Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat is mijn Thunderbird profiel?  (gelezen 277 keer)

Offline Lutz

  • Lid
Wat is mijn Thunderbird profiel?
« Gepost op: 2015/08/03, 21:46:09 »
Ik wil mijn Thunderbird Mail met adresboek en regels verhuizen van Ubuntu na Mac OS. Ik heb mijn profielen gevonden in Home .thunderbird.

Alleen vindt ik daar 3 *.default bestanden, profieles.ini en profiles.ini~ .

Hoe kom ik erachter welk van deze profielen mijn aktief profiel is?

Om het nog moeilijker te maken: ik heb ooit getracht mijn home directory te verplaatsen naar een ander harde schijf in de computer.  Indien ik begin vanaf de computer, dan wordt ik toch maar naar een
home map geleidt met erin mijn gebruikersnaam.  Dus dat zit, hoop ik, goed.

In mijn eerste *.default map zie ik behalfe steen oude mappen ook smart mailboxes staan. Zou dat mijn aktief profiel kunnen zijn.

Ik kan natuurlijk ook de map .thunderbird naar een usb schijf met NTFS kopieëren en dan in de MC inlezen. (Mac OS X ondersteunt standaard lezen van NTFS).

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Wat is mijn Thunderbird profiel?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/03, 21:49:53 »
Er staat een bestand genaamd profiles.ini

Daarin staat een blok dat begint met
[Profile0]
Name=default


Dat is het actieve profiel

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Wat is mijn Thunderbird profiel?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/03, 21:58:07 »
Wel vreemd dat er nog andere profielen staan.

Vraag:
Zijn dat oude istallaties of maak je gebruik van een profiel-switcher en zijn deze op die manier tóch actief ?

Mijn advies is om alle profielen te kopieren en aan een kritische onderzoek te onderwerpen.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Wat is mijn Thunderbird profiel?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/08/03, 23:09:53 »
Hoi Lutz,

In principe kopieer je de hele map .thunderbird naar de andere machine. In die profiles bestanden zitten je adresboek en je mail niet!!

Installeer eerst Thunderbird. Je laat een eerste email account aanmaken, maar laat nog geen mail ophalen. Trek gewoon de netwerkkabel los of zet de Wifi uit. Dan ga je op zoek naar waar het verborgen bestand in de andere PC zit en je vervangt de hele map en anders minstens de complete inhoud.

Nou moet ik bekennen, ik heb geen ervaring met een Mac, wel met Windows. Wees voorzichtig!

Succes!

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021