Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verzenden foto's wil niet  (gelezen 3324 keer)

Offline hang-oor

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Gepost op: 2006/12/14, 23:55:02 »
Ik probeer foto's naar kruidvat te verzenden met firefox. Alles gaat goed tot het moment van uploaden. Rechts onder in beeld verschijnt Applet applet started. Ook staat er in beeld, een moment aub uw foto's worden verzonden. Echter met systeem monitor kan ik zien dat er geen data wordt verstuurd. Ik dact dat het misschien een rechten kwestie was en heb derhalve de fotos even op een fat32 partitie gezet maar ook vandaar zijn ze niet te versturen.

Worden ze tegen gehouden door een firewall? Of heb ik een firfox instelling onjuist staan. Ik selecteer de foto's dmv een java applet en dat werkt allemaal wel goed.

Wie weet raad.

Offline Soul-Sing

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/15, 08:53:23 »
doe eens: sudo update-alternatives --config java
en post de uitkomst hier.( even je java bekijken)
verder zou het in firefox de adblocker kunnen zijn, kijk daar even naar.

Offline hang-oor

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/15, 20:16:16 »
De uitkomst van: sudo update-alternatives --config java


There are 2 alternatives which provide `java'.

  Selection    Alternative
-----------------------------------------------
          1    /usr/bin/gij-wrapper-4.1
*+        2    /usr/lib/jvm/java-1.5.0-sun/jre/bin/java

Press enter to keep the default
  • , or type selection number:

Offline hang-oor

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/15, 20:28:07 »
Nog maar eens een aantal keer geprobeerd. Ik heb de pop-up blocker uit gezet, echter zonder resultaat. Nu wordt elke keer firefox afgesloten zodra ik op bestellen druk. Er gaat dus iets niet goed, maar wat?

Offline Soul-Sing

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/15, 20:58:47 »
Citaat van: hang-oor
Nog maar eens een aantal keer geprobeerd. Ik heb de pop-up blocker uit gezet, echter zonder resultaat. Nu wordt elke keer firefox afgesloten zodra ik op bestellen druk. Er gaat dus iets niet goed, maar wat?
in mijn "java" heb ik:
 +    1        /usr/lib/j2se/1.4/bin/java
*     2        /usr/lib/jvm/java-1.5.0-sun/jre/bin/java

Press enter to keep the default
  • , or type selection number:


ik denk dat je java 1.4 via de synaptic moet installen, java web start 1.4 na installatie. maar ik weet dat niet zeker

wacht nog even op een advies van een expert, of iemand die er zeker van is, ok? (of er toevallig bekend mee is)

Offline hang-oor

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/16, 17:43:33 »
Is java web start 1.4 niet een (verouderd) alternatief voor de sun-java?

Offline hang-oor

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/17, 22:12:06 »
Ik heb ook een de webstart geinstalleerd en deze op actief gezet met sudo update-alternatives --config java

Echter het resultaat is exact hetzelfde :(

Zal dit dan een niet op te lossen probleem zijn :( :(

Offline Soul-Sing

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/18, 09:20:28 »
jammer en vreemd, misschien is het een service die rond explorer
gebouwd is? of loopt de service op windows wel in firefox?
wanneer het laatste het geval is, zou het toch ook in linux moeten kunnen.( in principe )
en je java applet start keurig op zoals je vertelde. heb je eigenlijk opera al geprobeerd?

Offline hang-oor

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/18, 21:51:00 »
in windows heb ik alleen gebruik gemaakt van IE. Maar zal opera eens gaan proberen

Offline hang-oor

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/18, 23:13:23 »
Met opera exact hetzelfde :(

Begint met verzenden (staat tenmiinste in beeld) maar er wordt geen data verzonden. Zal er dan toch op enige wijze bij het verzenden van de fot's de data geblocekd worden. Hoe kan ik dat zien / controleren?



