Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP  (gelezen 14306 keer)

Offline jolo

  • Lid
Re: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP
« Reactie #25 Gepost op: 2013/11/16, 22:10:27 »
Het is in ieder geval iets, dat in Kassa Linux is genoemd. Ook op de site van computertotaal, wordt Ubuntu als mogelijke vervanger van Windows XP genoemd. Al staat er op diezelfde site ook hoe je ook hoe je Windows XP ook in 2014 kan blijven gebruiken.

Ik verwacht de meeste kans op overstappers naar (X)ubuntu voor pc/notebooks met minimaal 512 MB werkgeheugen, en die daarop al enkele Windows open bron applicaties draaien.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Haris

  • Lid
Re: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP
« Reactie #26 Gepost op: 2013/12/30, 12:32:07 »
Ik heb zitten zoeken naar topics over het naderend einde van XP en vond dit topic.
Is dit einde van XP niet een uitgelezen kans om heel veel mensen in ons kamp te krijgen?
Beginnen met er een stickey topic van te maken? Einde XP, nu Ubuntu (of Xbuntu)
En dan ideeën verzamelen hoe we daar van gaan profiteren.
Ik heb er wel een paar.
Ik zie net dat er al meer over gesproken is: http://forum.ubuntu-nl.org/promotie-40/project-%27je-pc-na-xp%27-presentatie-op-t-dose-meeting-26-oktober-a-s/
« Laatst bewerkt op: 2013/12/30, 12:43:30 door Haris »

Re: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP
« Reactie #27 Gepost op: 2013/12/30, 12:41:05 »
Je kunt in Algemeen een topic openen en daar je ideeën plaatsen :)

Offline Haris

  • Lid
Re: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP
« Reactie #28 Gepost op: 2013/12/30, 12:51:30 »
Ik heb zitten zoeken naar topics over het naderend einde van XP en vond dit topic.
Is dit einde van XP niet een uitgelezen kans om heel veel mensen in ons kamp te krijgen?
Beginnen met er een stickey topic van te maken? Einde XP, nu Ubuntu (of Xbuntu)
En dan ideeën verzamelen hoe we daar van gaan profiteren.
Ik heb er wel een paar.
Ik zie net dat er al meer over gesproken is: http://forum.ubuntu-nl.org/promotie-40/project-%27je-pc-na-xp%27-presentatie-op-t-dose-meeting-26-oktober-a-s/
Mijn ideeën komen ongeveer overeen met die in het later gevonden topic..., zie boven...
Ik denk dat het  heel belangrijk is hier veel aandacht aan te besteden, te beginnen op het forum.....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP
« Reactie #29 Gepost op: 2013/12/30, 14:25:43 »
Ik denk dat het  heel belangrijk is hier veel aandacht aan te besteden, te beginnen op het forum.....
Helemaal  mee eens; het is een historische kans! Ik heb er op m'n webstek een paar pagina's aan gewijd, waaronder deze:
https://sites.google.com/site/computertip/einde-windows-xp

Een campagne kan zich m.i. het beste richten op Linux Mint 13 Xfce, wegens LTS, lichtgewicht, supermakkelijk en menustructuur die sterk lijkt op XP:
https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP
« Reactie #30 Gepost op: 2013/12/30, 17:58:00 »
Ik verwacht de meeste kans op overstappers naar (X)ubuntu voor pc/notebooks met minimaal 512 MB werkgeheugen
Helaas is 512 MB te weinig voor Ubuntu, de systeemeisen voor de Unity desktop zijn vergelijkbaar met de eisen voor Windows 7/8.
  • 1000 ΜHz processor (about Intel Celeron or better)
  • 1024 MiB RAM (system memory)
  • 3D Acceleration Capable Videocard with at least 256 MB
From experience, we all know that it is recommended to have 2048 MiB RAM to properly run a day to day Ubuntu.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP
« Reactie #31 Gepost op: 2013/12/30, 20:24:07 »
Ik heb zitten zoeken naar topics over het naderend einde van XP en vond dit topic.
Is dit einde van XP niet een uitgelezen kans om heel veel mensen in ons kamp te krijgen?
Beginnen met er een stickey topic van te maken? Einde XP, nu Ubuntu (of Xbuntu)
En dan ideeën verzamelen hoe we daar van gaan profiteren.
Ik heb er wel een paar.
Ik zie net dat er al meer over gesproken is: http://forum.ubuntu-nl.org/promotie-40/project-%27je-pc-na-xp%27-presentatie-op-t-dose-meeting-26-oktober-a-s/
Mijn ideeën komen ongeveer overeen met die in het later gevonden topic..., zie boven...
Ik denk dat het  heel belangrijk is hier veel aandacht aan te besteden, te beginnen op het forum.....

