Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ondersteuning lubuntu  (gelezen 622 keer)

Offline RicardoLW

  • Lid
ondersteuning lubuntu
« Gepost op: 2013/11/26, 17:15:42 »
Hoelang wordt lubuntu ondersteund? Ik dacht dat ik ergens las dat het niet langer meer ondersteund word en derhalve de veligheid in geding is gekomen?

Re: ondersteuning lubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/26, 17:21:55 »
Er is net nog een nieuwe Lubuntu13.10 uitgekomen. Ben ik op dit moment aan het installeren op een oude Acer Veriton. Iedere release krijgt 18 maanden ondersteuning. Zie lubuntu.net

Edit:
Zie dat ik niet goed heb gelezen:
Lubuntu 12.04 is not an LTS (5 years support), but a standard release that is supported for 18 months (if you would like to change this please feel free to contact the developers to offer assistance in this area).

Oftewel 12.04 krijgt volgens de Lubuntu site 18 maanden updates (oftewel tot en met oktober 2013). Hoe zich dat verhoudt tot het bericht van Vistaus hieronder dat Lubuntu nog steeds updates krijgt weet ik niet. Dat zullen dan de onderliggende pakketten zijn die Lubuntu deelt met Ubuntu.

De site wekt de indruk dat iedere release dezelfde 18 maanden updates krijgt maar dat lijkt me dan weer vreemd omdat voor de tussen versies van Ubuntu nu 9 maanden wordt gehanteerd. Beetje verwarrend.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/26, 21:03:49 door DirkJan »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ondersteuning lubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/26, 17:31:27 »
- Lubuntu 13.10: negen maanden ondersteuning (waarvan er nu nog acht maanden over zijn);

- Lubuntu 12.04: de LTS die niet zo mag heten..... Voor de belangrijkste onderdelen, d.i. alles behalve de specifieke Lubuntu-pakketten (werkomgeving): vijf jaar ondersteuning (waarvan er nu nog 3,5 jaar over zijn).

Zie ook: https://sites.google.com/site/computertip/lubuntu

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: ondersteuning lubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/26, 18:26:16 »
- Lubuntu 12.04: de LTS die niet zo mag heten..... Voor de belangrijkste onderdelen, d.i. alles behalve de specifieke Lubuntu-pakketten (werkomgeving): vijf jaar ondersteuning (waarvan er nu nog 3,5 jaar over zijn).
Maar 14.04 (release van april 2014) is hier weer gelijk aan en kan dan weer 5 jaar mee, uitgezonderd dezelfde specifieke Lubuntu-pakketten......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RicardoLW

  • Lid
Re: ondersteuning lubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/26, 19:13:33 »
Bedankt voor de reacties. Maar kan ik met lubuntu 12.04 lts nog veilig telebankieren? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Want ik koos voor lubuntu omdat ik het gebruik op een oude notebook, die niet zo snel meer is maar met deze besturing prima draait en ubuntu zelf niet.

Re: ondersteuning lubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/26, 20:08:29 »
12.04 wordt gewoon nog bijgewerkt dus is het veilig.

Offline RicardoLW

  • Lid
Re: ondersteuning lubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/27, 09:31:03 »
Nogmaals bedankt voor de feedback!