Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Open Office  (gelezen 1150 keer)

Offline Roger

  • Lid
(Opgelost) Open Office
« Gepost op: 2012/03/31, 20:07:25 »
In de versie Ubuntu 11.10 werd OpenOffice vervangen door LibreOffice. Wordt dit doorgevoerd in alle toekomstige versies van Ubuntu en is LibreOffice aan te raden boven OpenOffice ? Indien ja, Hoe kan ik best in de versie 10.04 OpenOffice vervangen door LibreOffice zonder verlies van documenten ? Bij voorbaat dank.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/02, 20:03:22 door Roger »

Re: Open Office
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/31, 20:11:15 »
Ja, LibreOffice is aan te raden. Vind het niet super, maar wel beter dan OpenOffice. Maar OpenOffice wordt ook nog bijgewerkt (overigens in 11.04 is de vervanging geweest).

Met de LibreOffice-PPA kun je OpenOffice veilig vervangen door LibreOffice zonder verlies van documenten, maar waarom zou je dat nu nog willen als ik vragen mag? Want over 1 maand komt 12.04 LTS al uit die ook standaard LibreOffice heeft.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Open Office
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/01, 10:34:16 »
Toch een kanttekening, ik had van de week een ingewikkeld docx document. Pogingen dat in te lezen in Libre-Office leiden tot het volledige plat gaan van Libre Office. Een Libre office document in docx format leidde tot een volledig plat gaan van Word in Windows. (stand 1-1 of 0-0) Het bestand kon ingelezen en bewerkt worden in Open office en gelezen worden in Word in docx format. Volgens mij is er niet meer aan de hand dat Openoffice met de boedel van Sun in handen van Oracle is gekomen en dat een grote groep het daar niet mee eens is en een afsplitsing van Libre office heeft gedaan. Allemaal prima en ik heb ook zo mijn bedenkingen bij Oracle, maar data moet wel ingelezen en bewerkt kunnen worden anders verdwijnt bij mij het programma in de vuilnisbak. Ik kijk het nu nog even aan.
Ik liep nog achter wat betreft Open Office dat nu in handen is van Apache, toch ook een onverdachte bron.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/01, 10:45:38 door Wout55 »

Re: Open Office
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/01, 10:57:02 »
Docx gaat hier prima in LibreOffice, maar ik werk dan verder niet met OpenOffice of MS Office. Alleen met Libre, Picsel Smart Office en Quickoffice HD.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Open Office
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/01, 11:09:29 »
Docx gaat hier prima in LibreOffice, maar ik werk dan verder niet met OpenOffice of MS Office. Alleen met Libre, Picsel Smart Office en Quickoffice HD.
Mijn eigen spullen blijven ook in het circuit maar mijn baas werkt uitsluitend met MS office en omdat hij mijn salaris betaalt moet ik soms concessies doen.  =D
Wij hebben trouwens nog xp.  :'(

Offline Dave

  • Lid
Re: Open Office
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/01, 11:25:39 »
niks mis met XP, al helemaal niet in kantoor omgevingen, dus snap die smilie niet zo.
Het heeft Vista overleeft en win7 ook al bijna met updates tot in 2014 waar dit jaar win8 al uit komt.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Open Office
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/01, 12:27:07 »
niks mis met XP, al helemaal niet in kantoor omgevingen, dus snap die smilie niet zo.
Het heeft Vista overleeft en win7 ook al bijna met updates tot in 2014 waar dit jaar win8 al uit komt.

Ik gebruik thuis al een jaar of drie win 7. En in de werksituatie wordt het er ook niet sneller op. Opstarttijden van boven de vijf minuten zijn normaal. Dus wel degelijk een smiley. We gaan binnenkort over op win7.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Open Office
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/01, 12:34:40 »
Die oude formaten is leuk en aardig maar als het om de nieuwste features gaat heb je daar niet zoveel aan. Ik doe dat trouwens nooit. Zodra we op docx zijn overgestapt maak ik geen documenten meer in het oude format. Je moet met de tijd meegaan of je nu wilt of niet.

Offline Dave

  • Lid
Re: Open Office
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/01, 12:50:46 »


Ik gebruik thuis al een jaar of drie win 7. En in de werksituatie wordt het er ook niet sneller op. Opstarttijden van boven de vijf minuten zijn normaal. Dus wel degelijk een smiley. We gaan binnenkort over op win7.

XP een opstarttijd van 5 minuten?
Ja dan wordt het tijd voor win7 op diezelfde hardware  =D

Gelukkig kan ik thuis met Linux overweg, niemand die het me verbiedt gelukkig.

