/10, 22:51:08 »
speel eens een filmpje af wat al compleet is (uit de map "tmp")
benieuwd of het dan wel goed afspeelt.

Offline track

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/11, 00:45:44 »
Nee, dat probleem heb ik onder 7.10 (en flash 10_12) ook, maar alleen bij youtube. De filmpjes op andere sites draaien prima.
Het is geen probleem met de cache dus.

Mijn gissing gaat in de richting van een modificatie van het flash-formaat.

Misschien moeten wij die flash-plugin updaten ?  Dat kan desnoods handmatig. (libflashplayer.so verwisselen, desnoods dus)
Ik zal van die storingen zeker ook graag afkomen.

Vriendelijke groet,

track

edit: op adobe.com staan de versies 10_15 (v.10_12 is "archief") voor Linux.  Maakt dat soms een verschil voor ons probleem ?

edit2: ik heb net de v.10_15 ingepatcht en getest. De storingen zijn iets minder geworden, maar ze zijn er nog wél. Ik vrees
        dat wij op de volgende versie van de flash moeten wachten.   (das een rotzooi met die gesloten software, hé ?)
        Dat had ik toen met de versie 9 ook al, die draaide gewoon niet goed maar de v.10_12 dan wél.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/11, 03:48:33 door track »


Offline track

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/11, 12:34:34 »
Ik heb er geen compiz.  Alleen maar Gnome zonder enig bling-bling.

track

Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/11, 15:00:15 »
Ligt dus aan de nieuwste update van Flash 10. Die werkt niet lekker samen met youtube. Ik heb nu flash gedownload van de website van Adobe en die werkt wel goed. Dezelfde versie wordt geleverd in synaptic, maar deze werkt dus niet goed. Beetje vreemd, maar goed. Zolang het maar weer werkt :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/11, 17:44:18 »
Hmm... te vroeg gejuicht... Heb nog steeds dezelfde problemen. Valt me trouwens ook op: als het beeld even schokkerig gaat, dan gaat de rest van mijn pc ook erg schokkerig...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline track

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/25, 01:23:20 »
Inmiddels verschijnt die fout ook op het "Adobe Bug System".  ( https://bugs.adobe.com/jira/browse/FP-1537 )

Zullen wij daar misschien een "Comment" inleveren ?


track

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/25, 08:30:56 »
Hmm... te vroeg gejuicht... Heb nog steeds dezelfde problemen. Valt me trouwens ook op: als het beeld even schokkerig gaat, dan gaat de rest van mijn pc ook erg schokkerig...

Toch geen hardware troubles?

Offline Tom

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/25, 08:39:01 »
Is misschien nu gedaan , heb net een update van flash gekregen.
Moest hem wel heb terug verwijderen daar in Firefox de oude versie bleef staan ook na een reboot van de PC.
Dan opnieuw geinstalleerd en nu staat hij in Firefox de 10.0.22r
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline track

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #12 Gepost op: 2009/02/25, 13:05:08 »
Deze heb ik ook net gedownload en in mijn systeem gepatcht.  (versie 10_0_22 van 7-februari)

Maakt bij mij geen verschil. Dus nog steeds de oude problemen.
Toch even een "Comment" inleveren  ?


track

Offline track

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #13 Gepost op: 2009/02/27, 01:12:18 »
p.s.: Heb ik inmiddels gedaan.

Er is ook een "poll" op die site.
Als er vele mensen aan meedoen kunnen wij een beetje nadruk er op te leggen.
(althans iedereen die ermee problemen heeft)

Je moet wel eerst registreren.  -> http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/youtube-flikkert/msg376257/#msg376257

track

Offline track

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #14 Gepost op: 2009/03/23, 12:49:00 »
Mensen, er is goed nieuws:

het onderwerp werd "signed out", het is inmiddels in behandeling.  ( https://bugs.adobe.com/jira/browse/FP-1537 )
Als er nog iemand wil stemmen: welkom maar !

track

Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #15 Gepost op: 2009/07/15, 00:48:00 »
Hmm... te vroeg gejuicht... Heb nog steeds dezelfde problemen. Valt me trouwens ook op: als het beeld even schokkerig gaat, dan gaat de rest van mijn pc ook erg schokkerig...

Toch geen hardware troubles?
Ehm... waarom denk je dat? Heb namelijk nog steeds dezelfde problemen. Zodra ik video ga kijken, gaat het beeld af en toe schokken. Of ik nu Kubuntu 9.04 of Ubuntu 8.04 gebruik, maakt niet uit...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Tom

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #16 Gepost op: 2009/07/15, 09:29:31 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #17 Gepost op: 2009/07/15, 16:19:51 »
Hmm... problemen zijn zo goed als over... Kwam er gisteravond achter dat een geheugenmoduletje kapot was...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline track

  • Lid
Re: Flash werkt niet goed
« Reactie #18 Gepost op: 2009/09/07, 12:58:27 »
Mensen, er is goed nieuws:
...
... dacht ik toen.   Maar die komt nu beslist niet van Adobe. 

Er is nu wél een oplossing gekomen:

Citaat van: https://bugs.adobe.com/jira/browse/FP-1537
addendum:

I am deeply disappointed by the (non-) reactions of Adobe. You really feel treated like "lick my ass" !
Really bad indeed.
And definitely one more reason to sustain Open Projects like swf-player and gnash !!

For the meantime I have found a good practical workaround in typical community style:

https://addons.mozilla.org/de/firefox/addon/10301
This plugin adds automatically the "&fmt=18" to the youtube URL. You no longer to add it manually.

This solves the flicker problem so far and adds stereo sound on-the-fly as well.
(as discussed on numerous youtube threads)
Nevertheless, it is a Community Solution, help-yourself, NOT an Adobe service ...

I *am* so disappointed.

Regards,

Reinhard
Dus, geïnstalleerd.  En het werkt goed zover.

track
« Laatst bewerkt op: 2009/09/07, 13:01:22 door track »