Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) xine verwijderen  (gelezen 702 keer)

Offline Arend8810

  • Lid
(opgelost) xine verwijderen
« Gepost op: 2010/02/10, 21:32:14 »
Beste mensen;

Ik probeer de standaard videospeler te veranderen van Xine naar VLC, ik heb daarjuist Kino verwijderd maar Xine is blijven hangen, en wordt nu automatisch geopend als ik een film wil afspelen. Hoe kan ik dit veranderen? Ik heb het geprobeerd via Systeem-Voorkeuren-Standaardtoepassingen, maar daar kan ik niets kiezen behalve 'Banshee' of 'Aangepast' Kan ik deze via de terminal veranderen en zo ja hoe??
Xine staat overigens niet vermeld in de lijst 'geinstalleerde software' in het Ubuntu Software centrum zodat ik deze niet langs deze weg kan verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/12, 22:51:14 door Wanda »

Re: xine verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/10, 21:49:50 »
Wil je Xine verwijderen dan kan je dit het beste via Systeem>Beheer>Synaptic doen, vervolgens de zoekfunctie gebruiken, niet de snelzoekfunctie, en invullen xine, allemaal kleine letters.
En voor de standaard speler kiezen voor Aangepast en invullen vlc, ook kleine letters
« Laatst bewerkt op: 2010/02/10, 21:52:19 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: xine verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/10, 21:56:46 »
Beste mensen;

Ik probeer de standaard videospeler te veranderen van Xine naar VLC, ik heb daarjuist Kino verwijderd maar Xine is blijven hangen, en wordt nu automatisch geopend als ik een film wil afspelen. Hoe kan ik dit veranderen?

Dat is vrij simpel..
Je doet eerst rechtermuisknop op de video die je wil bekijken, en dan klik je op eigenschappen..
Daarna kies je voor het tabje 'openen met', en dan kan je je standaardspeler naar keuze aanklikken ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Arend8810

  • Lid
Re: xine verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/12, 21:39:56 »
Okidoki, 't was idd niet zo moeilijk, bedankt voor de tips.  :-*