Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Synaptic pakketbeheer Wine-staging-i386 blijft terugkomen  (gelezen 629 keer)

Synaptic pakketbeheer Wine-staging-i386 blijft terugkomen
« Gepost op: 2017/04/08, 20:12:45 »
Deze foutmelding blijft terugkomen (Ubuntu xenial xerus). Wat research geeft meer info over het probleem. Blijkbaar heb ik enkele pakketten meerdere keren geïnstalleerd. Met welk commando kan ik deze dubbele installaties ongedaan maken in de terminal ?

De tweede vraag is hoe zorg ik ervoor dat mijn publieke sleutel ingetrokken wordt en er een nieuwe wordt aangemaakt? Hoe zet ik mijn publieke sleutel in een online database en welke db werkt ?

tot slot
SHA 1 heeft blijkbaar een zwak algoritme, deze opmerking is natuurlijk niet zo belangrijk als je weer dat het meest onveilige onderdeel van gpg je eigen paswoord is. Dat is puur mijn mening.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W: Doel Packages (partner/binary-amd64/Packages) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list:44 en /etc/apt/sources.list.d/xenial-partner.list:4
W: Doel Packages (partner/binary-i386/Packages) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list:44 en /etc/apt/sources.list.d/xenial-partner.list:4
W: Doel Packages (partner/binary-all/Packages) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list:44 en /etc/apt/sources.list.d/xenial-partner.list:4
W: Doel Translations (partner/i18n/Translation-en_US) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list:44 en /etc/apt/sources.list.d/xenial-partner.list:4
W: Doel Translations (partner/i18n/Translation-en) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list:44 en /etc/apt/sources.list.d/xenial-partner.list:4
W: Doel Translations (partner/i18n/Translation-nl_NL) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list:44 en /etc/apt/sources.list.d/xenial-partner.list:4
W: Doel Translations (partner/i18n/Translation-nl) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list:44 en /etc/apt/sources.list.d/xenial-partner.list:4
W: Doel DEP-11 (partner/dep11/Components-amd64.yml) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list:44 en /etc/apt/sources.list.d/xenial-partner.list:4
W: Doel DEP-11-icons (partner/dep11/icons-64x64.tar) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list:44 en /etc/apt/sources.list.d/xenial-partner.list:4

W: http://deb.playonlinux.com/dists/trusty/InRelease: De ondertekening door sleutel XXXX maakt gebruik van een zwak hash-algoritme (SHA1)
opmerking: XXXX is virtueel

W: GPG-fout: http://master.dl.sourceforge.net/project/d-apt d-apt Release: De volgende ondertekeningen konden niet geverifieerd worden omdat de publieke sleutel niet beschikbaar is: NO_PUBKEY EBCF975E5BA24D5E

W: De pakketbron 'http://master.dl.sourceforge.net/project/d-apt d-apt Release' is niet ondertekend.
Wist u dat wikipedia niet bestond zonder Ubuntu, KLM niet kon opstijgen zonder Ubuntu en dit besturingssysteem zelfs in de ruimte wordt gebruikt. Veel antwoorden vindt u op onze Ubuntu wiki's of in het archief.

Re: Synaptic pakketbeheer Wine-staging-i386 blijft terugkomen
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/08, 20:46:13 »
Wat denk je zelf?
Ik zou eerst maar die PPA's verwijderen.
Suc6 !
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: Synaptic pakketbeheer Wine-staging-i386 blijft terugkomen
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/09, 12:54:02 »
Pakketten dubbel installeren bestaat niet.

Wat je hier ziet (de eerste reeks fouten), zijn dubbele vermeldingen in pakketlijsten. Ik betwijfel of het verwijderen van ppa's daar iets aan zal veranderen. Kijk in iedere geval eens in de twee genoemde bestanden en haal de dubbele vermeldingen daar desnoods handmatig uit.

Is er geen xenial-versie van playonlinux? Je hebt de pakketlijst van trusty in gebruik. Doormodderen met een sleutel met SHA1-ondertekening is gewoon geen goed idee.

De laatste twee fouten, over het ontbreken van de publieke sleutel EBCF975E5BA24D5E, zul je moeten oplossen door op de betreffende website te kijken of daar een verwijzing naar een sleutel staat en zo ja, wat dan wordt gesuggereerd om hem te installeren.

Als je de betreffende applicaties niet meer gebruikt, kan je natuurlijk ook de gerelateerde pakketlijsten weghalen.


Overigens heeft dit alles helemaal niets te maken met de gebruikte onderwerpregel...
« Laatst bewerkt op: 2017/04/09, 12:56:25 door grizzler »