Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtuele geluidskaart?  (gelezen 2667 keer)

Viper88

  • Gast
Virtuele geluidskaart?
« Gepost op: 2008/10/08, 11:20:06 »
Hoi

mijn host pc heeft geen geluidskaart en ik draai daar een virtuele pc op met linux ubuntu. Maar bestaat er heel toevallig zoiets als een virtuele geluidskaart? Ik draai geen geluid maar ik moet af en toe wel een spel testen.

mvg

Thijs

Virtuele geluidskaart?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/08, 11:52:59 »
Blz 49 van de gebruikershandleiding(pdf file te downloaden van hun site).
3.7.4 Audio settings
The “Audio
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Viper88

  • Gast
Virtuele geluidskaart?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/08, 11:57:57 »
Citaat van: Gijsbert
Blz 49 van de gebruikershandleiding(pdf file te downloaden van hun site).
3.7.4 Audio settings
The “Audio��  section in a virtual machine’s Settings window determines whether the
VM will see a sound card connected, and whether the audio output should be heard
on the host system.
If audio is enabled for a guest, you can choose between the emulation of an Intel
AC’97 controller or a SoundBlaster 16 card. In any case, you can select what audio
driver VirtualBox will use on the host.
On a Linux host, depending on your host configuration, you can also select between
the OSS, ALSA or the PulseAudio subsystem. On newer Linux distributions (Fedora8
and above, Ubuntu 8.04 and above) the PulseAudio subsystem

Met vriendelijke groet,

Gijs
welke handleiding en waar ??? en van wat ??

Virtuele geluidskaart?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/08, 22:32:23 »
Ik neem aan dat je Virtual Box gebruikt? http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads onder de Vitual Box downloads http://download.virtualbox.org/virtualbox/2.0.2/UserManual.pdf
Voor VMserver 2.0 http://www.vmware.com/support/pubs/server_pubs.html
blz 31 en verder.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline siegi

  • Lid
Virtuele geluidskaart?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/09, 01:14:31 »
Dit snap ik persoonlijk niet. Je hebt geen geluidskaart? (dat zowat standaard op het moederbord tegenwoordig)
Hoe wil je geluid naar buiten brengen van je virtuele OS als je geen geluidskaart hebt op je host pc?
Spelletjes spellen onder een virtueel os gaat zowiezo niet goed gaan, omdat je geen 3d acceleratie hebt.
In vmware misschien wel maar dat is nog redelijk experimenteel.

Viper88

  • Gast
Virtuele geluidskaart?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/10, 12:15:57 »
Citaat van: siegi
Dit snap ik persoonlijk niet. Je hebt geen geluidskaart? (dat zowat standaard op het moederbord tegenwoordig)
Hoe wil je geluid naar buiten brengen van je virtuele OS als je geen geluidskaart hebt op je host pc?
Spelletjes spellen onder een virtueel os gaat zowiezo niet goed gaan, omdat je geen 3d acceleratie hebt.
In vmware misschien wel maar dat is nog redelijk experimenteel.
op school wil ik dat spel spelen maar daar zijn de geluidskaarten geblokkeerd maar de videokaarten niet en een ander spel dat de geluidskaart niet nodig eeft gaat dat wel goed :) ik gebruik vmware :)