Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitschakelen betaalde programma's  (gelezen 889 keer)

Offline sidonia

  • Lid
Uitschakelen betaalde programma's
« Gepost op: 2013/06/14, 12:26:47 »
Hoi

Vraagje, is het mogelijk in het software-center alleen de gratis programma's te tonen.



Re: Uitschakelen betaalde programma's
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/14, 12:31:10 »
Waarom wil je dat? Als je op een betaald programma klikt dan zul je eerst in moeten loggen met je Launchpad-account en dan nog een betaalmethode moeten kiezen voordat je iets daadwerkelijk koopt. Dus per ongeluk iets kopen is er niet bij :)

Offline HarzG

  • Lid
Re: Uitschakelen betaalde programma's
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/14, 14:36:25 »
Vraagje, is het mogelijk in het software-center alleen de gratis programma's te tonen.
Je kan ervoor kiezen dat je alleen software "geleverd door Ubuntu" laat tonen.
... en je kan dit doen:
sudo apt-get purge unity-lens-shopping
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Uitschakelen betaalde programma's
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/14, 14:39:05 »
Vraagje, is het mogelijk in het software-center alleen de gratis programma's te tonen.
Je kan ervoor kiezen dat je alleen software "geleverd door Ubuntu" laat tonen.
... en je kan dit doen:
sudo apt-get purge unity-lens-shopping

Dat commando haalt geen betaalde apps uit het Softwarecentrum weg.


Offline sidonia

  • Lid
Re: Uitschakelen betaalde programma's
« Reactie #5 Gepost op: 2013/06/15, 07:37:26 »
Als in het software centrum een prijs is genoemd achter het programma, ga ik daar verder niet naar kijken.
Soms denk ik, dat is het programma dat ik zoek, en als ik dan bij de details ga kijken, zie ik ineens dat je het moet aanschaffen.

Eerder kon ik altijd tegen vrienden en kennissen zeggen, "Bij alle software van Ubuntu staat GRATIS", dat is nu dus niet meer zo.
Nu lijkt het gewoon zoals op een webpagina met allerlei programma's voor windows, daar staat ook alles door elkaar.
Freeware, Shareware, en betaalde programma's.

Re: Uitschakelen betaalde programma's
« Reactie #6 Gepost op: 2013/06/15, 10:51:37 »
Tja, tijden veranderen. Veel besturingssystemen hebben tegenwoordig een App Store waar gratis en betaalde programma's in staan. Ook desktop-besturingssystemen. Windows 8 heeft een App Store, Mac OSX heeft een App Store en ook Ubuntu heeft een app store.

Re: Uitschakelen betaalde programma's
« Reactie #7 Gepost op: 2013/06/15, 10:58:07 »
Toch zal het wel fijn zijn al zouden vrije en niet-vrije software gescheiden zijn in het centrum, of gewoon gescheiden in de pakketbronnen. Het is wel iets wat zeker best wat mensen zouden willen, waar onder ik. Dat er niet-vrije software te verkrijgen is vind ik prima, maar dat het niet gescheiden kan geeft voor mij het Linux-gevoel weg.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Uitschakelen betaalde programma's
« Reactie #8 Gepost op: 2013/06/15, 11:14:58 »
Toch zal het wel fijn zijn al zouden vrije en niet-vrije software gescheiden zijn in het centrum, of gewoon gescheiden in de pakketbronnen. Het is wel iets wat zeker best wat mensen zouden willen, waar onder ik. Dat er niet-vrije software te verkrijgen is vind ik prima, maar dat het niet gescheiden kan geeft voor mij het Linux-gevoel weg.

Nooit in het menu gekeken van het Softwarecentrum? Je kunt prima filteren hoor.

Offline Dave

  • Lid
Re: Uitschakelen betaalde programma's
« Reactie #9 Gepost op: 2013/06/16, 23:53:23 »
Linux gevoel mag enkel gratis zijn?
O ja Linux is leuk voor die oude pjuter maar niet voor de nieuwe want daar draaien we dure spellen op die enkel op windows werken....

Open source en gratis is niet hetzelfde en Linux is meer gebaat bij commerciele software die er toe doet.

Heb jaren voor SuSE betaald en zou ook voor Ubuntu betalen bij eoa pro versie alleen al ter ondersteuning.