Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP Printer instellen  (gelezen 1662 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
HP Printer instellen
« Gepost op: 2008/02/07, 20:50:13 »
Hallo,

Ik heb lang geleden dit al eens als vraag neergelgd, helaas kon niemand het toen oplossen. Het is één van de weinige dingen die nu nog Windows vereist. Ik begrijp dat niet want het probleem is:

Ik heb een HP 2100 laserprinter. Deze is via een netwerk kaart aangesloten op de router. De istellingen van de printer (o.a. het gebruikte IP adres) worden via een webinterface geregeld. Helaas kan ik ook onder Feisty hier niet inkomen. Als ik via het IP adres van de printer contact maak met de printer komt er een scherm in beeld. Helaas blijft de opbouw hangen voordat de text geladen is. Het is dus niet mogelijk om een menu functie te zien of te kiezen. Onder Windows werk het naar behoren. Ik heb Java draaien, dit zou nodig zijn. Helaas heb ik echt geen idee wat er fout gaat?
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Double12

  • Lid
HP Printer instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/07, 20:55:38 »
Ik weet niet hoe jou systeem precies werkt, maar ik zou toch denken dat je die printer één keer moet aansluiten en instellen via de web console van je router. Waarschijnlijk maakt jouw router een aparte workgroup voor zichzelf aan in het smb-netwerk, daar is dan die printer te vinden. Kun je die dan niet toevoegen via de printer-toevoeg-functie van Ubuntu?

Offline ejfrolich

  • Lid
HP Printer instellen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/07, 22:34:27 »
Dat is helemaal het probleem niet. De printer hangt via een netwerkverbinding aan het systeem. Printen is helemaal geen probleem. Lastig wordt het pas als ik functies van de printer wil instellen. Een gedeelte kan gewoon via de instellingen in Ubuntu. Helaas zijn de specifieke printer instllingen als het gebruikte IP adres en andere hardwareinstllingen alleen maar via de webinterface in te stellen. Dat lukt dus alleen maar via Windows. Onder Linux Ubuntu 6.10, 7.02 en 7.10 is het nooit gelukt. Op zich is dat vreemd aangezien HP printers toch ook in Unix omgevingen worden gebruikt.

Er zijn mensen die mij bij een eerdere vraag hierover vertelden dat het bij hen na een standaard schone installatie wel werkte. Helaas is het mij met welke hardware dan ook, bij mij en anderen nooit gelukt. Hij laad de pagina gedeeltelijk maar houd op voordat de text in beeld verschijnt... Dan moet ik dus een Windows versie gebruiken (maakt niet zo veel uit welke) om dat soort instellingen te kunnen invoeren... Erg jammer want verder doet Linux toch alles wat ik nodig heb.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline ejfrolich

  • Lid
HP Printer instellen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/21, 23:30:22 »
Toch jammer dat hier nog steeds geen antwoord op lijkt te zijn. Ik zoek echt al héél lang maar niemand lijkt te weten wat hier mis gaat...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
HP Printer instellen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/21, 23:37:34 »
Probeer het eens op het reusachtig grote Engelstalige forum?
http://ubuntuforums.org/index.php

Offline ejfrolich

  • Lid
HP Printer instellen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/02, 18:32:46 »
Het is, hoe gek, ook opgelost!
Ik heb mijn laptop opnieuw geïnstalleerd en zowaar daar was het voor elkaar. Ik heb overigens tijdens de installatie maar één ding anders gedaan dan de vorige keer. Ik ben vergeten de resolutie voor installatie goed te zetten. Ik had dus een traag startend systeem ivm een res van 1280x1024. Verder niets anders dan de vorige keer.

Overigens is het voor mijn laptop nu ok maar mijn desktop doet het nog steeds niet...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!