Is dit dan het probleem (active-x)?


http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat/pages/iframe/S2/iframe+trinicom.aspx

Offline siegi

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/18, 23:22:03 »
IE4linux misschien een oplossingen? Is een gemakkelijk scriptje waarmee je ie op linux kan installeren.
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Installation:Ubuntu

Offline hang-oor

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/18, 23:25:06 »
Tekst van de website (www.kruidvat.com) --> dus IE 5 of hoger benodigd. snif snif....


In verband met een update van de Kruidvat Fotoservice kan het zijn dat u opnieuw een ActiveX-element moet installeren. Krijgt u een foutmelding en wordt u vervolgens omgeleid naar de vereenvoudigde versie, dan betekent dit dat het AxctiveX programma niet opgestart kan worden. Ook kan het voorkomen dat u de gele installatiebalk bovenin uw scherm niet te zien krijgt.

Dit kan de volgende oorzaken hebben:

    * Het ActiveX-element is nog niet in uw computer ingeladen
    * U gebruikt een browser waarin ActiveX niet is ondersteund
    * ActiveX is in uw browserinstellingen uitgeschakeld
    * U heeft aangegeven dat u het ActiveX-element niet vertrouwt

Hieronder vindt u een mogelijke oplossing voor elk van deze punten:

    * Wacht een ogenblik en probeer het dan opnieuw
    * De normale versie vereist Microsoft Internet Explorer 5.0 of hoger. Download de nieuwste Internet Explorer via www.download.microsoft.com
    * Ga in uw Internet Explorer via de menubalk "Extra" naar "Internet opties". Ga naar het tabblad "Beveiliging" en klik daar onderaan op "Aangepast niveau". Er verschijnt een venster met "Beveiligingsinstellingen". Schakel bij alle "ActiveX-besturingselementen" het knopje "Inschakelen" in. Als deze zijn ingeschakeld kunt u de bestelling opnieuw starten
    * Uw browser vraagt toestemming om het ActiveX-element te mogen installeren. Wanneer u deze vraag krijgt, controleer dan of de afzender ervan "CeWe Color AG & Co. OHG" is. Antwoord vervolgens "ja" door op de desbetreffende knop te klikken.

Offline Soul-Sing

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #12 Gepost op: 2006/12/19, 09:30:17 »
hopeloos de service nog steeds rond microsoft explorer bouwen.
ouderwets ook.:(

Offline Soul-Sing

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #13 Gepost op: 2006/12/20, 12:35:15 »
Citaat van: hang-oor
Ik probeer foto's naar kruidvat te verzenden met firefox. Alles gaat goed tot het moment van uploaden. Rechts onder in beeld verschijnt Applet applet started. Ook staat er in beeld, een moment aub uw foto's worden verzonden. Echter met systeem monitor kan ik zien dat er geen data wordt verstuurd. Ik dact dat het misschien een rechten kwestie was en heb derhalve de fotos even op een fat32 partitie gezet maar ook vandaar zijn ze niet te versturen.

Worden ze tegen gehouden door een firewall? Of heb ik een firfox instelling onjuist staan. Ik selecteer de foto's dmv een java applet en dat werkt allemaal wel goed.

Wie weet raad.
mag het ook de hema zijn? heb vandaag van deze service gebruik gemaakt. je hebt java nodig, maar het werkt vlekkeloos.
bij het kruidvat moet ik  java toestemming geven om te starten, is dat bij jou ook? daarna lijkt alles te werken.

Offline hang-oor

  • Lid
verzenden foto's wil niet
« Reactie #14 Gepost op: 2006/12/20, 13:20:57 »
Het selecteren van de foto's gaat prima bij kruidvat. Het gaat pas mis zodra de foto's ook daadwerkelijk verstuurd worden. Dan gebeurt er dus niks meer.

Ben maar begonnen om mijn xp weer op te tuigen (had destijds alleen  even de installatie uitgevoerd en verder niks meer mee gedaan (dual-boot), maar zodoende kon ik altijd nog snel terug naar windows zonder "rare"randverschijnselen).