De meeste mensen die Ubuntu willen uitproberen bezoeken het forum wellicht niet en de meeste mensen die hier al zijn hebben al Ubuntu/Linux of hebben een hulpvraag. Betere vraag is dus: hoe kunnen we XP'ers ervan overtuigen dat Linux voor hun een goede keuze is, zowel in real-life, als op onze website/het internet?

Re: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP
« Reactie #32 Gepost op: 2013/12/31, 22:16:15 »
Hier heb ik al een stuk of 4 mensen die Lubuntu op hun XP machines willen hebben. Dus bij mij gaat het goed.
"Avoid the Windows of Hell and avoid the forbidden fruit. Use Linux."

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP
« Reactie #33 Gepost op: 2014/01/05, 17:52:46 »
Zo werd het ook min of meer gezegd: ¨Koop dan maar een nieuwe PC¨.
Of niet:
De vraag is of je altijd nog wel een computer nodig hebt, want als je vooral surft op internet voldoet een tablet wellicht.
Maar anders:
De kans is groot dat een nieuw syteem niet meer op je 'oude' computer geïnstalleerd kan worden. In dat geval moet je ook een nieuwe computer aanschaffen.
Evenveel kans/meer kans/geen garantie dat (een lichtgewicht versie van) Linux succesvol kan worden geïnstalleerd op de 'oude' computer. Dan nog blijft het een 'oude' computer, die in de regel eerder kapot gaat, trager is en minder mogelijkheden heeft als een nieuwe computer (met Linux of Windows).
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP
« Reactie #34 Gepost op: 2014/01/05, 20:22:43 »
Evenveel kans/meer kans/geen garantie dat (een lichtgewicht versie van) Linux succesvol kan worden geïnstalleerd op de 'oude' computer. Dan nog blijft het een 'oude' computer, die in de regel eerder kapot gaat, trager is en minder mogelijkheden heeft als een nieuwe computer (met Linux of Windows).
En dat is jouw "constructieve" bijdrage in het forumonderdeel Promotie? In een draadje dat nota bene betrekking heeft op de grootste historische kans die Linux-op-de-bureaucomputer ooit heeft gehad?  :o
« Laatst bewerkt op: 2014/01/05, 20:24:15 door Pjotr »

Re: Kassa (Vara) zat.av. 9 nov over (einde) Windows XP
« Reactie #35 Gepost op: 2014/01/05, 20:50:41 »
Evenveel kans/meer kans/geen garantie dat (een lichtgewicht versie van) Linux succesvol kan worden geïnstalleerd op de 'oude' computer. Dan nog blijft het een 'oude' computer, die in de regel eerder kapot gaat, trager is en minder mogelijkheden heeft als een nieuwe computer (met Linux of Windows).

Medeforumlid (en medeteamlid) Ron kan je anders prima vertellen over zijn trouwe 'beestje' wat nu al 10 jaar meegaat en heerlijk op Xubuntu draait.

Ja, ik heb hier ook een oude laptop met Bodhi. Voor normale dingetjes prima maar niet meer dan dat. Echter, er zit wel een verschil in welk bouwjaar. Die laptop is van 2000, een computer uit 2005 met XP erop heeft al veel betere specs (heb hier eentje op de voorzolder staan (hij is momenteel niet in gebruik) uit 2005 die oorspronkelijk XP had met P4 2,4 GHz en 1,5 GB RAM, meer dan zat voor een lichtere distro zoals Xubuntu bijv.).