Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Server installatie: plaats CD?  (gelezen 749 keer)

Ubuntu Server installatie: plaats CD?
« Gepost op: 2011/04/12, 19:50:53 »
ik heb iets raars, ik probeer een oude PC, die als test server gaat fungeren, te installeren met Ubuntu Server 10.04.2 LTS, maar dat gaat dus aldoor niet.
het probleem dat ik krijg is dat hij er aldoor mee ophoud en mij zegt de CD met label "Ubuntu Server 10.04.2 LTS, Lucid Lynx" te plaatsen, maar die zit er al lang in ???

eerst begind hij met "sanning CD-ROM" en dit gaat aldoor goed, maar tijdens de installatie meld hij dan toch dat de CD er niet is.
ook als ik de CD op fouten laat controleren krijg ik een melding dat de disk goed is, dit gebeurd ook met Ubuntu 10.04 LTS (initiƫle release).

als ik via de CD "Fix A broken System" doe, en hem een rescue shell laat openen met de systeem partitie (/dev/sdb1) dan krijg ik bij ls /target wel de normale mappenlijst.
dus hij heeft wel in elk geval een deel van de bestanden op de schijf gezet, als de fout komt zit hij op ongeveer 75% van de installatie op de opdracht "installing Base system"



edit: en wat is er mis met het forum dat iets wat ik onder installatie plaats in het testforum komt ???
« Laatst bewerkt op: 2011/04/12, 19:52:33 door richard »


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

jesse2314

  • Gast
Re: Ubuntu Server installatie: plaats CD?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/12, 20:36:23 »
Dit heb ik ook gehad ( maar dan een oude computer)

Bij mij was het probleem dat de cd drive langzaam dood ging.
Na vervanging werkte de install wel ;)


edit: en wat is er mis met het forum dat iets wat ik onder installatie plaats in het testforum komt ???
Dat ligt niet aan het forum maar aan de moderators.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/12, 20:38:37 door jesse2314 »