Offline Dave

  • Lid
Re: Open Office
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/01, 12:54:59 »
Die oude formaten is leuk en aardig maar als het om de nieuwste features gaat heb je daar niet zoveel aan. Ik doe dat trouwens nooit. Zodra we op docx zijn overgestapt maak ik geen documenten meer in het oude format. Je moet met de tijd meegaan of je nu wilt of niet.

Maar goed dat je niet regelmatig correspondentie naar andere bedrijven moet sturen dan want dan blijf(bleef) je bezig.
Beetje dom/arrogant om het dan in docx te blijven sturen wanneer een bericht terug komt dat het niet te openen is.

Offline aartje

  • Lid
Re: Open Office
« Reactie #10 Gepost op: 2012/04/01, 14:38:23 »
Die oude formaten is leuk en aardig maar als het om de nieuwste features gaat heb je daar niet zoveel aan. Ik doe dat trouwens nooit. Zodra we op docx zijn overgestapt maak ik geen documenten meer in het oude format. Je moet met de tijd meegaan of je nu wilt of niet.

Maar goed dat je niet regelmatig correspondentie naar andere bedrijven moet sturen dan want dan blijf(bleef) je bezig.
Beetje dom/arrogant om het dan in docx te blijven sturen wanneer een bericht terug komt dat het niet te openen is.

Mee eens, ik vind het een beetje onzinnig om steeds nieuwe features in MSOffice door mijn strot
geduwd te krijgen, waar niemand om heeft gevraagd. Zo zorgt Microsoft wel voor de winst ;)

Ik heb het trouwens nog maar één keer meegemaakt dat ik een office (word)
document niet helemaal juist met libre/openoffice kon lezen.
Toen ben ik maar teruggevallen op Office97 (jawel...) onder Wine  :rolleyes:

Re: Open Office
« Reactie #11 Gepost op: 2012/04/01, 14:42:35 »
Ja, want andere bedrijven stoppen geen nieuwe features in hun producten waar niemand om heeft gevraagd ???

Offline Wout55

  • Lid
Re: Open Office
« Reactie #12 Gepost op: 2012/04/01, 16:49:48 »
Ja, want andere bedrijven stoppen geen nieuwe features in hun producten waar niemand om heeft gevraagd ???
Zeker Vistaus, Unity is er ook pas gekomen nadat alle Ubuntu´ers een petitie hadden ondertekend. =D 

Die andere bedrijven met wie wij zaken doen hebben veel moderner spullen dan wij. Wij lopen met Office ook altijd minstens 1 versie achter. Maar als iemand iets niet kan verwerken dan sturen we dat gewoon opnieuw in een ander format.

Re: Open Office
« Reactie #13 Gepost op: 2012/04/01, 17:12:00 »
Lol, ik doelde niet alleen op Unity ;)

Offline Roger

  • Lid
Re: (Opgelost) Open Office
« Reactie #14 Gepost op: 2012/04/02, 20:00:35 »
Bedankt Vistaus voor de reactie. Je hebt volledig gelijk dat over één maand de nieuwe versie uitkomt met LibreOffice er al in. Bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/02, 20:02:23 door Roger »

Re: (Opgelost) Open Office
« Reactie #15 Gepost op: 2012/04/02, 20:24:15 »
Bedankt Vistaus voor de reactie. Je hebt volledig gelijk dat over één maand de nieuwe versie uitkomt met LibreOffice er al in. Bedankt.

Graag gedaan! :)

Offline aartje

  • Lid
Re: Open Office
« Reactie #16 Gepost op: 2012/04/03, 12:59:35 »
Ja, want andere bedrijven stoppen geen nieuwe features in hun producten waar niemand om heeft gevraagd ???
Zeker Vistaus, Unity is er ook pas gekomen nadat alle Ubuntu´ers een petitie hadden ondertekend. =D  

Die andere bedrijven met wie wij zaken doen hebben veel moderner spullen dan wij. Wij lopen met Office ook altijd minstens 1 versie achter. Maar als iemand iets niet kan verwerken dan sturen we dat gewoon opnieuw in een ander format.

Ja, ik bedoel eigenlijk features, die geen verbetering zijn, maar alleen maar bedoeld zijn om de hele wereld
weer gedwongen laten worden om weer een nieuwe versie aan te schaffen.
De echt belangrijke zaken zaten er ook al in office97 in (op een paar uitzonderingen na, maar...zijn  die uitzonderingen
zulke verbeteringen ?) en dat is bijna 15 jaar geleden !
« Laatst bewerkt op: 2012/04/03, 14:39:17 door aartje »